Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - werking choke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #26011 - werking choke
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_freak 4-2-2005 21:29 Print topicpost

Posts: 7650
De titel zegt het al.. hoe werkt een choke?

De lolbroek die nu denkt UTFS.. been there done that.
De lolbroek die denkt FAQ.. idem..
De lolbroek die denkt dat hij t weet maar eigenlijk alleen weet dattie t uit zn duim zuigt STFU.

Zonder choke valt het geheel namelijk genadeloos uit en met choke rijden gaat zo lastig want het ding tikt terug en ik wil niet op een geimproviseerd iets rond rijden.

Dus als ik weet wat de choke nou precies doet, dan kan ik het probleem gaan vinden.

Ik weet dat hij zorgt voor een mengsel met meer benzine en minder lucht, maar doet hij dat door:
A Alleen meer benzine.
B Alleen minder lucht.
C Zowel meer benzine en minder lucht..

Tis net een vraag voor je theorie examen


 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

snowboarderke 4-2-2005 21:43 Print reply

Posts: 2193
zorgt gewoon voor meer benzine denk ik.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
wiebutt 4-2-2005 21:44 Print reply

Posts: 6264
Zorgt voor mindere luchttoevoor, dus meer benzine .

 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
kingmaster 4-2-2005 21:44 Print reply

Posts: 913
rijker mengsel
 
master of offtopic
Joscross 4-2-2005 21:44 Print reply

Posts: 12501
Ligt aan de carberateur.
De een zorgt voor een extra aan benzine, de ander sluit de luchttoevoer deels af.

Meeste carbs zorgen volgens mij voor een extra toevoer aan benzine. Ik had een oldtimertje die een soort pinnetje voor de lucht inlaat had zitten als choke.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 4-2-2005 21:45
 
Joostvdw 4-2-2005 21:51 Print reply

Posts: 4789
zijn idd verschillende

vooral oude carbs (bijv bing) werken door simpelweg deels je luchttoevoer af te sluiten

nieuwere carbs hebben vaak een choke sproeier en choke kanaal, dat is eigenlijk een carb in een carb alleen is je "choke-carb" niet regelbaar en ontzettend rijk afgesteld

dus bij de een word je mengsel rijker door meer benzine en bij de ander door minder lucht

heb je nog niks aan he
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_freak 4-2-2005 21:51 Print reply

Posts: 7650
tis een 18mm keihin.. immi wss.. tis een nieuwe en hij was goedkoop..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Joostvdw 4-2-2005 21:52 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

tis een 18mm keihin.. immi wss.. tis een nieuwe en hij was goedkoop..


dat geldt als een "nieuwe" carb in mijn uitleg, heeft dus een apart choke kanaal met sproeier

edit: maaruhm, beter gewoon normaal afstellen ipv met half choke te gaan kutten...

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 4-2-2005 21:53
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_freak 4-2-2005 21:54 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

zijn idd verschillende

vooral oude carbs (bijv bing) werken door simpelweg deels je luchttoevoer af te sluiten

nieuwere carbs hebben vaak een choke sproeier en choke kanaal, dat is eigenlijk een carb in een carb alleen is je "choke-carb" niet regelbaar en ontzettend rijk afgesteld

dus bij de een word je mengsel rijker door meer benzine en bij de ander door minder lucht

heb je nog niks aan he


ach het was iig beter dan

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kingmaster
rijker mengsel

 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda_freak 4-2-2005 21:56 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


dat geldt als een "nieuwe" carb in mijn uitleg, heeft dus een apart choke kanaal met sproeier

edit: maaruhm, beter gewoon normaal afstellen ipv met half choke te gaan kutten...

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 4-2-2005 21:53


daarom vraag ik ook deze vraag mijn vriend.
maar ik heb met een 140 sproeier een ietwat licht koffiebruine bougie, maar een brommer die zonder choke niet start en met choke op half gas al ophoud en alleen met bijna geen gas in de toeren klimt. en ik had nu net bij 110 een witgrijze bougie en een brommer die wel aardig rijd op de choke, maar zonder ook gewoon uitvalt
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Joostvdw 4-2-2005 21:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak

[...]


daarom vraag ik ook deze vraag mijn vriend.
maar ik heb met een 140 sproeier een ietwat licht koffiebruine bougie, maar een brommer die zonder choke niet start en met choke op half gas al ophoud en alleen met bijna geen gas in de toeren klimt. en ik had nu net bij 110 een witgrijze bougie en een brommer die wel aardig rijd op de choke, maar zonder ook gewoon uitvalt


wat is je setup en zijn dit mikuni of keihin sproeiers?

wat ik namelijk zo hoor zit je veel te klein
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
honda_freak 4-2-2005 22:04 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


wat is je setup en zijn dit mikuni of keihin sproeiers?

wat ik namelijk zo hoor zit je veel te klein


dat is dus het leuke eraan.. zijn keihin sproeiers. ik doe geen mikuni sproeiers in een keihin carb... past ook niet geloof ik.

en ik weet dat t veel te klein lijkt.. maar groter dan 145 gaat een keihin sproeier niet.. aan uitboren ga ik nie beginnen, mn linkerkrukaskeering heb ik al vervangen.. de vorige hing losjes tegen mn vliegwiel aan.. zat dus niet op zn plek. Ik heb mn cil en kop weer vlak gemaakt en vloeibare pakking ertussen.. en t spruitstuk zit netjes dicht, en goed vast met 4 bouten, plus dat hij niet overdreven langzaam in toeren wegzakt.. dus ik ga niet van valse lucht uit..

edit: setup is 70cc athena, 18mm keihin, malossie powerfilter, bovenlangs techno verchroomd

Dit bericht is ge-edit door honda_freak op 4-2-2005 22:06
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
christianos 4-2-2005 22:22 Print reply

Posts: 20445
grotere sproeier proberen, of anders valse lucht ergens (krukaskeering?)(spruitstuk-carb.?)
 
ehhh 4-2-2005 22:27 Print reply
Posts: 1499
choke is overbodig.



 
Allah is groter
honda_freak 4-2-2005 22:31 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos

grotere sproeier proberen, of anders valse lucht ergens (krukaskeering?)(spruitstuk-carb.?)


lees even de post van mij erboven, wat zal het dus niet zijn?
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
honda_freak 4-2-2005 22:32 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ehhh

choke is overbodig.





dit soort antwoorden zijn overbodig, ga iemand anders irriteren
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|

Dit topic is 3850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved