Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzen dmv achterlijke set-up

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1282 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26229 - Begrenzen dmv achterlijke set-up
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 12-2-2005 17:33 Print reply

Posts: 11463
hoeveel kun je eigenlijk terugvoeren door je vertanding aan te passen?
 
MotoCrossIpkiss[stan] 12-2-2005 17:33 Print reply

Posts: 7744
totdat je bij lichtste tandwiel maat bent?
 
hoi
Joscross 12-2-2005 17:34 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed

Ik zou het niet doen. Ik zou er meteen gewoon een 50je op gooie.

Heb zelf ook weleens een cilinder begrenst door een ring in de uitlaat te doen, resultaat: cilinder warmgelopen en uitlaat dicht.

Je cilinder wordt zo veel te warm want zo'n 70cc is er voor gemaakt om mee door te rijden en niet om constant 50-55 te lopen en dan nog wel met overtoeren. Verder is een standaard carburateur hetgene wat het plaatje afmaakt --> minder benzine = minder smering = vragen om een vastloper.

Zoals al eerder geopperd is: gewoon een 50cctje erop gooien en klaar. Deze zal nog zuiniger lopen ook.
Tering wat een onzin
"zo'n 70cc is er voor gemaakt om mee door te rijden""
Dus de cilinderinhoud bepaald automatisch het rijgedrag/vermogen van een cilinder?
Bullcrap.
Je kan een 70cc m?kkelijk knap begrenzen. Dat jouw cilinder warm liep lag hoogwaarschijnlijk aan jouw (gebrek aan) sleutel/afstelkunsten.
 
Remco RS 12-2-2005 17:34 Print reply

Posts: 11463
ja duh ;-}

maar de mine haalt nu iets van 110, tot hoever kan ik dan terugvoeren?

hij gaat toch origineel gemaakt worden maar goed, ff tijdelijke oplossing
 
onraad 12-2-2005 17:36 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]
Tering wat een onzin
"zo'n 70cc is er voor gemaakt om mee door te rijden""
Dus de cilinderinhoud bepaald automatisch het rijgedrag/vermogen van een cilinder?
Bullcrap.
Je kan een 70cc m?kkelijk knap begrenzen. Dat jouw cilinder warm liep lag hoogwaarschijnlijk aan jouw (gebrek aan) sleutel/afstelkunsten.


Hoe moet ik mijn 70cc dan begrenzen?
 
Joscross 12-2-2005 17:38 Print reply

Posts: 12501
Wat Harrie zegt, originele uitlaat er op zetten en je vertanding aanpassen. Eventueel nog een ring monteren als je nog trager wilt.
 
henk huppelschoten 12-2-2005 18:02 Print reply
Posts: 656
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

hoeveel kun je eigenlijk terugvoeren door je vertanding aan te passen?


kan niet
ze meten vermogen dus kan niet terugbrengen volgens mij

je vermogen verandert immers niet door andere tandwielen
 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
frenk 12-2-2005 18:09 Print reply
Posts: 354
kan wel, als je overtoeren maakt dan pak je een gedeelte van het vermogen niet..
 
bart de schakelgek 12-2-2005 18:13 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk huppelschoten

[...]


kan niet
ze meten vermogen dus kan niet terugbrengen volgens mij

je vermogen verandert immers niet door andere tandwielen


hier moeten ze ook maar eens een faq over maken

ooit een rollerbank gezien?
volgens de roller bank heeft een brommer meer vermogen in de laatste dan in de eerste versnelling
als die echt vermogen zou meten, dan zou die in iedere versnelling het zelfde resultaat geven
so cut the bullshit
vertanding veranderen werkt dus kei goed
 
Limburger
phil is chil 12-2-2005 18:14 Print reply

Posts: 483
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

niet begrrenzen op uitlaat kan cilinder zijn uitlaatgassen niet kwijt naait ie vast of loopt ie warm


TE dicht buisje blaas je de keeringen eruit en de pakkingen das ook leuk
 
<3 the massive
onraad 12-2-2005 18:16 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS

ja duh ;-}

maar de mine haalt nu iets van 110, tot hoever kan ik dan terugvoeren?

hij gaat toch origineel gemaakt worden maar goed, ff tijdelijke oplossing


Toch wel wat dacht ik, als het puur op snelheid aankomt toch ( Belgi? dus - hier meten ze enkel snelheid ). M'n MT die vroeger 65 liep heb ik ook wel eens 45-50 laten lopen door enkel twv van 14-43 nar 11-50 te veranderen. Reed dan wel hoge toeren maar ging trager.
 
honda_2takt_power 12-2-2005 18:50 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: phil is chil

[...]


TE dicht buisje blaas je de keeringen eruit en de pakkingen das ook leuk
dat ook en om te bergrenzen tot 45/50 moet je plaatje met een doorgang van een miezerige 8mm hebben
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
arrier 12-2-2005 19:02 Print reply
Posts: 2221
dat afnijpen van de uitlaat slecht is, is naar mijn weten gezijk als je de sproeier in ieder geval aan past. ligt ook aan waar je hem afnijpt, ik heb weleens het artikel van frits overmars over expansie uitlaten gelezen en daarin zij hij dat een te dunne tailpipe misschien voor beter prestaties kan zorgen maar zorgt voor meer warmte. dus eigenlijk zou het dan toch ook slecht zijn als je als tijdelijke begrenzing een ring tussen je tailpipe en demper doet?
 
Blukaap2 12-2-2005 19:06 Print reply

Posts: 9972
Zoals ik al eerder zei:
Originele uitlaat en demper (vanwege het geluid tov een techno en het totale gebrek aan prestaties).
En dan de vertanding zo aanpassen dat ie niet harder dan 50 kan.
Draait ie geen overtoeren en kun je ws redelijk schakellui rijden.
 
Stoere brommers

Dit topic is 1571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved