hallo ik zou graag een standaard roter-contactpunt ostteking ombouwen naar accu onsteking : toch is dit niet "zomaar" je acca op je contactpunt aansluiten , daar je contactpunt je stroom afleidt naar je massa en dit als je je accu erop aansluit zorgt voor een gigantisch vuurwerk zou ik graag weten uit welke delen een accu onsteking opgebouwdt is : een zoals men bijvoorbeeld in historical race's gebruikt
nee, dat kan niet zomaar denk ik, dan krijg je idd kortsluiting, eigelijk zou je het zo moeten krijgen dat de punten sluiten als jij een vonk wilt, dan kan je dat gewoon als "schakelaar" gebruiken.
sorry voor de semi offtopic:
Maar hoe werkt een orignele puntontsteking?
Laadt eert je condensator op en dan gaat het puntje open en dan ontlaadt de condensator zich?
of laadt de condensator zich op je sluit het puntje zich zodat de condensator zich kan ontladen?
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
sorry voor de semi offtopic:
Maar hoe werkt een orignele puntontsteking?
Laadt eert je condensator op en dan gaat het puntje open en dan ontlaadt de condensator zich?
of laadt de condensator zich op je sluit het puntje zich zodat de condensator zich kan ontladen?
eerst laat de condensator zich op ja. met de punten dicht. daarna gaan de punten open en dan ontlaad hij zich.
verder is het probleem bij dat idee wat je heb dat een bobine geen gelijkstroom kan omzetten. dus je zal al een omvormer moeten hebben. verder lijkt me dat een ontstekingsspoel meer volt levert dan een accu
oftewel veel probleme en volges mij is je accu zo leeg
je kan als je eventueel tussen je contactpunt en je accu een scheidingstransfo zet wel gaan rijden dermee denk ik .... enkel wil ik zekerheid
ik denk van niet omdat een trafo niet werkt op een accu een trafo heeft wisselspanning nodig. en je onsteking heeft voor een fatsoenlijke vonk een condensator nodig
eerst laat de condensator zich op ja. met de punten dicht. daarna gaan de punten open en dan ontlaad hij zich.
verder is het probleem bij dat idee wat je heb dat een bobine geen gelijkstroom kan omzetten. dus je zal al een omvormer moeten hebben. verder lijkt me dat een ontstekingsspoel meer volt levert dan een accu
oftewel veel probleme en volges mij is je accu zo leeg
hij laad zich toch op zodra de puntjes van mekaar gaan en zodra ze dan weer bij mekaar komen dan springen ze toch over?
dat was mijn vaders verklaring
Paradijs, waar het gras groen is en geen rollerbanken :D
hij laad zich toch op zodra de puntjes van mekaar gaan en zodra ze dan weer bij mekaar komen dan springen ze toch over?
dat was mijn vaders verklaring
huh het kan kloppen hoor wat je zegt dan heb ik het gewoon verkeerd. maar naar mijn weten zijn de punten het grootste deel van de tijd gesloten en maar even open dus lijkt het mij andersom. maar ik heb allang geen contactpunt spul gehad dus je kan gelijk hebbe
zo moeilijk is het nou ok weer nie maar hier op het forum zij iemand dat de contacktpuntjes gaan zweven bij de 12000 toeren maar je gas reactie is wel super
Quote:Oorspronkelijk gepost door: gonzales
wordt moeilijker dan ik eerst verwachte
ik hou van het leven ik hou van de zon ik open de deuren en flikker zow van het balkon :-e
je zorgt gewoon dat je je vliegwiel afdraaid tot dat busje die schroef je der op zodat je contackt punte wel bewegen dan doe je de plus van de contaktpuntjes naar de auto bobine en de min naar de accu dat allemaal aangesloten moet het als het goed is werken ik weet het nie meer cker maar zo is het mij een keer verteld
ik hou van het leven ik hou van de zon ik open de deuren en flikker zow van het balkon :-e
nee de bobine kan geen accu stroom dus gelijkstroom omzetten luiser eens.
DUS VOOR DE LAATSTE KEER. DE STROOM VAN JE ACCU IS GELIJKSTROOM. EEN BOBINE HEEFT WISSELSPANNING NODIG. DIT WERKT DUS NIET GELIJK ZONDER EEN OMVORMER OFWAT DAN OOK!!!!
nee de bobine kan geen accu stroom dus gelijkstroom omzetten luiser eens.
DUS VOOR DE LAATSTE KEER. DE STROOM VAN JE ACCU IS GELIJKSTROOM. EEN BOBINE HEEFT WISSELSPANNING NODIG. DIT WERKT DUS NIET GELIJK ZONDER EEN OMVORMER OFWAT DAN OOK!!!!
Maar als je een condensator laat ontladen krijg je een stroom stoot. Die stroomstoot zonder voor een magnetisch veld in de kern van de bobine. De uitgaande spoel zet het magnetische veld weer om in een stroomstoot. En die stroomstoot gaat richting je bougie.
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel