Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerband

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1194 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26288 - powerband
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 14-2-2005 20:10 Print topicpost

Posts: 34930
hoe werkt een powerband precies ja je trekt dan in 1 keer door maar hoe komt dat ?
 
giggitybyte

arrier 14-2-2005 20:56 Print reply
Posts: 2221
licht deels aan de uitlaat en deels aan de cilinder dacht ik, heeft te maken met de conis van de uitlaat maar nogal lang verhaal om uit te leggen kan je beter ff opzoeken naar dat artikel over expansie uitlaten van frits overmars
 
Joscross 14-2-2005 21:45 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

licht deels aan de uitlaat en deels aan de cilinder dacht ik, heeft te maken met de conis van de uitlaat maar nogal lang verhaal om uit te leggen kan je beter ff opzoeken naar dat artikel over expansie uitlaten van frits overmars

Blaat

Powerband is gewoon het toerengebied waar het vermogen van de brommer/motor/auto excessief stijgt.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-2-2005 21:46
 
wiebutt 14-2-2005 21:46 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Blaat

Powerband is gewoon het toerengebied waar het vermogen van de brommer/motor/auto excessief stijgt.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-2-2005 21:46


Hij vraagt meer hoe een powerband onstaat
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Joscross 14-2-2005 21:47 Print reply

Posts: 12501
Gunstige omstandigheden voor de ontbrandingsmotor.
 
JCG 14-2-2005 22:33 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: speeder

hoe werkt een powerband precies ja je trekt dan in 1 keer door maar hoe komt dat ?


Je uitlaat werkt in een bepaalt toerengebied het beste. Door de vorm, om daar precies achter te komen adviceert is een leuk artikel over de werking van expansie uitlaten.

Je cilinder heeft ook een toerengebied waar hij zich helemaal thuis voelt . Daar is de vulling van je cilinder (het koppel)het beste.
Zoals je waarschijnlijk weet is de verbrandingruimte in directe verbinding met je uitlaat als je zuiger onderin is. En omdat je inlaat poort te gelijk open staat met je uitlaatpoort kan het verse mengsel direct naar je uitlaat. Dit is niet goed, want dan raak je een deel mengsel kwijt wat niet gebruiks kan worden voor je vermogen.
Je uitlaat kan dat "tegen" houden, maar alleen goed in in "zijn" toerengebied. Dus als je een uitlaat en een cilinder hebt die perfect op elkaar passen, krijg je in een bepaald gebied opeens veel meer vermogen. Dat is je powerband.

Feel free to correct me, if i'm wrong
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Tsxdude AKU MicheL 14-2-2005 22:35 Print reply

Posts: 10676
huhhhhh




als de motor geen remmingen meer heeft (oa gewicht van vliegwiel enz) en dan ideale acceleratie omstandigheden heeft....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
JCG 14-2-2005 22:37 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

huhhhhh




als de motor geen remmingen meer heeft (oa gewicht van vliegwiel enz) en dan ideale acceleratie omstandigheden heeft....


leg eens uit? ik volg je niet echt
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved