Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hoeveel olie in je blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #26345 - Hoeveel olie in je blok?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 911 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 17-2-2005 14:00 Print topicpost

Posts: 214
Kheb een yamaha dt en ben hem aan het reviseren. Alle olie is er uit, maar hoeveel olie moet ik straks in het blok doen??

 

Tsxdude AKU MicheL 17-2-2005 14:07 Print reply

Posts: 10676
Zoveel als dat er op het carterdeksel ingeprint staat...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Jozeff - Forum en Sales Moderator 17-2-2005 14:21 Print reply

Posts: 10835
pijlschroef eruit draaien en bij de vuldop voldoen tot hij er bij het pijlgat uitkomt.

ik dacht dat DT 600cc was ofzo
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Exision 17-2-2005 14:25 Print reply
Posts: 283
550 of 600 cc idd
 
herman103 17-2-2005 15:12 Print reply

Posts: 1352
600 wedik zeker. dus 600ml
 
HayeSM 17-2-2005 15:16 Print reply

Posts: 3052
en een mt is tog precies een liter? 10w40 of 15w40 ?
 
Appie SXV550 .. the hooligans choice
mikkel 17-2-2005 15:18 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommer Freak

en een mt is tog precies een liter? 10w40 of 15w40 ?


ja of 900 als je blok niet open is geweest
maar naar reviesie gewoon liter er in
 
glaasje op laat je berijden
Erikl 17-2-2005 15:21 Print reply

Posts: 214
jezus moet er zoveel in.

Ik dacht eerst gewoon een klein scheutje haha
 
herman103 17-2-2005 15:26 Print reply

Posts: 1352
bij een dt 600ml zeker weten. bij een mt zit er een schroefje in je rechter zijkarter (kickstarter kant) die draai je er uit. en dan gieten tot het daar uitkomt dan zit ie precies vol genoeg
 
MTX-speed 20-2-2005 15:04 Print reply

Posts: 1229
Een kleine tip:
Wanneer je een blok gereviseerd hebt zit er altijd meer rommel in als wanneer je gewoon je olie vervangt.
Wat ik dus altijd doe wanneer ik een blok ga reviseren: vantevoren de oude afgewerkte olie opvangen en meteen filteren.
Wanneer je dus je blok hebt ververst (en schoon hebt gemaakt) gooi je dus eerst de olie erin die eruit is gekomen voor de revisie. Hiermee rijdt je een kleine 100km en meteen ververs je deze.

Wanneer je namelijk een blok net gereviseerd hebt is het het beste dat je na een kleine tijd (100km) je olie vervangt zodat het vuil (stof,stukken pakking enz) er zo snel mogelijk uit gaan. Wanneer je nieuwe olie in een pas gereviseerd blok gooit is het een beetje zonde datie d'r na een paar km'tjes weer uit gaat.
 
wildhaguh 20-2-2005 16:30 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Een kleine tip:
Wanneer je een blok gereviseerd hebt zit er altijd meer rommel in als wanneer je gewoon je olie vervangt.
Wat ik dus altijd doe wanneer ik een blok ga reviseren: vantevoren de oude afgewerkte olie opvangen en meteen filteren.
Wanneer je dus je blok hebt ververst (en schoon hebt gemaakt) gooi je dus eerst de olie erin die eruit is gekomen voor de revisie. Hiermee rijdt je een kleine 100km en meteen ververs je deze.

Wanneer je namelijk een blok net gereviseerd hebt is het het beste dat je na een kleine tijd (100km) je olie vervangt zodat het vuil (stof,stukken pakking enz) er zo snel mogelijk uit gaan. Wanneer je nieuwe olie in een pas gereviseerd blok gooit is het een beetje zonde datie d'r na een paar km'tjes weer uit gaat.


goedkoop:P
 
www.brommer-onderdelen.tk
JCG 20-2-2005 16:43 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Een kleine tip:
Wanneer je een blok gereviseerd hebt zit er altijd meer rommel in als wanneer je gewoon je olie vervangt.
Wat ik dus altijd doe wanneer ik een blok ga reviseren: vantevoren de oude afgewerkte olie opvangen en meteen filteren.
Wanneer je dus je blok hebt ververst (en schoon hebt gemaakt) gooi je dus eerst de olie erin die eruit is gekomen voor de revisie. Hiermee rijdt je een kleine 100km en meteen ververs je deze.

Wanneer je namelijk een blok net gereviseerd hebt is het het beste dat je na een kleine tijd (100km) je olie vervangt zodat het vuil (stof,stukken pakking enz) er zo snel mogelijk uit gaan. Wanneer je nieuwe olie in een pas gereviseerd blok gooit is het een beetje zonde datie d'r na een paar km'tjes weer uit gaat.


Of je maakt alles fatsoenlijk schoon voor dat je in het elkaar zet.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
xeno 20-2-2005 16:48 Print reply

Posts: 1189
0.6 liter ( of 600cc) inderdaad, weet ik zeker
 

Dit topic is 911 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved