Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #26340 - Eurobegrenzer, verkoop praat??
|
Pagina 1 van 6
|
Dit topic is 32022 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Razor |
16-2-2005 22:50 |
Posts: 1554 |
Dit heb ik nog nergens gelezen.
Overal wordt gevraagd welke begrenzer nou beter is, en hoe ze moeten aansluiten. Ik heb besloten voor de eurobegrenzer, die wil ik gaan kopen.
Maar de één zegt dat het slecht is voor je cdi. En de ander zegt dat het geen kwaad kan.
Ik heb die lui van begrenzer.nl al gemaild en kreeg dit terug:
citaat:
"De begrenzer is voorzien van een speciale chip ontworpen hier aan de TU delft
die geen poolgerichtheid heeft, waardoor deze dan ook nooit kortsluiting kan
veroorzaken. Langdurig gebruik zal dan ook geen schade aanrichten wat wel het
geval is bij andere begrenzers."
Ik heb gehoord dat er 'bi-polaire elco's inzitten van anderen. Of dat waar is weet ik niet.
Ik zou zelf niet weten hoe je anders je cdi moet begrenzer, dus het moet wel op één of andere manier werken met condensators.Want als het nou wel slecht blijkt te zijn voor je ontsteking kun je hem net zo goed zelf maken, alleen dat is veel goedkoper.
Maar heeft iemand zo'n begrenzer al keer opengehaalt, of kan is er iemand die hier meer BETROUWBARE info over heeft. En niet wat je denkt, of gehoord hebt van een vriend. Want op de site van begrenzer.nl staat ook dat het niet schadelijk is voor je ontsteking maar of dat verkooppraat is?
Een brommerzaak hier in de buurt zei dat ze al paar keer klachten hebben gehad: een kapotte onsteking door die eurobegrenzer.
Iemand dit ook gehad?
En als iemand een oude/kapotte eurobegrenzer heeft, maak hem dan aub ff open en post ff hier de foto's dan.
En niet wat mensen vaak denken, want veel mensen denken dat het bi-polaire elco's zijn, en daar zal het ook ongetwijfeld mee te maken hebben. Maar 1: begrenzer.nl zegt een hele chip te hebben ontworpen, dat zijn meestal meer componenten dan 1 elco. 2. Je hoort vaak dat bi-poliare elco's nog steeds slecht zijn omdat het tog opgenomen spanning (het weghalen van vonken) ergens kwijt moet en dit kan niet anders dan door CDI. (Is dit niet op te lossen door die stroom in een weerstand te laten verbruiken??
En meningen zijn vaak handig, maar ik (en nog meer mensen) willen het nou wel eens zien wat er nou werkelijk precies allemaal inzit.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
wipe-out |
17-2-2005 13:47 |
Posts: 7672 |
Ik denk dat het een leuk verkooppraatje is.
Ze noemen het een eurobegrenzer omdat hij net zo groot is als een Euro, ik noem hem zo omdat je hem zelf kan maken voor een Euro.
|
|
|
|
Hannes |
17-2-2005 13:49 |
Posts: 4530 |
Ja idd, het kan geen kwaad van even op de rollerbank aan en weer uit. Maar om er constant mee te rijden is vrij dom. Maar idd voor 1euro kun je zo'n ding maken man, elco 15cent paar draadjes 5min werk en klaar.
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
Blukaap2 |
17-2-2005 14:02 |
Posts: 9956 |
Volgens mij kun je ook wel voorkomen dat de spanning terugvliegt door de CDI door er simpelweg een diode tussen te friemelen.
|
|
Stoere brommers |
|
the-roadrunner |
17-2-2005 14:54 |
Posts: 499 |
ja en dan heb je de weg naar cdi versperd, en moet je dna heen met die stroom?
Dit bericht is ge-edit door the-roadrunner op 17-2-2005 14:55
|
|
lalalalalala echt v@ |
|
Pistonpen Paultje |
17-2-2005 14:56 |
Posts: 8678 |
ogh, misschien heeft je buurman er nog wat aan
|
|
|
|
Hannes |
17-2-2005 14:56 |
Posts: 4530 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the-roadrunner
ja en dan heb je de weg naar cdi versperd, en moet je dna heen met die stroom?
Dit bericht is ge-edit door the-roadrunner op 17-2-2005 14:55
jij weet dus niet wat een diode is
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
toelieboer |
17-2-2005 14:59 |
|
herman103 |
17-2-2005 15:11 |
Posts: 1352 |
werken die begrenzers met een elco ook op contactpuntjes??
|
|
|
|
Pauluzzz[Furia]Jovinx |
17-2-2005 15:17 |
Posts: 924 |
of ie slecht is voor je CDI weet ik nie maar hij werkt in ieder geval wel goed, want jongen bij mij uit het dorp heeft der ook een op z'n furia en die werkt wel goedwant hij moest op de rollerbank en had dankzij z'n begrenzer maar 0.7 KW inplaats van de op een testdag gemeten 2KW
mja k heb hem net binnen gekrege en moet hem ng inbouwe maark ben ziek dus t moet ff wachte:s
|
|
|
|
Hannes |
17-2-2005 15:19 |
Posts: 4530 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: herman103
werken die begrenzers met een elco ook op contactpuntjes??
nop
|
|
Supermotard, seperates the men from the boys |
|
Apriliars105 |
17-2-2005 15:20 |
Posts: 6111 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Motor_hispania
of ie slecht is voor je CDI weet ik nie maar hij werkt in ieder geval wel goed, want jongen bij mij uit het dorp heeft der ook een op z'n furia en die werkt wel goedwant hij moest op de rollerbank en had dankzij z'n begrenzer maar 0.7 KW inplaats van de op een testdag gemeten 2KW
mja k heb hem net binnen gekrege en moet hem ng inbouwe maark ben ziek dus t moet ff wachte:s
voordat je hem op een mooi plaatje doet en het helemaal moeilijk bevestigd zit ofzo. Zou ik hem eerst even uitproberen. Die jongen die die dingen maakt gokt ook alleen maar aan de hand van jou setup, dus kans is groot dat hij het niet goed doet op je brommer.
|
|
As finishing touch, God created the Dutch |
|
Pauluzzz[Furia]Jovinx |
17-2-2005 15:42 |
Posts: 924 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
[...]
voordat je hem op een mooi plaatje doet en het helemaal moeilijk bevestigd zit ofzo. Zou ik hem eerst even uitproberen. Die jongen die die dingen maakt gokt ook alleen maar aan de hand van jou setup, dus kans is groot dat hij het niet goed doet op je brommer.
ja oke das waar maar k heb bijna de zelfe setup als hem (hij heeft alleen een metrakit eind-demper) maar je hebt wel gelijk, gelukkig kun je hem wel zo weer omruilen
|
|
|
|
beemsterbier |
17-2-2005 15:54 |
Posts: 265 |
ik heb deze begrenzer en heb hem nog nooit opengehad en ook totaal geen verstand van die electronica. maar k weet wel dat hij hem op je signaal draden aansluit en ik ben een keer me pinnetje kwijt geweest en heb toen cker 10 km zonder begrenzer naar huis moeten rijden. hierbij is me ontsteking of iets anders niet naar de klote gegaan terwijl me broer op ze mb een begrenzer met elco's had en die zette hem een keer aanom te testen reed heel ff en ze onstekings spoel was naar de klote. Ik weet nie of je er wat aan heb maar dacht zeg het toch ff
|
|
|
|
ferran |
17-2-2005 15:56 |
Posts: 40 |
in de begrenzers van die eurobegrenzers zit geen chip in alleen een simpelle elco ik heb tijdens mijn stage bij een electronice bedrijf bezig geweest met het meten en kijken of dat nou ook zow is dat je ontsteking naar de klote gaat als je hem te lang aan hebt, ik heb ook gekeken op die site van eurobegrenzers en ze zeggen dat al hun begrenzers niet polariteitsgevoelig zijn maar dat is niet waar ik heb de handleiding gelezen van verschillende brommers hoe je hem aan moet sluiten bij en paar merken moest je de begrenzer aan 1 kant op het frame aansluiten als je dit doet kun je er vanuit gaan dat er na een tijdje je ontsteking kapot gaat en bij sommige brommers moest je hem tussen je cdi aansluiten, ik ben er nog niet helemaal uit of dan je ontseking wel heel blijft, ik ben nu bezig met het ontwerpen van een 100% zekere veilig voor je onsteking begrenzer die op meerdere manieren geschakelt kunnen worden, als je meer wilt weten pm mij
|
|
|
|
phil is chil |
17-2-2005 16:01 |
Posts: 483 |
ook leuk je begrenzer aanzetten die tot 60 gaat als je 100 rijd
;
Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 17-2-2005 16:02
|
|
<3 the massive |
|
Dit topic is 32022 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 6
|
|