Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Ik snap er niets meer van!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26238 - Ik snap er niets meer van!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 12-2-2005 19:22 Print topicpost

Posts: 214
Nou mensen, ik heb een yamaha dt 80cc en ik krijg dat ding maar niet aan de praat terwijl ie al wel heeft gelopen. (niet heel goed trouwens)

Ik dacht steeds dat het aan de ontsteking lag dus die heb ik opgeknapt en nu heb ik weer een prachtige blauwe vonk.

Als ik nu benzine in mijn cilinder gooi en ik probeer hem te starten, dan doet ie het nog steeds niet.

Ligt dit aan mijn compressie of kan het ook iets anders zijn?

Er zit ook een cilinderkop op die misschien te groot is omdat die waarschijnlijk is uitgedraaid voor 110cc. Misschien is de totale ruimte daardoor te groot dat de compressie te laag is om te kunnen starten. Zou dit kunnen?

Kunnen jullie mij misschien een aantal tips geven want ik snap er niets meer van.

Alvast bedankt
 

Tsxdude AKU MicheL 12-2-2005 21:59 Print reply

Posts: 10676
Kijk nou eens als je kickt, bij je koppakking of je bubbeltje ziet, dan lekt hij.

Zoiezo is je verbrandingskamer niet mooi, en compreseert het mengsel dus verkeerd en wss heb je dus amper compressie?

Zoek eens een normale kop op, en je kan niet met het blote oog zien of een ``blauwe``vonk een goede vonk is, en staat je brommer al wel weer goed afgesteld...

Om te beginnen met lopen eerst je luchtschroef op de cabr helemaal dichtdraaien en dan 2slagen open en dan weer eens proberen,..
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
christianos 12-2-2005 22:10 Print reply

Posts: 20445
en een nieuwe bougie kopen..
 
Apriliars105 12-2-2005 22:33 Print reply

Posts: 6111
staat de ontsteking wel op tijd, want hij kanm wel mooi vonken maar niet optijd staan (toch). Bij mijn MTX was er ook een 'mooie' vonk, maar wilde hij niet starten, toen wat mnet het ontstekingstijdstip geklooid en hij deed het
 
As finishing touch, God created the Dutch
Mr.Pink 12-2-2005 22:56 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

staat de ontsteking wel op tijd, want hij kanm wel mooi vonken maar niet optijd staan (toch). Bij mijn MTX was er ook een 'mooie' vonk, maar wilde hij niet starten, toen wat mnet het ontstekingstijdstip geklooid en hij deed het


Yamaha heeft een vaste plaat. Dat kan je dus niet veranderen
 
Tsxdude AKU MicheL 12-2-2005 22:57 Print reply

Posts: 10676
contactpunten
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Mr.Pink 12-2-2005 23:01 Print reply

Posts: 776
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

contactpunten


Hij zegt ontsteking volledig nagekeken. Dus ik daarbij ook de contactpunten. En je hebt geen goede vonk als je contactpunter verkeerd staan. (kut werk)
 
Erikl 13-2-2005 0:21 Print reply

Posts: 214
Ja mijn ontsteking staat helemaal goed en heb ik ook op allerlei verschillende standen geprobeerd dus daar kan het zoieso niet aan liggen.

Dus het zal wel aan de compressie liggen dan neem ik aan?

 
herman103 13-2-2005 1:13 Print reply

Posts: 1352
als je je grondplaat kan verschuiven zitten er meestal wel merktekens op zoals ie op de fabrieksstand staat warop hij altijd wel moet lopen.... je contact punten moeten ik meen op 4 tienden staan. en compressie kan je wel voelen... als jij je kickstarter zonder enige moeite naar benede kan duwen dan heb jij geen compressie.. maar als je op bepaalde punten wel een beetje tegenslag krijgt in het na benede duwen dan zit het wel goed.... suc6 verder
 
Ryan 13-2-2005 1:44 Print reply
Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: herman103

als je je grondplaat kan verschuiven zitten er meestal wel merktekens op zoals ie op de fabrieksstand staat warop hij altijd wel moet lopen.... je contact punten moeten ik meen op 4 tienden staan. en compressie kan je wel voelen... als jij je kickstarter zonder enige moeite naar benede kan duwen dan heb jij geen compressie.. maar als je op bepaalde punten wel een beetje tegenslag krijgt in het na benede duwen dan zit het wel goed.... suc6 verder



Bij dt gaat het sowieso heel erg licht, dus vertrouw hier niet voor de volle 100% op.
 
wipe-out 13-2-2005 9:58 Print reply

Posts: 7672
MF --> TF
 
Erikl 13-2-2005 11:06 Print reply

Posts: 214
Op sommige punten krijg je zeker wel tegenslag met kicken. Het is wel zo dat toen ik mijn kop eraf haalde, het op de cilinder aan de randen een klein beetje nat was. Waarschijnlijk verlies ik daar dus compressie.

Maar om een brommer alleen aan te kunnen krijgen heb je toch niet zoveel compressie nodig of valt dat nog erg tegen??
 
Rock-Dog 13-2-2005 11:11 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

staat de ontsteking wel op tijd, want hij kanm wel mooi vonken maar niet optijd staan (toch). Bij mijn MTX was er ook een 'mooie' vonk, maar wilde hij niet starten, toen wat mnet het ontstekingstijdstip geklooid en hij deed het


ik denk dat ik hetzelfde probleem heb met mijn MTX-SH. Zie ook http://www.brommerforum.nl/showtopic/26126

maar hoe kan je dan met het onstekingstijdstip klooien?
 
Tsxdude AKU MicheL 13-2-2005 11:12 Print reply

Posts: 10676
nejhoor, daar heb je geen compressie voor nodig
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Erikl 13-2-2005 11:58 Print reply

Posts: 214
ik kan met mijn ontstekingstijdstip klooien doordat ik mijn grondplaat heb uitgeveild
 
Johnny B 13-2-2005 12:49 Print reply

Posts: 8381
vonkt je bougie onder druk ook goed want soms vonkt die wel mooi maar onderdruk niet
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren

Dit topic is 1322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved