Grischnakh |
12-2-2005 19:40 |
Posts: 1369 |
gewoon kneedbaar metaal in smeren, geen geouwehoer. gaat het snelst en makkelijkst, en het is ook nog stevig.
|
|
|
|
Pegaso |
12-2-2005 19:46 |
Posts: 347 |
ja dacht ik ook, ik ben bang dat ie met lassen krom trekt, en dat dan het schakelmechanisme niet goed meer werkt
en gasten die zeuren over beunen: weten jullie een proffessionele oplossing dan
of hebben jullie het over de fout die ik maakte bij het in elkaar zetten van het blok??
Tjah sommige mensen zijn zeker foutloos
|
|
|
|
Grischnakh |
12-2-2005 19:48 |
Posts: 1369 |
|
|
|
|
Marthin |
12-2-2005 19:58 |
Posts: 6164 |
|
|
|
|
Kampersjaak |
12-2-2005 19:59 |
Posts: 12285 |
elk blok identiek,
ze worden op elkaar gelgt en door gevreest oid.
als je een andere carter pakt heb je kans dat die gaat lekken
|
|
oderint dum metuant |
|
Pegaso |
12-2-2005 20:00 |
Posts: 347 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]
als je het goed wilt doen, zoek je een ander carter op.
das wel moeilijk denk, am5 zieje niet zoveel, en ik wil m'n brom snel rijdend hebben eigenlijk
Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 12-2-2005 20:00
|
|
|
|
Marthin |
12-2-2005 20:15 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
elk blok identiek,
ze worden op elkaar gelgt en door gevreest oid.
als je een andere carter pakt heb je kans dat die gaat lekken
dat denk ik niet.
de carters worden gegoten.
en dan moet het allemaal even recht zijn en kan er als het goed is niks gaan lekken.
er zit ook nog een pakking tussen
|
|
|
|
Cabrinha |
12-2-2005 20:20 |
Posts: 1729 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pegaso
Door een fout bij het in elkaar zetten van mijn blok is er een gat in de carter geslagen, kan dit dichtgelast worden door tig-lassen
afbeelding
afbeelding
tiglassen is er lastig, je moet daarvoor iemand vinden met een goed tiglas apparaat en iemand die heel goed kan lassen.
Dit bericht is ge-edit door Pegaso op 12-2-2005 16:31
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
12-2-2005 21:31 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marthin
[...]
dat denk ik niet.
de carters worden gegoten.
en dan moet het allemaal even recht zijn en kan er als het goed is niks gaan lekken.
er zit ook nog een pakking tussen
Het Werkt wel op elkaar in , maar daarvoor zijn er pakkingen
Onzin dus...
Nieuw carter zoeken is ook bullshit, gewoon kneedbaarmetaal opsmeren, done
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
-Tom- |
12-2-2005 21:50 |
Posts: 4151 |
Carters worden altijd gevlakt. 2 carterhelften horen altijd bij elkaar.
|
|
FTS Member |
|
Tsxdude AKU MicheL |
12-2-2005 21:52 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
Carters worden altijd gevlakt. 2 carterhelften horen altijd bij elkaar.
zelfde zou dan ook moeten zijn bij een cilinder en een cilinderkop?
Die mag je dus ook nooit uitwisselen?
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
-Tom- |
12-2-2005 21:54 |
Posts: 4151 |
Neen, dat is iets anders. Als je nou net de pech hebt dat een carter "veel" verschilt, heb je net kans dat je assen (tandwielen en shit) net wat schuin staat ofzo, dan loopt 't net niet lekker.
|
|
FTS Member |
|
Tsxdude AKU MicheL |
12-2-2005 21:55 |
Posts: 10676 |
hoe kan dat carter dan verschillen dan?
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Remco RS |
12-2-2005 21:55 |
Posts: 11463 |
|
|
|
|
Neonlampje |
12-2-2005 21:57 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
hoe kan dat carter dan verschillen dan?
achja, uitlijning enzo... het komt dus wel eens voor bij mt's dat je kruk niet meer rond wil draaien omdat de lagers uit lood staan
Je moet het zegmaar zo zien, je monteert beide carters opmekaar.. en dan boor je de lager-passingen erin
Maargoed.. tis maar hoe precies je bent he
|
|
|
|