Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx-sh start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1239 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26126 - mtx-sh start niet
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 8-2-2005 18:56 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

ik had in mn nobi tijd eens een zuiger verkeerdom in een 50zeta gezet en bleek mn bovenste veer foetsie te zijn, maar hij reed nog wel met sproeier 85 ofzow :P


mja ik had dus ong etzelfde, kheb die cil zover opgereden dat de chroomwand op stukken weg is en ik onder de uitlaatpoort en spoelpoorten enzo een stootrand heb

zuiger was een meteor met L veer die gaar was en al 9000km minstens in die cilinder zat
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Rock-Dog 9-2-2005 17:59 Print reply

Posts: 575
Ik krijg nog dat ding niet gestart!

M'n brommerboer vond het ook een raar verhaal. En zei dat je met een grotere carb in princiepe een kleinere sproeier nodig hebt. En dat hij het met 75 ook wel zou moeten doen. Toen ik vertelde dat heel de tijd de luchtschroef helemaal dichtgedraait en 1 slagje terug was zei die dat ik eerst moest proberen die verder open of dicht te draaien enzo. Afijn ik dat geprobeerd: geen resultaat, ik pleurde er toen een sproeier in die ik nog had liggen die ?rg groot is, stond geen maat op. Duidelijk groter dan die 95. Ik die er in: geen resultaat. Heb ook nog m'n membraam er af gehaald en gezogen en geblazen dat ding is ook nog perfect! waar kan het dan aan liggen? snap er echt niks meer van. alles is goed hij vonkt krijgt benzine enzo maar dat kut ding wil niet aanslaan
 
Ruudjevn_MTX_ 9-2-2005 18:03 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rock-Dog

Ik krijg nog dat ding niet gestart!

M'n brommerboer vond het ook een raar verhaal. En zei dat je met een grotere carb in princiepe een kleinere sproeier nodig hebt. En dat hij het met 75 ook wel zou moeten doen. Toen ik vertelde dat heel de tijd de luchtschroef helemaal dichtgedraait en 1 slagje terug was zei die dat ik eerst moest proberen die verder open of dicht te draaien enzo. Afijn ik dat geprobeerd: geen resultaat, ik pleurde er toen een sproeier in die ik nog had liggen die ?rg groot is, stond geen maat op. Duidelijk groter dan die 95. Ik die er in: geen resultaat. Heb ook nog m'n membraam er af gehaald en gezogen en geblazen dat ding is ook nog perfect! waar kan het dan aan liggen? snap er echt niks meer van. alles is goed hij vonkt krijgt benzine enzo maar dat kut ding wil niet aanslaan


gooi dr gwoon kleinere cab. op??
 
Rock-Dog 9-2-2005 18:04 Print reply

Posts: 575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruudjevn_MTX_

[...]


gooi dr gwoon kleinere cab. op??


betaal jij effe een 16 voor me?
 
Erikl 13-2-2005 11:55 Print reply

Posts: 214
Doet ie het wel als je benzine in de cilinder gooit of als je benzine in je membraam pleurt voor de inlaat??
 
m.v 13-2-2005 12:13 Print reply

Posts: 76
beetje wd 40 via je bougie gat er in spuite bougie der weer in en ff lope kijke of ie aangaat... zit alles goed aangesloten? kan hij nergens valse lucht door aanzuigen? kan zijn dat er een haarscheurtje ergens in je carter zit dat hij daar valse lucht door aanzuigt. zijn alle pakkingen nog goed? zit je zuiger goed om? maar het legt niet aan de grote van je carb. hij zou het gewoon met 18 mm moete doen.
koop een zootje sproeiers en probeer dan gewoon wat het mag wel een beetje geld koste denk? ik neem aan dat je weer gewoon wil bromme.

amen
 
Erikl 13-2-2005 12:17 Print reply

Posts: 214
Maar als ie het ook niet doet als je benzine in de cilinder gooit, dan moet het wel je compressie zijn volgens mij. (ik heb dit probleem namelijk ook)

Dit klopt toch???O

 
Rock-Dog 18-2-2005 13:34 Print reply

Posts: 575
ik heb inmiddels al wat meer gekloot aan dat ding, maar hij wil nog niet starten.

Het volgende is GOED, heb ik getest:
- De onsteking (mooie blauwe vonk, ook op goede tijdstip)
- Membraam
- carbarateur

Maar nu ging ik gisteren weer verder en zag ik dat er een klein druppeltje olie of benzine aan m'n vliegwiel hing. De benzine gaat toch van je membraam door je krukas (smeert 'm) en dan via de spoelporten in je cilinder? Want ik dacht dat en gooide een beetje benzine in m'n krukkas en het liep er gelijk weer uit bij m'n vliegwiel ergens. Toen ik m'n vorige blok ging volpompen met water druppelde het op somnmige plaatsen er uit, maar het stroomde er zeker niet uit bij m'n vliegwiel. Zou het kunnen dat daar dus de fout zit? Dat zo'n kering verkeerd is en er daarom geen (of nauwelijks) benzine omhoog gepompt kan worden in m'n cilinder...

Toen ik overigens wat benzine door m'n spruitstuk goot merkte ik niet veel tijdens kicken.


 
I Love 70cc 18-2-2005 13:42 Print reply

Posts: 83
ja denk dat je krukas kering lek is. Zet er maar een nieuwe kering in weet je zeker dat het niet ergens uit een bout ofzo komt. Anders effe nieuwe kering halen en erin zetten. heb je had blok gereviseerd ofzo mischien is je lag er wel naar de k.... .
mzls
 
richard3 18-2-2005 13:45 Print reply

Posts: 5198
ik denk idd dat gewoon de linker keering kapot is dat kan ook er voor zorgen dat ie niet aan slaat dus het beste is nu ff een nieuwe halen en dan testen
 
op naar de grote brommers
I Love 70cc 18-2-2005 13:46 Print reply

Posts: 83
jepz doe dat maar.. denk dat hij dan beter gaat lopen hij mag op dat punt helemaal niks lekken hooguit beetje zweten.

 
Rock-Dog 18-2-2005 19:10 Print reply

Posts: 575
OJA OJA JAJAJAJAJJAJAAAAAA!!!!!!!!!!!!

En hij brulde de straat weer wakker hoor


Toen ik het vliegwiel er af haalde zag ik dat dat ringetje om de vliegwielas (de krukas-kering?) er niet helemaal in zat. Ik dat er in beunen. Alles weer in elkaar gezet en aanlopen. Toen brulde die opeens maar viel uit voor ik de straat uit was. Er zat sproeier 75 in, ik er net 95 in gedaan en hij deed het behoorlijk goed, maar kwam niet boven de 6.000 toeren uit. Trok niet echt hij reed nu ongeveer 40. Toen vriend van me reed zei die dat hij soms wel effe goed trok. De luchtschroef moet ik nog afstellen dan enzo, maar hij heeft weer gebruld eindelijk sinds weken en weken ben blij
 

Dit topic is 1336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved