Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda NSR 50 racertje vorderingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25922 - Honda NSR 50 racertje vorderingen
Pagina 23 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 31362 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 19-10-2006 21:51 Print reply

Posts: 14825
Ha die Kerim, lang niet meer gesproken

Achtervelg is inderdaad een speciale.

Ik heb weinig vorderingen gemaakt in de tussentijd, hopelijk binnenkort weer onderdeeltjes om verder te kunnen klussen (drukdrukdruk)
 
Zorker 19-10-2006 21:56 Print reply
Posts: 106
Nou maar hopen dat ik zo snel mogelijk die onderdelen kan langsbrengen,ik ga morgen kijken voor een nieuwe auto dus daar zal het niet aan liggen

Heb je hem al wel lopend eigenlijk?

Greetz

Ben nu trouwens bezig met een neo's,gaat ook wel lekker hard
 
Almer 19-10-2006 21:57 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


roterende inlaat geeft niet echt meer vermogen toch ?

en speciale koppeling en bak lijkt me ook niet direct zoveel beter als het spul wat nu gebruikt wordt dat het pk's gaat schelen .

vraag me wel af op wat voor bank het spul staat .

bij kerel uit de klas , scheelde het ook enorm of hij op de bank stond van xsh bij een meeting of op de bank van dijkman

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 19-10-2006 om 21:44 uur.


Roterende inlaat geeft wel meer vermogen, omdat de inlaattiming nog preciezer wordt aangestuurd als bij een carterinlaat, omdat je minder onderdruk nodig hebt als bij een carterinlaat. Nog beter wordt het als je de carburateur naar voren laat steken (RAMair idee) De koppeling kan je ook nog vermogen mee scoren, door deze te vervangen voor een droge koppeling. Die heeft minder wrijvingsweerstand Voordeel is ook dat je olie minder snel te heet wordt

@ Lude: Wat voor uitlaat enzo ga je gebruiken? Ik neem aan opmaat, en laat je die berekenen? Berekenen je die zelf?

Honda sprintblok wat ik ooit es gezien heb had trouwens geen balansas meer, en de krukwangen opgevuld. Bovendien een afgefreese drijfstang (is betere flow). Misschien idee? Of mag dit dan weer niet:p


Dit bericht is gewijzigd door Almer op 19-10-2006 om 22:00 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-10-2006 22:00 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


Roterende inlaat geeft wel meer vermogen, omdat de inlaattiming nog preciezer wordt aangestuurd als bij een carterinlaat, omdat je minder onderdruk nodig hebt als bij een carterinlaat. Nog beter wordt het als je de carburateur naar voren laat steken (RAMair idee) De koppeling kan je ook nog vermogen mee scoren, door deze te vervangen voor een droge koppeling. Die heeft minder wrijvingsweerstand Voordeel is ook dat je olie minder snel te heet wordt




k dacht dat roterende inlaat het voordeel had dat je niet met zwevende kleppen kwam te zitten . dus beter bovenin werkt , en dat membraan onderin beter presteerd .

droge koppeling heeft vooral het voordeel dat je minder snel slip hebt en dus beter vermogen over kunt brengen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Moped Macho 19-10-2006 22:01 Print reply

Posts: 2037
We hebben het nu over een 2-takt motortje, en daar komen kleppen niet zo heel vaak voor
 
Boerenkool om half 10.
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-10-2006 22:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
We hebben het nu over een 2-takt motortje, en daar komen kleppen niet zo heel vaak voor



helder licht , hoe noem jij die plaatje's die op je membraan zitten ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Neonlampje 22-10-2006 18:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


@ Lude: Wat voor uitlaat enzo ga je gebruiken? Ik neem aan opmaat, en laat je die berekenen? Berekenen je die zelf?

Honda sprintblok wat ik ooit es gezien heb had trouwens geen balansas meer, en de krukwangen opgevuld. Bovendien een afgefreese drijfstang (is betere flow). Misschien idee? Of mag dit dan weer niet:p



Opmaat natuurlijk, berekeningen doe ik zelf.

Balansas, wat is dat?
afgefreesde drijfstangen klinkt leuk, worden ze veel zwakker van. Ik polijst mijnes over het algemeen. De krukas valt niet zoveel aan op te vullen, maar verlichten en daarna opvullen is natuurlijk wel een optie

Mag allemaal
 
Almer 22-10-2006 19:10 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
[...]

Opmaat natuurlijk, berekeningen doe ik zelf.

Balansas, wat is dat?
afgefreesde drijfstangen klinkt leuk, worden ze veel zwakker van. Ik polijst mijnes over het algemeen. De krukas valt niet zoveel aan op te vullen, maar verlichten en daarna opvullen is natuurlijk wel een optie

Mag allemaal


Die Hondaracer die'k toen gezien had had een drijfstang als een 'mes'. De eigenaar zei dat die anders zo raar in het carter heen en weer ging en dit niet bevorderlijk was voor de gasdoorstroming. Verder had ie het vlak waar de keerringen op liggen ook afgedraaid, hij zei dat de keerringen anders veel te strak zaten en dat veel vermogen kostte. Verder had hij die halve maantjes in de wangen opgevuld met alu plaatjes.

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
BlackIce4 22-10-2006 20:15 Print reply

Posts: 3654
hier komt een gok... dat achterwiel is van een rst
 
Zorker 22-10-2006 21:45 Print reply
Posts: 106
dan had het er vast wel op gestaan denk ik
 
T-Mon 22-10-2006 22:32 Print reply

Posts: 113
waarschijnlijk alle lettertjes er afgeslepen als gewichtsbesparing
 
schijt aan, 't rijdt nog.
BSTS 22-10-2006 23:32 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
hier komt een gok... dat achterwiel is van een rst



nee productie nsr wiel
 
sprintjah
vroembroem 22-10-2006 23:52 Print reply
Posts: 617
ist niet een omgebouwd nsr voorwiel? heel netjes dan
 
SCHOENENPOETSERSMURF 22-10-2006 23:55 Print reply
Posts: 1226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
ist niet een omgebouwd nsr voorwiel? heel netjes dan

je maakt niet ff een remtrommel in een wiel...

 
BlackIce4 23-10-2006 10:33 Print reply

Posts: 3654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]



nee productie nsr wiel

hij zegt toch geen honda wiel
 

Dit topic is 31362 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 23 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved