Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #25922 - Honda NSR 50 racertje vorderingen
|
Pagina 5 van 24
|
Dit topic is 31605 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blukaap2 |
1-2-2005 21:14 |
Posts: 9956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
Dan zou je een zeer hoogtoerige uitlaat moeten maken en je zorgen dat je koppeling laat aangrijpt, zodat je constant overschakelt van powerband naar powerband.....
Koppeling laat aangrijpt ?
Man, waar heb je het in godsnaam over.....
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch_master
of zonder koppeling om tijd te winnen maar of dat nou zo iedeaal is...
1:
Het is een sprintblok, levensduur is niet zo (enorm) van belang.
2:
Boeit zonder koppeling schakelen wat, als je het maar goed doet.
|
|
Stoere brommers |
|
puch_master |
1-2-2005 21:16 |
Posts: 3429 |
nou dan schakel je toch zonder koppeling als het niet zo veel uit maakt want dan blijft ie (bijna) continue door trekken.
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Tsxdude AKU MicheL |
1-2-2005 21:18 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Koppeling laat aangrijpt ?
Man, waar heb je het in godsnaam over.....
Pff heb je weer zoon dag
Ik had het over he wegrijden, zodat hij hoog in toeren pas aangrijpt zodat hij in powerband wegrijd....
Slippen dus
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Blukaap2 |
1-2-2005 21:19 |
Posts: 9956 |
Ehh, dat regel je zelf toch ?
1 hintje: het is een NSR blok, dat heeft, geloof het of niet, een handmatige koppeling waarbij de gebruiker zelf kan bepalen hoe lang en welke mate deze slipt
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-2-2005 21:19
|
|
Stoere brommers |
|
Tsxdude AKU MicheL |
1-2-2005 21:20 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ehh, dat regel je zelf toch ?
dat staat er toch ook?
``en zorgen dat je koppeling laat aangrijpt``
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
puch_master |
1-2-2005 21:21 |
Posts: 3429 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ehh, dat regel je zelf toch ?
1 hintje: het is een NSR blok, dat heeft, geloof het of niet, een handmatige koppeling waarbij de gebruiker zelf kan bepalen hoe lang en welke mate deze slipt
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-2-2005 21:19
tenzij de koppelings platen dusdanig versleten zijn dat deze zelf bepalen of en wanner ze aangrijpen
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Blukaap2 |
1-2-2005 21:21 |
Posts: 9956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL
[...]
dat staat er toch ook?
``en zorgen dat je koppeling laat aangrijpt``
Is dat niet een beetje voor de hand liggend schatteboutje ?
Dat doe je hoe dan ook wel met wegrijden in een sprint ?
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-2-2005 21:21
|
|
Stoere brommers |
|
CoenMt5 |
1-2-2005 21:23 |
Posts: 106 |
Ik snap niet welk voordeel mensen in een 4-bak zien een vierbak is nuttig als je een 4-takt hebt met een max toerental van 5000 en een vlakke koppelkromme. Met zo'n standaard vierbak val je met een beetje 50cc al ver uit je powerband en daar gaat het uiteindelijk om.
Wel stoer dat je dit projectje online zet, wat ga je allemaal aan de euroclindro doen (fluiters, spoelpoorten), of is dat geheim??
|
|
|
|
barry |
1-2-2005 21:23 |
Posts: 7387 |
ik ben het wel nbet harrie eens. je zult het vast goed bedoelen. maar de zin slaat nergens op met betrekking tot een schakel...
overgens is zonder kopp schakelen geen probleem. alleen is het wel te adviseren bij als je van de 1 naar de 2 gaat. daar boven boeit het niet
edit: lude gaat nu eerst met mijn euro bezig
Dit bericht is ge-edit door barry op 1-2-2005 21:24
|
|
He? |
|
Tsxdude AKU MicheL |
1-2-2005 21:24 |
Posts: 10676 |
Je denkt teveel na over alle zinnnen doe er staan schatteboutje....
Ik ``dacht`` even snel, een bredenatie(ofzo) neer te zetten hoe je niet in het nadeel zou kunnen zijn als je een 6bak zou gebruiken.
dus ga niet bij elke zin diep nadenken...
edit: @ harrie
Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 1-2-2005 21:24
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
puch_master |
1-2-2005 21:25 |
Posts: 3429 |
|
|
Toyota AE86 Levin coupé |
|
Blukaap2 |
1-2-2005 21:26 |
Posts: 9956 |
Ik denk niet diep na, ik lees wat er staat en zit me dan af te vragen wat je in godsnaam bedoelt.
Aangezien ik niet verwacht dat iemand gaat uitleggen dat je op een NSR schakelblok je koppeling handmatig kan regelen....
|
|
Stoere brommers |
|
barry |
1-2-2005 21:27 |
Posts: 7387 |
|
|
He? |
|
Tsxdude AKU MicheL |
1-2-2005 21:27 |
Posts: 10676 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ik denk niet diep na, ik lees wat er staat en zit me dan af te vragen wat je in godsnaam bedoelt.
Aangezien ik niet verwacht dat iemand gaat uitleggen dat je op een NSR schakelblok je koppeling handmatig kan regelen....
Oke, het spijt me zeer voor wat ik allemaal hebt gezegt wat verkeerd opgevat kan worden, meneer harrie.
Ik zal in vervolg beter nadenken wat ik typ anders kom ik nog dommmer over dan dat het domme antwoord al is en ik zelf ook ben.
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
FazuL NSR |
1-2-2005 21:38 |
Posts: 2046 |
dat is je geraaien slet
altijd leuk zo'n discussie
|
|
|
|
Dit topic is 31605 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 24
|
|