Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gat in carter, help me!!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 819 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26231 - gat in carter, help me!!!!
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Grischnakh 12-2-2005 19:40 Print reply

Posts: 1369
gewoon kneedbaar metaal in smeren, geen geouwehoer. gaat het snelst en makkelijkst, en het is ook nog stevig.
 
Pegaso 12-2-2005 19:46 Print reply

Posts: 347
ja dacht ik ook, ik ben bang dat ie met lassen krom trekt, en dat dan het schakelmechanisme niet goed meer werkt

en gasten die zeuren over beunen: weten jullie een proffessionele oplossing dan

of hebben jullie het over de fout die ik maakte bij het in elkaar zetten van het blok??

Tjah sommige mensen zijn zeker foutloos


 
Grischnakh 12-2-2005 19:48 Print reply

Posts: 1369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

ja dacht ik ook, ik ben bang dat ie met lassen krom trekt, en dat dan het schakelmechanisme niet goed meer werkt

en gasten die zeuren over beunen: weten jullie een proffessionele oplossing dan

of hebben jullie het over de fout die ik maakte bij het in elkaar zetten van het blok??

Tjah sommige mensen zijn zeker foutloos




bij de brommer hobby hoort beunen. dat is wat het leuk maakt.

en tjah shit happens
 
Marthin 12-2-2005 19:58 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

ja dacht ik ook, ik ben bang dat ie met lassen krom trekt, en dat dan het schakelmechanisme niet goed meer werkt

en gasten die zeuren over beunen: weten jullie een proffessionele oplossing dan

of hebben jullie het over de fout die ik maakte bij het in elkaar zetten van het blok??

Tjah sommige mensen zijn zeker foutloos




als je het goed wilt doen, zoek je een ander carter op.
 
Kampersjaak 12-2-2005 19:59 Print reply

Posts: 12285
elk blok identiek,
ze worden op elkaar gelgt en door gevreest oid.
als je een andere carter pakt heb je kans dat die gaat lekken
 
oderint dum metuant
Pegaso 12-2-2005 20:00 Print reply

Posts: 347
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


als je het goed wilt doen, zoek je een ander carter op.


das wel moeilijk denk, am5 zieje niet zoveel, en ik wil m'n brom snel rijdend hebben eigenlijk

Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 12-2-2005 20:00
 
Marthin 12-2-2005 20:15 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

elk blok identiek,
ze worden op elkaar gelgt en door gevreest oid.
als je een andere carter pakt heb je kans dat die gaat lekken


dat denk ik niet.

de carters worden gegoten.

en dan moet het allemaal even recht zijn en kan er als het goed is niks gaan lekken.

er zit ook nog een pakking tussen
 
Cabrinha 12-2-2005 20:20 Print reply

Posts: 1729
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pegaso

Door een fout bij het in elkaar zetten van mijn blok is er een gat in de carter geslagen, kan dit dichtgelast worden door tig-lassen

afbeelding

afbeelding

tiglassen is er lastig, je moet daarvoor iemand vinden met een goed tiglas apparaat en iemand die heel goed kan lassen.





Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 12-2-2005 16:31

 
Tsxdude AKU MicheL 12-2-2005 21:31 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


dat denk ik niet.

de carters worden gegoten.

en dan moet het allemaal even recht zijn en kan er als het goed is niks gaan lekken.

er zit ook nog een pakking tussen


Het Werkt wel op elkaar in, maar daarvoor zijn er pakkingen
Onzin dus...

Nieuw carter zoeken is ook bullshit, gewoon kneedbaarmetaal opsmeren, done
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
-Tom- 12-2-2005 21:50 Print reply

Posts: 4151
Carters worden altijd gevlakt. 2 carterhelften horen altijd bij elkaar.
 
FTS Member
Tsxdude AKU MicheL 12-2-2005 21:52 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Carters worden altijd gevlakt. 2 carterhelften horen altijd bij elkaar.


zelfde zou dan ook moeten zijn bij een cilinder en een cilinderkop?

Die mag je dus ook nooit uitwisselen?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
-Tom- 12-2-2005 21:54 Print reply

Posts: 4151
Neen, dat is iets anders. Als je nou net de pech hebt dat een carter "veel" verschilt, heb je net kans dat je assen (tandwielen en shit) net wat schuin staat ofzo, dan loopt 't net niet lekker.

 
FTS Member
Tsxdude AKU MicheL 12-2-2005 21:55 Print reply

Posts: 10676
hoe kan dat carter dan verschillen dan?

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Remco RS 12-2-2005 21:55 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

je kunt gewoon normaal reageren remco rs. of anders helemaal niet.

jij straks tegen mij "ja... en wie denk jij wel niet te zijn, blablabla"

Dit bericht is ge-edit door barry op 12-2-2005 17:43


nee hoor
 
Neonlampje 12-2-2005 21:57 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

hoe kan dat carter dan verschillen dan?

achja, uitlijning enzo... het komt dus wel eens voor bij mt's dat je kruk niet meer rond wil draaien omdat de lagers uit lood staan

Je moet het zegmaar zo zien, je monteert beide carters opmekaar.. en dan boor je de lager-passingen erin

Maargoed.. tis maar hoe precies je bent he
 

Dit topic is 3473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved