Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzen dmv achterlijke set-up

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1201 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26229 - Begrenzen dmv achterlijke set-up
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

onraad 12-2-2005 15:42 Print topicpost
Posts: 593
Brommer net terug van inbeslagname. Wil hem nu mooi begrenzen op 50 ofzo. Wil liefst geen onderdelen veranderen ofzo. Hoe snel zou dit ongeveer gaan met volgende set-up:

MT5 met 70cc
Luhao bocht en Biturbo demper
13mm carb sproeier 64 ( ori )
luchtfilter (ori )
en kdacht dan aan een 11-50 twv

Dat ie overtoeren gaat maken weet ik wel, geen probleem. Hoe snel zou dit ongeveer gaan?

P.S.: Ik weet dat de set-up slecht is maar zaag er alsjeblieft niet heel de tijd over.
 

mt80 12-2-2005 16:22 Print reply

Posts: 2071
douw ring in uitlaatpoort van cilinder (in die uitsparing, als daar ruimte voor is in jouw 70cc cilinder) doe aub niet de ori sproeier erin, dan loopt de boel vast
 
Arjanus 12-2-2005 16:23 Print reply

Posts: 9073
je kunt echt niet zomaar een setup verzinnen met een sproeiermaat en een twv erbij

misschien (waarschijnlijk) krijgt ie met die sproeiermaat veel te weinig benzine
met als gevolg : terminale begrenzing van de cilinder !

twv is ook voor elke setup verschillend
misschien trekt ie met deze verhouding zen laatste versnelling niet wat ook klote rijdt!

beter doe je er gewoon een ori cilinder op of koop/maak een fatsoenlijke begrenzer

edit: ik zie net dat je een lichte twv heb
en dan wil je met een te kleine carb met een nog veel te kleinere sproeier erop zetten
ik denk dat je het niet eens haalt tot de eerste rollenbank

Dit bericht is ge-edit door Arjanus op 12-2-2005 16:29
 
lieber nurburgring als ehering
MotoCrossIpkiss[stan] 12-2-2005 16:24 Print reply

Posts: 7744
ja dan gaat niet werken.....

zal wel kmn of 60 gaan
 
hoi
lamahoofd 12-2-2005 16:26 Print reply

Posts: 3432
Gewoon egt super lichte Kijken of een orgineel senda tw achter kan die van 74 ofzo
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
mt80 12-2-2005 16:27 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

Gewoon egt super lichte Kijken of een orgineel senda tw achter kan die van 74 ofzo


net alsof dat zo lekker gaat rijden he.. komt denk ik niet echt uit met de ketting+ophangpunten
 
Blukaap2 12-2-2005 16:27 Print reply

Posts: 9972
Zet een standaard uitlaat op dat spul, pas dan je vertanding een keer aan dat ie netjes 50-55 loopt en klaar ben je.
 
Stoere brommers
Apriliars105 12-2-2005 16:28 Print reply

Posts: 6111
Ik wil niet vervelend doen, maar een originele 50cc'tje is 2dehands misschien 20 euro, dus waarom doe je dat niet gewoon?

Want als je gaat begrenzen en toch 70cc hebt, dan ben je net zo goed illegaal en een beetje irritante agent die ziet dat wel.

Maargoed, je kan begrenzen door de uitlaat af te knijpen door er bijv een ring of buisje in te lassen.
 
As finishing touch, God created the Dutch
Speakerfreak 12-2-2005 16:50 Print reply

Posts: 4941
en je topic titel klopt ook niet:P
 
Vieze naaiers hier
onraad 12-2-2005 16:58 Print reply
Posts: 593
Mja maar die cil zit eropvast geroest en die bouten zijn totaal kapot. Als ik dan die cil gewoon weinig lucht en benzine geef en dan een veel te lichte vertanding erop zet, dan gat ie toch ook traag rijden. Dat ie in z'n 4e en z'n 5e nimeer trekt en doodvalt boeit me echt niet. Hij zou gewoon 50 moeten gaan. Rondelle in uitlaat ga ik ook nog proberen.
 
onraad 12-2-2005 16:59 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

douw ring in uitlaatpoort van cilinder (in die uitsparing, als daar ruimte voor is in jouw 70cc cilinder) doe aub niet de ori sproeier erin, dan loopt de boel vast


En als hij nu ook heel weinig lucht krijgt? Dan kan ie toch nooi tin hoge toeren trekken en kapotgaan?
 
honda_2takt_power 12-2-2005 16:59 Print reply

Posts: 6744
niet begrrenzen op uitlaat kan cilinder zijn uitlaatgassen niet kwijt naait ie vast of loopt ie warm
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
onraad 12-2-2005 17:22 Print reply
Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt80

douw ring in uitlaatpoort van cilinder (in die uitsparing, als daar ruimte voor is in jouw 70cc cilinder) doe aub niet de ori sproeier erin, dan loopt de boel vast


Zit nu al ori sproeier op en luchtfilter is ook terug begrensd. Zo heb ik hem al van 85 naar 70 teruggeschroefd. Nog 15 km/u te gaan dus.
 
MotoCrossIpkiss[stan] 12-2-2005 17:23 Print reply

Posts: 7744
orgi uitlaat en je bent er wss
 
hoi
onraad 12-2-2005 17:29 Print reply
Posts: 593
Met ori uitlaat deed ie 60-65. Daarom is ie in beslag genomen. Deze uitlaat had ik nog liggen vandaar. En als ik m'n uitlaat nu achteraan wat dichtnijp, krijg ik dan niet ongeveer hetzelfde effect als een ori?
 
MTX-speed 12-2-2005 17:29 Print reply

Posts: 1229
Ik zou het niet doen. Ik zou er meteen gewoon een 50je op gooie.

Heb zelf ook weleens een cilinder begrenst door een ring in de uitlaat te doen, resultaat: cilinder warmgelopen en uitlaat dicht.

Je cilinder wordt zo veel te warm want zo'n 70cc is er voor gemaakt om mee door te rijden en niet om constant 50-55 te lopen en dan nog wel met overtoeren. Verder is een standaard carburateur hetgene wat het plaatje afmaakt --> minder benzine = minder smering = vragen om een vastloper.

Zoals al eerder geopperd is: gewoon een 50cctje erop gooien en klaar. Deze zal nog zuiniger lopen ook.
 

Dit topic is 1570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved