Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opfokke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26307 - opfokke
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch_master 15-2-2005 20:05 Print reply

Posts: 3429
helpt breder maken meer als hoger maken dan?
 
Toyota AE86 Levin coupé
Ns-1 Blower 15-2-2005 20:14 Print reply

Posts: 634
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

helpt breder maken meer als hoger maken dan?


Breder maken is meer kracht onderin en hoger maken is meer voor hogere toeren.
 
puch_master 15-2-2005 20:15 Print reply

Posts: 3429
dank voor info...
 
Toyota AE86 Levin coupé
Teunmenator 15-2-2005 20:26 Print reply

Posts: 2524
bij het hoger maken verander je je blowdown deze wordt hoger, bij een hogere blowdown ligt de powerband in een hoger toerengebied als bij een lage blowdown. bij schakels is het het gebruikelijkst dat de blowdown vrij laag ligt of in het midden. bij scooters ligt de blowdown meestal in het midden of hoog. door de uitlaatpoort te verhogen verander je je timing, de poort zal eerder opengaan. Zonder berekeningen is dit nooit slim, je kunt beter je poort breder maken, op deze manier is er makkelijker een doorstroom van gassen mogelijk, waardoor er makkelijker nieuw vers mengsel in je cilinder komt. Dit kan wel verschil uitmaken. Maar zoals bij alles goed is goed, maak hem niet zo breed mogelijk, gewoon een paar mm breder aan beide zeide en zorg natuurlijk dat er het mooi is afgewerkt, dat er geen weerhaakjes aanzitten.

Je kunt natuurlijk ook een andere uitlaat zoeke dit is vaak niet zo duur en dit scheelt al behoorlijk veel, een 2dehands caberateur (16mm in jou geval) Als er nog schotten in je uitlaat zitten kun je deze eruit halen.

Hoe kun je kijken of er schotten in je uitlaat zitten:

Haal je demper eraf, en steek met een lange pen in je uitlaat, doe dit op veel manieren. Je merkt dat je alleen tegen de zijkant aankomt, of je komt tegen een ander "object aan", dat zijn dus de schotten. Deze kun je eruit halen door je uitlaat netjes open te zagen/slijpen, de schotten eruit te halen en hem daarna weer netjes dicht te lassen. Of voor de beunhasen onder ons. je kunt ze ook met grof geweld een eind plat tegen de zijkant aan rammen als je uitlaat nog dicht is, dat scheelt ook al wat.

Maar als je schotten in je uitlaat hebt zou ik voor een andere 2dehandse proma zoeke ofzo.

succes d'r mee..
 
PRO TUNING 15-2-2005 20:30 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

[...]


meer compressie = meer slijtage?

dus als ik gare zuiger/zuigerveren in m'n brommer gooi (minder compressie), gaat m'n brommer dan ook minder hard slijten?


Er zit verschil tussen compressie einddruk en compressie verhouding
 
wietplant 15-2-2005 20:30 Print reply

Posts: 2092
eey ff vraagje. ikheb origineele 80cc lc voor op mijn honda mtx natuurlijk met mbx blok daar zitten schotten in de inlaat en uitlaat poort als ik die der uitvijl helpt dat (veel) ??
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
meneer zuigerveer 15-2-2005 20:34 Print reply

Posts: 1395
maar wat is het resultaat ervan om de uitlaat poort te verbreden?? heeft die dan meer power?
 
...
Tsxdude AKU MicheL 15-2-2005 20:35 Print reply

Posts: 10676
Het doel is dan....om een hoger koppel te krijgen
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
meneer zuigerveer 15-2-2005 20:36 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

[...]


als je je cilinderkop afvlakt krijgt ie meer compressie dus slijt alles sneller

correct me if i`m wrong?


en goedkoopste en beste is denk ik nog gewoon de begrenzers eruit halen

Dit bericht is ge-edit door Terror op 15-2-2005 19:50


in een dt zit geen begrenzer
 
...
Teunmenator 15-2-2005 20:37 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant

eey ff vraagje. ikheb origineele 80cc lc voor op mijn honda mtx natuurlijk met mbx blok daar zitten schotten in de inlaat en uitlaat poort als ik die der uitvijl helpt dat (veel) ??


Je bedoelt in de poort van de cilinder zelf? ik verwacht dat dat een heel dun spijltje is tussen 2 gaten door zeg maar? dit is er gemaakt voor je zuigerveren. omdat het gat vrij groot is. Tenzij je iets anders bedoelt kun je er een foto van maken?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer zuigerveer

maar wat is het resultaat ervan om de uitlaat poort te verbreden?? heeft die dan meer power?


waarschijnlijk zal hij wat beter doortrekken..
 
puch_master 15-2-2005 20:38 Print reply

Posts: 3429
standaard uitlaat is een begrenzing opzich..
 
Toyota AE86 Levin coupé
Ruben. 15-2-2005 20:39 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wietplant

eey ff vraagje. ikheb origineele 80cc lc voor op mijn honda mtx natuurlijk met mbx blok daar zitten schotten in de inlaat en uitlaat poort als ik die der uitvijl helpt dat (veel) ??




nee doe maar niet
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
meneer zuigerveer 15-2-2005 20:40 Print reply

Posts: 1395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Het doel is dan....om een hoger koppel te krijgen

sorry maar wat houd dit precies in ??
 
...
Ruben. 15-2-2005 20:41 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master

standaard uitlaat is een begrenzing opzich..


niet altijd
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
puch_master 15-2-2005 20:44 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben.

[...]


niet altijd


bij wat oudere brommers wel vaak (bedoel ik dus ook alle ringen e.d. mee)
 
Toyota AE86 Levin coupé

Dit topic is 1919 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved