Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - jippie heb ook een crosser

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2626 - jippie heb ook een crosser
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

verwijderd 12-1-02?23:28 Print reply
Posts: 4082
dit las ik op een of andere site, hier kon je vragen stellen, iemand stelde deze vraag, lijkt veel op mijn probleem:

Sparkless CR
I have an 85 CR 125. I recently started it up and rode it around my block to break it in to go out for a weekend. It only required about 3 solid kicks to get it going. It ran well, however about a week later after riding it around my block, i wanted to do an oil change, and attempted to start it up. Now it won't even start. I have good compression, it just won't kick over.

I've checked for spark, and it appears that I don't have any. So from what I've been told.... it's the COIL. Is that correct? Could it possibly be something else that I'm not seeing? Others have told me that it could be the CDI unit, but that hardly ever goes out from I've heard.

So I bought new spark plugs, cut back the wire a little to get a good copper exposure behind the boot, and tried to kick start it again. I've had no luck. Am I doing something wrong? I hope it is just the ignition coil, because I've already placed an order for the part. Could you help me out with trying to find what might be wrong with my bike? I want to hopefully get it started and go riding.

Thanks Nick

Personally, I've seen more failed CDI units than I have ignition coils. It could be either of those two or even the stator. The factory manual goes into detail concerning resistance checks between certain wiring connectors to help determine what component is faulty. One cheap and easy thing to try is cleaning all the electrical connections. This includes the ground points on the frame for the coil. It may be that after all these years, the mounting tabs have developed enough corrosion so the coil can't work correctly.

MX Tuner
 
Martijn 13-1-02?00:07 Print reply
Posts: 10000
maar de jouwe vonkte toch wel???

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Nick - Administrator 13-1-02?00:17 Print reply

Posts: 4967
Zwakke vonk of niet, ook daarmee moet ie IETS doen.
En als ie echt helemaal niks doet, gewoon geen prutteltje at all, dan is dat niet een zwakke vonk, dan is het gewoon GEEN vonk.
Kijk eens of er geen vocht bij zit ofzo... maarja ik denk dat je dat al hebt bekeken...
 
verwijderd 13-1-02?00:24 Print reply
Posts: 4082
hij knalt ook wel hoor, maar dat zijn 3 slagen ofzo! alleen dan houd het op, als ik weer kick, bambambam (soms super knallen uit het uitlaat)
 
Rick 13-1-02?00:29 Print reply

Posts: 3788
haal je cilinder er eens af bij mij was namelijk het veertje van me pistonpen eruit geknald en door me cilinder heengegaan
kreeg ik hetzelfde effect, klinkt vaag maar was wel zo
 
Ride like your ass is on fire!!!
verwijderd 13-1-02?00:32 Print reply
Posts: 4082
nee, ik weet wel zeker dat het daar niet aan ligt.
 
Nick - Administrator 13-1-02?00:40 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

hij knalt ook wel hoor, maar dat zijn 3 slagen ofzo! alleen dan houd het op, als ik weer kick, bambambam (soms super knallen uit het uitlaat)

Dat zijn inderdaad ontstekingsproblemen...
Maar het lijkt echt op vocht hoor!
 
Ali 13-1-02?00:42 Print reply
Posts: 667
TIP 1: koop gewoon een goede crossmotor net als ik.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
verwijderd 13-1-02?09:25 Print reply
Posts: 4082
heb ik gedaan, ik heb een CR. want ik wil wel een beetje een mooie crosser he en hij moet wel blazen natuurlijk, vandaar dat ik deze heb genomen, vet getuned

ja, het zijn idd vocht problemen, daar was ik ook al achter. want die gast reed daar door waterplassen en het was vet mistig zonder vliegwiel kapje enzo :n :p :p

[This message is edited by symen kalsbeek on 13-1-02 09:29]
 
Hier_ben_ik - Administrator 13-1-02?12:25 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
[...]

ik heb al 1 klomp en 1 schoen en 1 broek kapot geschopt op die kickstart ohja en m'n enkel is kapot


Kijk symen, daarvoor hebben ze nouw crosslaarzen uitgevonden, ik kick nooit meer zonder want dan heb je altijd alles kapot... 2derhands kosten die ook niet zoveel..

Verder: Heeft hij nog compressie, zit de luchtfilter niet vol zand/rommel, LANGE SCHACHT bougies gebruiken, aanduwen gaat het best in de 2/3 en dan met 2 man duwen... succes
 
Members zijn vervelend :-|
verwijderd 13-1-02?12:56 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek
[...]

ik heb al 1 klomp en 1 schoen en 1 broek kapot geschopt op die kickstart ohja en m'n enkel is kapot


Kijk symen, daarvoor hebben ze nouw crosslaarzen uitgevonden, ik kick nooit meer zonder want dan heb je altijd alles kapot... 2derhands kosten die ook niet zoveel..

Verder: Heeft hij nog compressie, zit de luchtfilter niet vol zand/rommel, LANGE SCHACHT bougies gebruiken, aanduwen gaat het best in de 2/3 en dan met 2 man duwen... succes


ik heb nu m'n werkschoen aan om te kicken, maar ik had alles zonet ingespoten met WD-40, toen vonkte ie bijna niet meer, alles op laten drogen naast de kachel en te fohnen, en nu vonkt ie wel optijd, alleen de vonkjes ZIJN HEEL ZWAK :a :a :(

WHAT TO DO? alvast bedankt, want ik wil vandaag graag ff blazen
 
barry 13-1-02?13:56 Print reply

Posts: 7387
je kabelboom na kijken, misschien maakt ie wel ergens een beetje kortsluiting, of maakt hij slecht contact met het frame of zo

dus gewoon al je kabel van je kabelboom nalopen, schoonmaken, vernieuwen....ect
 
He?
Nick - Administrator 13-1-02?15:38 Print reply

Posts: 4967
Nou ik hoor net dat de CR van Symen rijdt!!
De vonk was gewoon super zwak en pas bij heel veel toeren werd de vonk wat sterker.
Dus ze hebben met heel Friesland dat dingen lopen duwen zodat ie veel toeren maakt en toen is ie gestart

Maar ik denk dat het probleem nog steeds bestaat, en om nou altijd op deze manier je motor te starten
Dus ik denk dat Symen nog steeds opzoek is naar een oplossing... (iemand? )
 
verwijderd 13-1-02?17:14 Print reply
Posts: 4082
dat zeg je goed nick . hij slaat soms ook 1 eens uit zonder reden, ook al ben je aan het crossen, dan kunnen we hem meteen weer aan drukken en hij loopt weer en soms loopt ie erg moeilijk weer

maar bij blaast wel goed, ff gecrossed, vet hard door de berm enzo
 
Ali 13-1-02?18:40 Print reply
Posts: 667
TIP 2: koop nog steeds een GOEDE motor net als ik.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.

Dit topic is 2872 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved