Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - PBR50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26250 - PBR50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brutalmb70 13-2-2005 10:49 Print topicpost
Posts: 536
vriend van me heeft een PBR 50, nu is onze vraag hoe laat je deze 80/85 lopen, zonder grotere cilinder of andere extreme aanpassingen....(als het maar niet te duur is)

wat moet je verandere en wat kost zoiets, weet iemand toevallig een site waar spulle voor PBR's op staan ?


 

shibby 13-2-2005 11:58 Print reply

Posts: 770
pbr is viertakt h??
volgens mij kan je de 80 nooit halen met die ori cilinder
 
Roedi-Loerbeek 13-2-2005 12:01 Print reply

Posts: 1492
mischien andere nokkenas ofzo, maar meot je maar ff rondkijken zal heus wel ergens wat voor te vinden zijn.

 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
brutalmb70 13-2-2005 12:18 Print reply
Posts: 536
ik denk dat het wel te hale is met 50cc, maar dat zal je idd andere nokkenas oid moeten...

of toch grotere cil, want als je de cil vervangt voor bijv een 70 (of wat er dan ook voor is) wat moet je nog meer vervange zodat het niet kapot gaat...(dus niet uitlaat omdat je dan meer vermoge haalt, maar alleen het echte nodige zodat hij niet naar de knoppe gaat, ik weet niet of een 4 takt minder snel stuk gaat op een armer mengsel ?)

weet iemand een site waar pbr spul word verkocht ?


(is idd 4 takt )
 
brutalmb70 13-2-2005 12:29 Print reply
Posts: 536
weet iemand eigenlijk of er begrenziningen op zitte ?

(hij rijd nu al 65/70...maar kweenie of der nu nog begrenzingen opzitte)
 
chappydriver 13-2-2005 12:35 Print reply
Posts: 291
je kan er een vervroegend vliegwiel opzetten, grotere carburator, andere uitlaat want die begrenst bij pbr en eventueel ander nokkenasje
dan zou je de 80/85 toch moeten halen.
ik haal de 80 met dat vliegwiel, 18 mm carb, en andere uitlaat(ook viertakt)

 
maenhoudt 13-2-2005 12:42 Print reply

Posts: 102
Je ringel uitboren in je uitlaat
OF vette uilaat opvlammen... die onbegrensd is en die goed veel herrie maakt

Paar mss nuttige links:

http://www.daxforum.be/profile.php
www.r-design.be
(meer links vind ik voor de moment niet... alsk nog nuttige vind edit ik ze wel ^^)

Dit bericht is ge-edit door maenhoudt op 13-2-2005 12:43

Dit bericht is ge-edit door maenhoudt op 13-2-2005 12:44
 
Stewie ownt iedereen zijn aarsen!! =)
Vatos Locos 13-2-2005 12:58 Print reply

Posts: 149
Ok een pbr is een 4 takt,
ik zelf en me vriendin hebben ook een ss50 4 takt,. een pbr is een kopie van een honda zb
mijn vriendin haar ss is origineel maar loopt toch 80, tandwielverhouding 12 voor een 43 achter,. zorg dat je een 19 mm keihin carbratuer kan krijgen, en iets voor ontsteking, een pbr heeft geen punten ontsteking dus kijk ff rond voor een onbegrense cdi unit, denk dat van een duitse mt8 of mtx r2 wel past, dan moet hij 80 kunnen lopen,

 
Hell was full so i came back
Pimmiecross 13-2-2005 13:28 Print reply

Posts: 53
kijk hier es op
www.holland-bikes.nl/pbr_50_nx_minibrommer_honda_dax_monkey_index/PBR50cc-minibrommer-nx.htm



Dit bericht is ge-edit door Pimmiecross op 13-2-2005 13:29
 
wiebutt 13-2-2005 13:59 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutalmb70

ik denk dat het wel te hale is met 50cc, maar dat zal je idd andere nokkenas oid moeten...

of toch grotere cil, want als je de cil vervangt voor bijv een 70 (of wat er dan ook voor is) wat moet je nog meer vervange zodat het niet kapot gaat...(dus niet uitlaat omdat je dan meer vermoge haalt, maar alleen het echte nodige zodat hij niet naar de knoppe gaat, ik weet niet of een 4 takt minder snel stuk gaat op een armer mengsel ?)

weet iemand een site waar pbr spul word verkocht ?


(is idd 4 takt )


Zwaar vertande :P en er passe tog ss cilinders op?
Die ligge voor het oprape , snelle cil kop.
En je rijd 90
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
brutalmb70 13-2-2005 14:13 Print reply
Posts: 536
ok met (veel) geld kan je natuurlijk altijd de 90 halen, maar als je nou een budget van 100 euro hebt, en goede kwaliteit spul wilt (Dus niet allemaal dinge 2e hands enzo)...

wat moet je dan doen, wiebe zei al dat je een SS cil erop kan zette ??
 
Dakana 13-2-2005 14:23 Print reply

Posts: 739
ss cilinder is inderdaad mogelijk, of eigenlijk moet je zeggen dat het model cilinder gelijk is, met een orginele ss cilinder ga je geen centimeter per uur harder...

zou als je weinig geld ter beschikking heb een 70kitje voor 50kop kopen met een 18-20mm carburateur, met orginele carb kan ook, maar dan ga je denk niet de 80 halen... je kan ook je 50cc gaan voeren maar dat kost meer centen voor het zelfde resultaat...

site's-
www.mini4team.be
www.rovaza.nl
www.cmsnl.com (meer orgineel spul)

70cc kitje met zuiger voor 50kopje (6volt zuiger moet je hebben) met pakkingen kost je 85,- uit mijn hoofd, stalen cilinder, allu cilinder kan ook (beter warmte afvoer, niet echt nodig in jouw geval, is meer als je wat heftiger tuned alla 24mm vlak carb, snelle nok, verlichte krukas partij etc etc etc) die is 110? euro dacht ik,
carbje, 20mm walbro, 55 euro volgens mij, zou je eventueel ook gewoon 2ehands carbje kunnen zoeken, zijn wat goedkoper.. spruitstukje van ss past als het goed is tussen je frame (niet 100% zeker) kost 15,-

dan zou je de 80 toch wel kunnen halen, maar voornamelijk je weg trek kracht is een stuk meer

succes

Dit bericht is ge-edit door Dakana op 13-2-2005 14:24

Dit bericht is ge-edit door Dakana op 13-2-2005 14:25

Dit bericht is ge-edit door Dakana op 13-2-2005 14:25
 
Jochie 13-2-2005 14:26 Print reply

Posts: 141
pbr is denk ik bijna zeker begrenst op cdi, en je moet eerst een vooral een onbegrensde cdi halen (zijn wat langer)
 
Dakana 13-2-2005 14:28 Print reply

Posts: 739
worden allang niet meer met begrensde cdi geleverd, heel af en toe duikt er eentje nog op (old stock..)
begrenzing zit nu vaak in het spruitstuk versmallen
 
Jochie 13-2-2005 14:33 Print reply

Posts: 141
ahn, kan zijn sry, kwist gewoon dat ze zo geleverd werden , mr is al een tijd geleden
 
brutalmb70 13-2-2005 14:35 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakana

worden allang niet meer met begrensde cdi geleverd, heel af en toe duikt er eentje nog op (old stock..)
begrenzing zit nu vaak in het spruitstuk versmallen


denk je dat hij nu nog steeds begrensd kan zijn, hijs nieuw uit de winkel gekome, maar hij loopt al goeie 65/70 (echte) km/uurs....

er is dus nog helemaal NIX door ons aan gedaan...
 

Dit topic is 1942 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved