Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx wil niet doortrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26059 - mtx wil niet doortrekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ironbird 6-2-2005 15:51 Print topicpost

Posts: 1096
Ik ben eens begonnen om een mtx voor mezelf op te maken, zodat hij mooi 50loopt en goed trekt enzo...

dus de setup is dit geworden:

50cc imi
ori uitlaat
6bak
keihin 13mm
sproeier 70

Ik heb het hele blok gereviseerd, maar het kreng wil niet goed optrekken.
In zijn eerste trekt hij redleijk, maar hij komt maar net hoog genoe gin toeren om over te schakelen. Als je dan overschakeld naar 2de trekt hij slecht en komt niet hoog genoeg in toeren om over te schakelen. hij blijft zo rond de 8000 toeren hangen/sputtelen, en als je volgas blijft geven vertraagt hij ook. Zo van bléééééh prutprutprut bleeeeh...

en als ik dan nog naar 3de overschakel trkt hij helemaal voor geen meter meer...

maar als hij in neutraal staat dan gaat hij wel hoog in toeren. Kvind het echt kut, mss weet iemand waaran het ligt?

Is het de sproeier mss? En hoe staat de grondplaat vd onsteking het beste? die gaatjes zijn namelijk uitgeveild, en ik weet niet hoe ze best staat...
 

honda_2takt_power 6-2-2005 16:56 Print reply

Posts: 6744
te zwaar vertand denk ik
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Gary - Forum en Gallery Moderator 6-2-2005 16:58 Print reply

Posts: 12846
Wat is je tandwielverhouding...?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
snowboarderke 6-2-2005 17:13 Print reply

Posts: 2193
mss dat je zuigerveren gebroken zijnHad niet gezien dat hij pas gerviseerd was, en te zwaar vertand zou ook wel kunnen ja.

Dit bericht is ge-edit door m T 5 op 6-2-2005 17:48

Dit bericht is ge-edit door m T 5 op 6-2-2005 17:49
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
TZR50Rullezz 6-2-2005 17:15 Print reply

Posts: 1837
of je moet een nieuwe zuiger hebben kan best wel versleten zijn
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
richard3 6-2-2005 17:28 Print reply

Posts: 5198
sproeier zou ook kunnen tenzij hij er eerst goed mee gelopen heeft natuurlijk
 
op naar de grote brommers
Johnny B 6-2-2005 17:30 Print reply

Posts: 8381
ja wat si ej tandwiel verhouding???
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mt80 6-2-2005 17:31 Print reply

Posts: 2071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B

ja wat si ej tandwiel verhouding???


3e keer dat dat gezegd is..
 
Terror 6-2-2005 17:36 Print reply

Posts: 9269
heb je hem wel ingereden na revisatie?
 
Joostvdw 6-2-2005 17:41 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

heb je hem wel ingereden na revisatie?


lagers/blok moet je niet inrijden, als ze ingereden zijn moet je ze weer vervangen...

hoogstens eerste 2km beetje rustig, maar verder niks hoor

cilinder inrijden is ook allemaal niet zo boeiend, als hij vast wil lopen doettie dat wel de eerste 10sec, daarna kan je er redelijk snel wel gewoon mee rijden..
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Terror 6-2-2005 17:42 Print reply

Posts: 9269
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


lagers/blok moet je niet inrijden, als ze ingereden zijn moet je ze weer vervangen...

hoogstens eerste 2km beetje rustig, maar verder niks hoor

cilinder inrijden is ook allemaal niet zo boeiend, als hij vast wil lopen doettie dat wel de eerste 10sec, daarna kan je er redelijk snel wel gewoon mee rijden..



ja ok.. maar bij een vriend van mij had ze blok gereviceerd ging die de eerste 100 km gillen enzow als je hoog in de toeren reed

 
Joostvdw 6-2-2005 17:57 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Terror

[...]



ja ok.. maar bij een vriend van mij had ze blok gereviceerd ging die de eerste 100 km gillen enzow als je hoog in de toeren reed



dan zat et niet helemaal goed..

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
ironbird 6-2-2005 20:19 Print reply

Posts: 1096
te zwaar vertand lijkt mij niet. op die bromer heeft vooraf altijd een 16t vooraan gelegen (toen nog met 70cc en 20mm)

en nu hebik er een 13t opliggen vooraan, achteraan weet ik niet.


De zuiger is 5km oud ofzo.

dit blok heb ik zelf pas samengestoken, dus heeft het vantevoren nog niet gelopen.

ik weet wel dat er vroeger een 16mm keihin zat, met sproeier 120. Maar die carb is dus afgebroken en nu heb ik een 13mm eropzitten, met een sproeier 70.


 
Saknet 6-2-2005 21:01 Print reply

Posts: 10355
maar wat wil je precies dan want zon 50imi op een honda MB die willen bij mij altijd pas vanaf de 8000 toeren een beetje trekken, nou op dat punt zegt jou uitlaat al van doe het nu zelf maar

mischien proberen meer compressie kweken, enne ik reed altijd met 85 sproeier op 50imi nmaar dat was met std snel uitlaat
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved