Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas zwaar, what to do?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26324 - krukas zwaar, what to do?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX-speed 16-2-2005 22:13 Print reply

Posts: 1229
lijkt alsof er toch iets niet goed zit.
Zitten alle pasbussen goed op zijn plek in het blok?
Hoe zien de lagerhuizen er in het blok uit? Soms worden er namelijk met een centerpunt kleine deukjes ingeslagen om een uitgeleuterd lagerhuis weer een beetje te laten klemmen. Door deze kleine deukjes zou het kunnen dat het lager niet helemaal recht zit waardoor het zou kunnen klemmen.
Wanneer dit niet het geval is zou het kunnen dat je blok "krom" is. In dat geval is het geen wonder dat het blok ter revisie toe was, en kun je beter meteen een ander blok kopen.

Wat betreft de lager --> die mogen NOOIT zwaar lopen
Wat betreft de keerringen --> die moeten altijd wel een beetje weerstand bieden maar mogen ook weer niet te zwaar gaan (doe altijd een beetje olie aan de keerring voordat je hem monteert).
Ik hoop dat het iets simpels is anders kan het misschien nog een duur grapje worre
 
honda-mbx 16-2-2005 22:34 Print reply

Posts: 1688
volgens mij heb je de keerring aan de koppelings kant er iets scheef in zitten en loopt die aan op de krukas wang, komt vaken voor.
blok wel even splitsen want anders loopt je keerring stuk..
 
ik vlam je..
Eyeball 16-2-2005 22:56 Print reply

Posts: 356
Je moet gewoon ff naar de krukaswangen kijken. Dan kijken aan welke kant die tegen je carter aanzit. Daarna aan die kant met een hamer en een blok hout tegen de krukas aan slaan. En dan kijken wanneer die in het midden zit. Dan moet die soepel draaien.

Als dat niet zo is dan moet je ff je koppeling eraf halen. En kijken of die dan wel soepel draaid. Dan kan je zien of het aan je krukas ligt of aan je versnellingsbak.

Ik heb dit bij mij en een maat van mij ook altijd zo moeten doen als die wat zwaarder liep. Na het recht slaan/tikken liep die weer perfect.

Dit bericht is ge-edit door Eyeball op 16-2-2005 22:56
 
chineesboer 16-2-2005 22:58 Print reply

Posts: 3676
idd, dat had ik voordat ik mn blokje dichtdrukte dus ook
 
Hans F 16-2-2005 23:14 Print reply
Posts: 4326
Als hij zwaar gaat en je laat het toch draaien zijn eigenlijk direct je lagers alweer versleten/gesloopt
 
honda-mbx 16-2-2005 23:19 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

Als hij zwaar gaat en je laat het toch draaien zijn eigenlijk direct je lagers alweer versleten/gesloopt


valt reuze mee.. , het enige wat je verkloot zijn je keerringen, of kleine beschadiging op carterwang

Dit bericht is ge-edit door honda-mbx op 16-2-2005 23:24
 
ik vlam je..
Hans F 16-2-2005 23:21 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx

[...]


valt reuze mee.. , het enige wat je verkloot zijn je keerringen, of kleine beschadiging op carterwang


de krukas draait zwaar omdat deze onder spanning tussen z'n lagers zit Draai je het rond, dan sloop je de lagers
 

Dit topic is 3625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved