Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - compressor in een honda crm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26283 - compressor in een honda crm
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_mbiloss [Emiel] 14-2-2005 18:52 Print reply

Posts: 3697
gewoon een grote bladblazer erachter knuppe. en dan een kleinere tuut eraan maken volgens mij blaast die wel genoeg lucht..
 
Oonzen Ad 14-2-2005 18:53 Print reply

Posts: 3807
haha, misschien wel t? veel
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
PraatPaal 14-2-2005 18:54 Print reply

Posts: 7977
volgens mij kan je hem dan beter naar achter richten dat ie je vooruit duwt
 
tomosdragster 14-2-2005 18:55 Print reply
Posts: 196
of een camper stofzuiger motor is ook 12
in myth busters deeden ze zig zelf optillen met drie gewoone stofzuiger motoers
dus lucht genoeg denk ik

Dit bericht is ge-edit door tomosdragster op 14-2-2005 18:57
 
koen-z 14-2-2005 18:56 Print reply

Posts: 3702
Quote:

Een 1:14 benzine/lucht mengsel lijkt mij sowieso niet zo ideaal om langs een elektrisch apparaat te laten vliegen, maar dat kan aan mij liggen.

Sorry voor het verraden van je idee

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 14-2-2005 18:53


ja je hebt wel gelijk is wel beejte tricky, maar het zou beter zijn als je hem tussen cilinder en carberateur zet want dan zuigt hij en blijft de afstelling goed.

bedankt voor het nuchtere denken

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 14-2-2005 18:57
 
koen-z 14-2-2005 19:08 Print reply

Posts: 3702
in de big twin stond ook zo'n Ural bmw immitatie met een turbo erop. ik zal ff kijken of ik die kan scanne nofzo
 
MTX-speed 14-2-2005 19:44 Print reply

Posts: 1229
Ik heb er zelf ook weleens aan zitten denken. Mij leek het beste de fan helemaal aan het begin van de luchtfilterbox te zitten. Mede omdat MTX-SH met het probleem te kampen heeft dan wanneer er een zachte luchtslang op zit, deze dichtgeknepen wordt wanneer er een 80+ cilinder op zit.
Door een fan te plaatsen aan de ingang van de luchtfilterbox zou je dit kunnen voorkomen. De aandrijving zou ik niet elektrisch laten verlopen, omdat je hiervoor een veel te grote elektromotor nodig hebt. Het beste leek me om een stofzuigerfan te gebruiken omdat die niet alleen gemaakt zijn om veel liters te verzetten maar ook juist om druk op te bouwen. Door deze via een versnellig aan te drijven via bijvoorbeeld de toerentelleruitgang of oliepompuitgang en via een bowdenkabel heb je veel meer vermogen tot beschikking. Een nadeel is dan de toerentelleruitgang en de oliepompas een lage snelheid draaien.

't is maar een idee..........
 
NX 125 14-2-2005 19:57 Print reply

Posts: 987
je kunt een proberen om zo'n mini compressor te gebruiken met een stekker voor in de sigarettenaansteker in de auto
je weet wel die dingen die je meeneemt op vakantie om je luchtmatras op te blazen
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
Neonlampje 14-2-2005 19:59 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125

je kunt een proberen om zo'n mini compressor te gebruiken met een stekker voor in de sigarettenaansteker in de auto
je weet wel die dingen die je meeneemt op vakantie om je luchtmatras op te blazen
verplaatsing is niet hoog genoeg
 
arrier 14-2-2005 20:07 Print reply
Posts: 2221
is het niet zo dat dit helemaal niet zoveel voordeel heeft bij 2takt omdat de spoelpoorten en uitlaatpoort tegelijk open staan dus dat het mengsel gelijk de uitlaat in word geblazen en door de 'overdruk' de gassen ook minder makkelijk terug de cilinder instromen
 
JCG 14-2-2005 20:14 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

is het niet zo dat dit helemaal niet zoveel voordeel heeft bij 2takt omdat de spoelpoorten en uitlaatpoort tegelijk open staan dus dat het mengsel gelijk de uitlaat in word geblazen en door de 'overdruk' de gassen ook minder makkelijk terug de cilinder instromen


Jawel, vlammen uit je uitlaat .
Of bedoelde je qua vermogen? dat denk ik niet nee
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
-Tom- 14-2-2005 20:23 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
leuker

Roterende inlaat op je hoverboard blok :P
 
FTS Member
arrier 14-2-2005 20:24 Print reply
Posts: 2221
ik had trouwens nog een ander leuk ideetje:
Als je nu een klein metalen bakje aan je luchtgekoelde cilinder hangt, hier doe je boven aan een schacht (soort schoorsteen zegmaar) en dan daaraan een slangetje naar de luchtfilter.
als je nu het spulleke kclo3 (kaliumtrioxide ofzo lang geen scheikunde meer gehad ) erin doet dan verhit de cilinder het bakje en ontleed de kclo3 in kcl (vaste stof) en o3 zuurstof dus. als je dit via een slangetje naar de luchtfilter laat lopen dan voeg je eigenlijk een beetje pure zuurstof toe dus kan er meer benzine met zuurstof reageren dus meer power toch? wel iets rijker mengsel denk. maar t idee vind ik opzich wel ruig nu alleen de uitwerking nog
 
mikkel 14-2-2005 20:25 Print reply

Posts: 1587
das toch gewoon uitgasrecirculatiue ??
 
glaasje op laat je berijden
Tomos 50 14-2-2005 20:30 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

ik had trouwens nog een ander leuk ideetje:
Als je nu een klein metalen bakje aan je luchtgekoelde cilinder hangt, hier doe je boven aan een schacht (soort schoorsteen zegmaar) en dan daaraan een slangetje naar de luchtfilter.
als je nu het spulleke kclo3 (kaliumtrioxide ofzo lang geen scheikunde meer gehad ) erin doet dan verhit de cilinder het bakje en ontleed de kclo3 in kcl (vaste stof) en o3 zuurstof dus. als je dit via een slangetje naar de luchtfilter laat lopen dan voeg je eigenlijk een beetje pure zuurstof toe dus kan er meer benzine met zuurstof reageren dus meer power toch? wel iets rijker mengsel denk. maar t idee vind ik opzich wel ruig nu alleen de uitwerking nog

Maar dan moet je constant met zon blokje erin rijden, anders is de afstelling weer anders.
 

Dit topic is 3702 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved