Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - opvoeren honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26107 - opvoeren honda mb
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 8-2-2005 9:47 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: revolpathon

duits is toch 80 cc of vergis ik me nou lelijk
imitatie schijnt snel vast te lopen en daar houd ik niet zo van (laast hard op mun bek gegaan) maar ik als die imi een goede 20.000 km meegaat ben ik tevreden heb iend dit jaar auto rijbeijs

Als je normaal afstelt en normaal rijdt loopt je imi niet vast. En ook al zou die vastlopen, ff laten honen en nieuwe zuiger van 15 euro, klaar.
 
FTS Member
christianos 8-2-2005 10:17 Print reply

Posts: 20445
voor dat geld kan je beter een merk cilinder kopen, gata veel langer mee...
 
stoeptegel 8-2-2005 12:19 Print reply

Posts: 3085
Ik heb al eerder ergens gehoord dat een belgische cilinder erg snel is.Maar in Belgie zijn ze toch nog zeikeriger over opvoeren enz.(de politie dan).Daar mag je toch ook maar 45 km/h met je brommer?
Dus mij lijkt ut dan onwaarschijnlijk dat zulke snelle cilinders uit belgie komen.Weet iemand hier meer over?
 
80 cc ownatsj
Gary - Forum en Gallery Moderator 8-2-2005 12:21 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel

Ik heb al eerder ergens gehoord dat een belgische cilinder erg snel is.Maar in Belgie zijn ze toch nog zeikeriger over opvoeren enz.(de politie dan).Daar mag je toch ook maar 45 km/h met je brommer?
Dus mij lijkt ut dan onwaarschijnlijk dat zulke snelle cilinders uit belgie komen.Weet iemand hier meer over?


De belgische cilinders zijn idd sneller maar dit heeft niks met het beleid te maken
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
revolpathon 8-2-2005 17:29 Print reply
Posts: 108
ik huod het voorlopig op een imi 50 snel met een uitgeboorde 13 mm keihin (hoop dat ik hem naar 15 mm of mss 16 kan uitboren)

met ik heb volgens mij nu 12/42 tandwiel verhouding maar ik denk dat ik ongeveer 13/45 eronder ga leggen

sproeier 110 moet afdoende zijn (weedik niet helemaal zeker) ik ga bij een maat van me mijn cilinderkop van die imi afvlakken prop ligt er al uit nu moet mijn uitlaat alleeen nog gelast worden maar dat laat ik ook door een maat van me doen want die kan dat netter
en heb waarschijnlijk ook een andere boegie nodig maar dat weedik niet zeker (ben beetje dom op technisch gebied )

 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
revolpathon 9-2-2005 22:02 Print reply
Posts: 108
ik ga morgen odnerdelen halen

iemand nogeen idee wat ik zou meoten doen

iemand raade mij aan om eerst met de cilnder te rijden kijken hoe hard die kan en dan pas aan de vertanding en de rest van het opvoeren te werken

is dit verstandig?

en wat voor sproeier heb ik nodig voor een 15 mm carb

 
un dag niet gereden is een dag niet geleefd
HondaNSRmaster 9-2-2005 22:25 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

ja, je wilt hard of niej, enzine verruik moet je niej naar kijken...
neem dan een ori 80, zuipt wss minder en gaat net zo hard



Valt ook niet op voor zijn pa van 5 koel ribben naar 8..
 
christianos 9-2-2005 22:25 Print reply

Posts: 20445
slijptol
 
HondaNSRmaster 9-2-2005 22:27 Print reply

Posts: 157
hahah lol
 
wietplant 9-2-2005 22:49 Print reply

Posts: 2092
hoe weet je eigk wat je ideeale tandwiel verhouding is ??
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
DerBolle 9-2-2005 22:52 Print reply

Posts: 158
uitproberen en voor rs zwerft ergens een tabelletje rond..
 
wietplant 9-2-2005 22:52 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RazorsEdge

uitproberen en voor rs zwerft ergens een tabelletje rond..


ja maar hoe merk je dat dan ?
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Alvilon 9-2-2005 23:07 Print reply

Posts: 1013
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: revolpathon

ik ga morgen odnerdelen halen

iemand nogeen idee wat ik zou meoten doen

iemand raade mij aan om eerst met de cilnder te rijden kijken hoe hard die kan en dan pas aan de vertanding en de rest van het opvoeren te werken

is dit verstandig?

en wat voor sproeier heb ik nodig voor een 15 mm carb



Gast :P

Je moet een clinder inrijden (km of 500) (discuseerbaar) voordat je het gas gaat opentrekken.

maar kben benieuwd wat je er van maakt
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
MT5-honda_pwnz 9-2-2005 23:09 Print reply

Posts: 1595
dat merk je echt wel hoor.
ik had me mt vertanding ook lichter gemaakt maar heb 1x in de slipstream van een vrachtwagen 80 gereden terwijl me top normaal 75 is met die zwaardere vertanding dan merk je echt wel wat overtoeren zijn
en als nog hard genoeg trekt in ze 4 doe je 1 tandje groter voor, die 4 euro ga je niet dood aan.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/37
lees dat is ^^

Dit bericht is ge-edit door MT5-honda_pwnz op 9-2-2005 23:11
 
Remco RS 10-2-2005 8:46 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: revolpathon

ik ben bezig om mijn honda mb op te voeren

nou ben ik deze setup van plan

prop uit de std uitlaat
tandwiel verhouding van 13/42
cilinderkop afvlakken
grotere luchtslangen (kan ik die gewoon halen bij de bromboer?)

13mm keihin carb uitboren (later een 19mm carb erop)

en sproeier 115

nou weedik niet of dit prettig gaat lopen

cker in het begin met een uitgeboorde carb

heft iemand ook enig idee wat voor snelheid ik er mee kan hale rij nu 60 windstil 65


zit er een prop in die uitlaat? waar dan?
 

Dit topic is 2426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved