ik heb sinds kort een straalcabine die werk op 8 tot 10 atmosphere (bar),..nu heb ik via mijn moeder haar werk (edelsmit) parelstraal zand op de kleinste korrel bestelt.
nu is mijn vraag wat het normaal kost om carters van een brommer of dergelijke te parelstralen.
Onder parelstralen bedoel ik dus het stralen van carters zonder de putjes en grijze schijn van traditioneel stralen,...ff stralen en met de alu poets erover en je hebt een mooi glimmend blok
heeft iemand daar prijzen over: dus over parelstralen en conventioneel stralen??
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
als je gaat zandstralen is het wel de bedoeling dat je dingen die niet gestraaldt mogen worden zoals lagerpassingen ensow sorden afgeplakt met daaroe bestemde kleefband
Als je je frame laat stralen, komen er putjes in het metaal en worden scherpe kantjes rond.
Is dit niet het geval met parelstralen? Dus er treed geen materiaal verlies op, zodat bijv lagers niet meer perfect passen ed?
lijkt me zowieoz niet gezond om binnekant van carters te stralen maar, indd met parelstralen treed MINIMAAL verlies op,....zelfs met schuren heb je verlies,..
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
Jah oke, verlies houd je toch, maar als je schuren en stralen met elkaar vergelijkt verlies je enorm veel.
Hoeveel verlies je als je parelstraalt, vergeleken met schuren?
Want als ik mijn spullen wil laten stralen, wil ik niet dat er allemaal putjes in komen en er teveel materiaal verloren gaat.