Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Argumenten snelheid bromfietsen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 774 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #26173 - Argumenten snelheid bromfietsen
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzukiac50 12-2-2005 18:33 Print reply
Posts: 17
argument: doordat de tandwielverhouding bij een "afgedreven" brommer kleiner is, is het verbruik per kilometer hoger bij een afgedreven bromfiets. Een brommer die onbegrensd is, (niet opgedreven, enkel begrenzing afgehaald) is dus milieuvriendelijker.

Dit bericht is ge-edit door suzukiac50 op 12-2-2005 18:34
 
http://users.telenet.be/svokke/index.htm
Almer 12-2-2005 19:04 Print reply

Posts: 3325
lekker belangrijk
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
ironbird 16-2-2005 19:20 Print reply

Posts: 1096
Oke dit heb ik momenteel. zeg maar wat jullie ervan vinden. (en houdt er rekening mee dat mijn leraar zelf niet echt op de hoogte is van brommers en de wetten erover enzo he )

Ohja, ookwel belangrijk is dat het over Belgi? gaat.

Quote:
Inleiding: Volgens de wet mogen bromfietsen van de klasse B slechts in staat zijn om een maximumsnelheid te kunnen behalen van 45km/u?

Aanhalen argumenten:

- Wanneer de meeste bromfietsen en scooters van tegenwoordig uit de fabriek komen rijden zijn meestal 70km/u of meer. Maar pas als ze bij de dealer aankomen worden deze bromfietsen volledig dichtgeknepen en begrensd om niet sneller dan 45 te rijden. Dit maakt al snel duidelijk dat deze bromfietsen gemaakt zijn om veilig 70km/u te rijden.

- Oudere automaat bromfietsen voldoen hier niet altijd aan omdat ze echt zo eenvoudig mogelijk zijn opgebouwd en echt niet stevig genoeg zijn om harder te rijden.

- Oudere schakelbrommers voldoen hier vaak wel aan

75km/u gevaarlijker?

- Tegen een snelheid van 75km/u kan je veel beter met het verkeer meerijden
.
- Autobestuurders weten vaak zelf niet wat te doen met 45km/u rijdende bromfietsen op de rijweg. Ze gaan dan vaak rakelings en opzettelijk langs hen heen scheuren om duidelijk te maken dat ze hen in de weg rijden. Maar deze bromfietsen mogen daar wettelijk wel rijden, en dat weet niet elke autobestuurder. Dit maakt het voor de bromfietsen extra gevaarlijk.

- Wat is dan het veiligst? Op het fietspad 45km/u rijden en fietsers in gevaar brengen? Of 45km/u rijden op de rijweg en omver worden gereden door automobilisten? Of mooi 70km/u kunnen rijden met het verkeer op weg mee?

- Betere voorbereiding op het autorijden omdat je de regels beter kent, en je meer
rekening kan houden met de aangegeven snelheden.

- Bromfietsen zouden dan ook een nummerbordje nodig hebben omdat ze dan kunnen geflitst worden in de bebouwde kom.

Zwaarder gewond bij ongevallen?

- Dat is nu eenmaal een risico. Maar, het aantal ongevallen zal wel dalen. En je zal lang niet zo hard gewond zijn dan op een zware motorfiets.

- Het examen voor het rijbewijs zou ook iets uitgebreider mogen zijn dan nu het geval is. We zouden bijna de opleiding van een motorfiets moeten benaderen. Als je hiervoor slaagt toon je toch aan dat je bekwaam bent om op een veilige manier 75km/u te rijden. En als je hiervoor niet kan slagen neem je best een snorfiets van de klasse A waarmee je 25km/u mag rijden. En je niet op de rijweg mag rijden, enkel op het fietspad. (of op de rijweg als dat is aangegeven uiteraard)

- Op deze manier haal je de echte onverantwoorde bestuurders ook gedeeltelijk van de baan.


 
Yanos 16-2-2005 19:42 Print reply

Posts: 596
haal ook aan dat je in Duitsland, frankrijk, spanje, griekenland enz ontgrenst mag rijden dus 80
 
briand.nl
ironbird 16-2-2005 20:40 Print reply

Posts: 1096
oke.

heeft er nog iemand commentaar/ tegenargumenten?

zeg maar, hoe meer hoe beter.
 
Derbi-Vokay 16-2-2005 21:22 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

[...]


ja nieuwe revu


tog wel lollig...
er zijn ook ontwikelde personen op dit forum
 
snowboard is beter!!
Arjanus 16-2-2005 21:27 Print reply

Posts: 9073
waar trek je grens welke brommers wel en niet 75 mogen rijden?

ik zou btw als punt aanvoeren : een totaal verbod op niet originele moteronderdelen zodat brommers niet meer opgevoerd kunnen worden
+ hoge boetes indien niet naleven

(zijn niet mijn standpunten btw )


 
lieber nurburgring als ehering
ironbird 16-2-2005 21:47 Print reply

Posts: 1096
Oke ik heb het nog een beetj eaangepast (vooral toegevoegd op het einde)

Quote:
Inleiding: Volgens de wet mogen bromfietsen van de klasse B slechts in staat zijn om een maximumsnelheid te kunnen behalen van 45km/u?

Aanhalen argumenten:
- Wanneer de meeste bromfietsen en scooters van tegenwoordig uit de fabriek komen rijden zijn meestal 70km/u of meer. Maar pas als ze bij de dealer aankomen worden deze bromfietsen volledig begrensd om niet sneller dan 45 te rijden. Dit maakt al snel duidelijk dat deze bromfietsen gemaakt zijn om veilig 70km/u te rijden.
- Oudere automaat bromfietsen voldoen hier niet altijd aan omdat ze echt zo eenvoudig mogelijk zijn opgebouwd en echt niet stevig genoeg zijn om harder te rijden.
- Oudere schakelbrommers voldoen hier vaak wel aan
70km/u gevaarlijker?
- Tegen een snelheid van 70km/u kan je veel beter met het verkeer meerijden.
- Autobestuurders weten vaak zelf niet wat te doen met 45km/u rijdende bromfietsen op de rijweg. Ze gaan dan vaak rakelings en opzettelijk langs hen heen scheuren om duidelijk te maken dat ze hen in de weg rijden. Maar deze bromfietsen mogen daar wettelijk wel rijden, en dat weet niet elke autobestuurder. Dit maakt het voor de bromfietsen extra gevaarlijk.
- Wat is dan het veiligst? Op het fietspad 45km/u rijden en fietsers in gevaar brengen? Of 45km/u rijden op de rijweg en omver worden gereden door automobilisten? Of mooi 70km/u kunnen rijden met het verkeer op weg mee?
- Betere voorbereiding op het autorijden omdat je de regels beter kent, en je meer rekening kan houden met de aangegeven snelheden.
- Bromfietsen zouden dan ook een nummerbordje nodig hebben omdat ze dan kunnen geflitst worden in de bebouwde kom.
Zwaarder gewond bij ongevallen?
- Dat is nu eenmaal een risico. Maar, het aantal ongevallen zal wel dalen. En je zal lang niet zo hard gewond zijn dan op een zware motorfiets.
- Het examen voor het rijbewijs zou ook iets uitgebreider mogen zijn dan nu het geval is. We zouden bijna de opleiding van een motorfiets moeten benaderen. Als je hiervoor slaagt toon je toch aan dat je bekwaam bent om op een veilige manier 70km/u te rijden. En als je hiervoor niet kan slagen neem je best een snorfiets van de klasse A waarmee je 25km/u mag rijden. En je niet op de rijweg mag rijden, enkel op het fietspad. (of op de rijweg als dat is aangegeven uiteraard)
- Op deze manier haal je de echte onverantwoorde bestuurders ook gedeeltelijk van de baan.
Wat is dan nog het verschil met een motorfiets?
- Je mag nog steeds niet op de autosnelweg.
- De bromfiets moet begrensd zijn op 70km/u.
- De kosten voor het rijbewijs zijn lager.
- Je kan het rijbewijs reeds behalen vanaf 16 jaar.
Wat met oudere bromfietsen die niet stevig genoeg zijn om 70km/u te rijden?
- Men kan best een datum opleggen, dewelke aangeeft vanaf welk bouwjaar de bromfiets in aanmerking komt om 70km/u te rijden.
- Dit zal ook gevolgen hebben voor de economie om dat er meer mensen een nieuwe bromfiets gaan kopen omdat ze dan sneller mogen rijden.


 
ironbird 16-2-2005 21:48 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus

waar trek je grens welke brommers wel en niet 75 mogen rijden?

ik zou btw als punt aanvoeren : een totaal verbod op niet originele moteronderdelen zodat brommers niet meer opgevoerd kunnen worden
+ hoge boetes indien niet naleven

(zijn niet mijn standpunten btw )




Een bouwjaar afspreken volgens de wet.

(trouwens, je moet dit alles niet t? serieus nemen hoor, het is maar voor school )

Ik weet ook wel dat dit bijna niet haalbaar is.

Dit bericht is ge-edit door ironbird op 16-2-2005 21:48
 
Saknet 16-2-2005 22:01 Print reply

Posts: 10355
nou yay.. het verschilt toch ook per type of merk of ze NL of EU goedkeuring hebben oid (bouwjaar even vergeten), kennen ze ook wel per brommermodel gewoon bekijken of die geschikt zijn voor 70km

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 16-2-2005 22:02

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 16-2-2005 22:03
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Freestyler 16-2-2005 22:25 Print reply

Posts: 468
Van dat bouwjaar zou ik niet zeggen, neem als jaar nu 1975, een mb van 1974 mag vb geen 75km/h maar eentje van 1976 wel, beter zoals saknet zegt gewoon per type dus ( ik denk aan types zoals ciao waar je voor mij part geen 70 mee mag rijden )
 
tiet
ironbird 16-2-2005 22:42 Print reply

Posts: 1096
Per type is idd een beter idee. Enja, ik had ook de Vespa Ciao mijn men gedachten. Dat frame (incl voorvork en achterbrug) is namelijk volledig gemaakt uit geplooide metalen plaatjes
 
DaVaRo 16-2-2005 23:33 Print reply

Posts: 1382
- Inhalen is veiliger met een hoge snelheid,lees: hoe sneller je rijd des te eerder je van de andere rijbaan af bent

- Er wordt minder zelf aan brommers gesleuteld door amateurs dit is veiliger...
(ja ik weet het is bullshit maar een politiek correct argument)

Dit bericht is ge-edit door DaVaRo op 16-2-2005 23:38
 
DaVaRo 16-2-2005 23:35 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xeno

hard-drugs moeten legaal worden en verkocht worden in de supermarkt

illegaal vuurwerk moet legaal worden

alle kanker smerissen moeten dood

bier is lekker

Dat klinkt als een hele stoere jongen
 

Dit topic is 4422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved