Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - compressor in een honda crm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26283 - compressor in een honda crm
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 14-2-2005 18:07 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Opzich kun je zo'n fan er wel in zetten en dan als dynamo gebruiken.

Kan je beter wat fan's in de rijwind hangen en aansluiten op een accutje.

Hm, nog niet eens zon slecht idee

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 14-2-2005 18:09
 
brutus 14-2-2005 18:08 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: m_a_r_c_o

wow maar zoon pc fan blaast hard hoor mijn pc zit ook aan de tafel vast geschoeft anders blaast ie zichzelf weg...
















 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Blukaap2 14-2-2005 18:09 Print reply

Posts: 9953
Wat verplaatst zo'n 80x80 fan ?
30CFM bij een snelle herriemakert.
30Cubic feet is 3*3*3 = 9*30 = 270dm^3/minuut
Dus 270 liter per minuut.

Je hebt een cilinderinhoud van 80cc zeg maar, wat voor 99% vol zit met lucht.
Dus 80cc lucht per omwenteling.
0,08 liter per omwenteling.
Zit je bij 5000rpm op 400L/minuut wat ie al wil hebben.
Zal je wel eea vanaf gaan, maar goed een 300 liter per minuut zal ie al wel aan willen zuigen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

[...]

Ik denk dat je dan afstelproblemen krijgt, want in hogere versnellingen heb je meer snelheid en krijgt hij meer lucht


Zorgen dat de vlotterbak op dezelfde druk zit.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Kan je beter wat fan's in de rijwind hangen en aansluiten op een accutje.


Denk dat de lucht in je filterslang wat uhh, naja, dingesser er doorheen gaat.
En het staat stoer.
 
Stoere brommers
Pistonpen Paultje 14-2-2005 18:10 Print reply

Posts: 8678
Zal lekker helpen ja, aangezien de luchtsnelheid daar wss veel hoger licht dan dat pc blazertje blazen kan.
 
Eyeball 14-2-2005 18:16 Print reply

Posts: 356
De lucht die zelf aanzuigt kost natuurlijk kracht. En doordat die fan al lucht geeft, heeft die dus kracht over om aan te zuigen dus zuigt die ook meer aan.
 
Neonlampje 14-2-2005 18:23 Print reply

Posts: 14825
wacht maar tot goot en ik onze idtjes uitgewerkt hebben
 
wiebutt 14-2-2005 18:27 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

wacht maar tot goot en ik onze idtjes uitgewerkt hebben


vertel :P
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
thijssie 14-2-2005 18:32 Print reply
Posts: 20
geloof het of niet maar het werkt echt

allen nu nog effe een ruimte maken zodat die echt helemaal lucht dicht is waar hij die lucht in blaast


want er zit een kleine ruimte waar de lucht onder druk inzit allen dat sluit nu nog niet echt mooi af
 
toch wel leuk een 125 cc in een tsx
Neonlampje 14-2-2005 18:32 Print reply

Posts: 14825
nah, ik heb al teveel gezegt
 
wiebutt 14-2-2005 18:32 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

nah, ik heb al teveel gezegt

:(
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
thijssie 14-2-2005 18:36 Print reply
Posts: 20
ik weet trouwens niet of je weet hoeveel kracht er achter een fan uit een voeding komt

maar ik heb hem net weer even gesproken en we zijn ou van plan om gewoon een 540 motor te pakken en daar een fan plat op fabriken.

540 motor draait zo gauw al 12000 toeren per minuut lol
 
toch wel leuk een 125 cc in een tsx
StefanB 14-2-2005 18:40 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijssie

ik weet trouwens niet of je weet hoeveel kracht er achter een fan uit een voeding komt

maar ik heb hem net weer even gesproken en we zijn ou van plan om gewoon een 540 motor te pakken en daar een fan plat op fabriken.

540 motor draait zo gauw al 12000 toeren per minuut lol


stoere praat, maar die fan in je luchtfilter huis is gewoon onzin, op die suzuki heeft toch zo'n systeem? SRAD (Suzuki ram air direct?)
dat begon geloof ik pas een beetje nut te hebben boven de 200kmph, en dan gaat die lucht al een heel stuk harder dan dat dat schijtfannetje produceerd..
 
E24 M30b35@GT3576
Neonlampje 14-2-2005 18:41 Print reply

Posts: 14825
Ram air is iets anders.. dat werkt alleen bij 120+ bij een 50cc brommer..

Een fan heeft wel degenlijk voordelen, bij de lagere toeren zal hij wat xtra mengsel mee pompen...

Bij hogere toeren draait hij gewoon relatief weerstandloos verwacht ik...

Iig ken ik mensen die er ook mee gestest hebben, en goede resultaten hebben behaald!
 
Kampersjaak 14-2-2005 18:43 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

wacht maar tot goot en ik onze idtjes uitgewerkt hebben


roterende inlaat op am6 blokie
 
oderint dum metuant
thijssie 14-2-2005 18:43 Print reply
Posts: 20
thanks neonlampje

eindelijk iemand die mijn idee niet afkraakt
 
toch wel leuk een 125 cc in een tsx

Dit topic is 3686 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved