Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Origineel opfokke?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1075 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2631 - Origineel opfokke?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTMark 13-1-02?14:21 Print topicpost
Posts: 122
Ik ben nu al een maand of drie bezig met mn mt origineel aan het afstellen... T schiet niet op... :p Ik krijg dat ding niet normaal aan het lopen... Hij krijgt met een originele carb + 60 sproeier te weinig lucht, en met een kleinere loopt ie helemaal kut...

Ik heb nog wel een oplossing, om m ook nog wat harder te krijgen: Originele cil, afgevlakte kop, 16 mm mik. Zou dit een beetje gaan lopen? Heeft iemand hier ervaring meej?
 
Life sucks...

MBBBBBB 13-1-02?14:58 Print reply
Posts: 2340
Beetje met je luchtregelschroef spelen, wil ook nog wel eens helpen.

En origineel met hoge druk en 16 mm ?
Ik weet niet, maar als je hem netjes afstelt moet dan wel mooi lopen volgens mij!!
Wel dan een snelle uitlaat er onder gooien he!!
 
MTMark 13-1-02?16:58 Print reply
Posts: 122
Ik heb een imi (zal wel techno zijn) pijp... dus die is ontgrensd...
 
Life sucks...
SpeedYveS 13-1-02?17:06 Print reply
Posts: 1644
probeer eens gewoon een GROTERE sproeier!!!!!!
 
Blukaap 13-1-02?17:17 Print reply

Posts: 10006
Uhhh, ik denk dat je met een snellere pijp en 16mm carb toch echt wel een sproeier in de 70 nodig hebt (keihin maat).
En anders, zuigt ie niet ergens valse lucht?
 
Bastila is lief
MTMark 13-1-02?17:21 Print reply
Posts: 122
Een grotere sproeier heb ik al geprobeerd, maar hij krijgt echt te weinig lucht... oftewel: teveel bezine... Kan misschien ook zijn dat mn carb verstopt zit... Maarja valse lucht heb ik ook niet, maar als ik dat maakt raakt ie compleet over de zeik, start ie alleen met choke, maar komt ie wel hoog in toeren...
 
Life sucks...
Blukaap 13-1-02?17:38 Print reply

Posts: 10006
Oepsss, ik had het verkeerd gelezen, dacht dat je zei te veel lucht (komt vaker voor).
Hmm, misschien zit je luchtfilter dichtgekoekt?
Probeer eens zonder luchtfilter (eventjes, merk je snel zat wat ie doet).
 
Bastila is lief
-Michiel RS- 13-1-02?18:55 Print reply
Posts: 2803
Quote:
raakt ie compleet over de zeik, start ie alleen met choke, maar komt ie wel hoog in toeren...


Volgens mij is dat heel normaal Waar is de choke anders voor ?

en sproeier 60 is wel heeeel erg klein!! zelfs als je hele brommer superstandaard is zit er nog een 4 maten grotere in !

Op mijn mtx-sh met standaard cilinder en proma uitlaat en std carb liep hij goed met een 120! sproeier !!

Waarschijnlijk denk je alleenmaar dat ie verzuipt, maar eigelijk krijgt ie gewoon teveel lucht omdat je er zo'n kutterig citta sproeiertje inhebt en daardoor krijg je als je gas geeft zo'n "bluuuuhp" geluid, en dat komt doordat hij niet kan ontsteken door te weinig benzine en dus niet dat hij teveel benzine krijgt!!! dat halen wel meer mensen door de war!

Hij verzuipt pas als hij gaat stotteren, dat is gewoon een te rijk mengsel, maar dat krijg je zelfs met je standaard cilinder pas als je een sproeier boven de 90 erin doet ongeveer.

dus stouw er eens een 80 sproeier in en zie maar hoe goed hij ineens rijdt.

succes :a
 
MTMark 13-1-02?20:50 Print reply
Posts: 122
Haha dacht ik eerst ook, maar het probleem is, dat ik een gewone honda sproeier heb, en als ik m hoog in de toeren wil krijgen, begint ie een beetje vreemd te knallen, en als ik mn uitlaat dan niet goed afsluit komt er allemaal meuk uit lopen... Dus te kleine lijkt mij niet echt, want met een te kleine sproeier komt ie toch alleen niet goed op toeren???

(Ik weet het niet, ik heb er niet veel verstand van)
 
Life sucks...
MTMark 13-1-02?20:55 Print reply
Posts: 122
Maarja, ik zal het morge nog s ff met een 70 sproeier proberen...
 
Life sucks...
MTMark 13-1-02?21:03 Print reply
Posts: 122
O ja, nog ff naar mn bougie gekeken, k weet niet of dat uitmaakt, mar die is pikzwart... Ik rij 1:50, dus daar zal het niet aan liggen...
 
Life sucks...
SPARKLE 13-1-02?21:07 Print reply
Posts: 1332
Pikzwart is dus veelsteveel benzine, misschien is je sproeier wel goed maar is OF je luchtfilter verstopt, OF je hebt je luchtschroef helemaal dicht staan...trek je luchtfilter er eens af
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Broske 13-1-02?21:17 Print reply
Posts: 532
of je bougie is kapot...
 
wepp
dutchviggen 13-1-02?22:04 Print reply
Posts: 241
luchtfilterhuis ff nakijken.
toevoer van lucht NAAR het huis ook, ka rotzooi in zitten.

stndaard mt horen standaard waardes goed te pakken
Naaldstand 2e groef (hoger=armer)
Vlotterhoogte 13,5 mm
luchtregelschroef 2 slagen uit.(uitdraaien=armer)
standaard spoeier is idd 60.


[This message is edited by dutchViggen saab on 13-1-02 22:11]
 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
-Michiel RS- 13-1-02?22:08 Print reply
Posts: 2803
Quote:
... Dus te kleine lijkt mij niet echt, want met een te kleine sproeier komt ie toch alleen niet goed op toeren???


Met een te kleine sproeier maakt hij eigenlijk juist meer toeren dan met de goede sproeier.!
En dan gaat je cilinder er dus ook kapot van, te hete verbranding !
 
Steve_ZHC 13-1-02?22:08 Print reply

Posts: 2716
kan inderdaad je bougie zijn, ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik gooi er altijd een NGK B9HS in, loopt perfect (is veller dan bij een B8HS, en ik heb maar een 50 imi).
Suc6!
 

Dit topic is 945 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved