rsruud |
1-2-2005 22:45 |
Posts: 281 |
broodje blukaap verhaal, duh iedere motor trilt, een 3 cilinder ook hoor
|
|
|
|
barry |
1-2-2005 22:47 |
Posts: 7387 |
tis niet zo zeer irritant dat ide zo erg trilt zonder balans as. maar het is ook nog eens erg slecht voor de hele brommer dat trillen. en alles rammelt je los
|
|
He? |
|
Blukaap2 |
1-2-2005 22:49 |
Posts: 9953 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rsruud
broodje blukaap verhaal, duh iedere motor trilt, een 3 cilinder ook hoor
3-cilinder is van zichzelf in balans.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: barry
tis niet zo zeer irritant dat ide zo erg trilt zonder balans as. maar het is ook nog eens erg slecht voor de hele brommer dat trillen. en alles rammelt je los
Bedenk eens dat dat stomme blokje van 15kg in staat is om een vleeszak gevuld met vloeistof van 70-100kg aan het trillen te krijgen.
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-2-2005 22:51
|
|
Stoere brommers |
|
Muerte aka Ozzy |
1-2-2005 22:53 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Bedenk eens dat dat stomme blokje van 15kg in staat is om een vleeszak gevuld met vloeistof van 70-100kg aan het trillen te krijgen.
is lekker toch?
|
|
Trotse eigenaar van een Duuc 748 |
|
de_koen |
1-2-2005 23:00 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ellemug
[...]
wat wel dan volgens jou??
roterende
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
arthur de gek |
1-2-2005 23:24 |
Posts: 191 |
maja het is idd tegen trillingen. heeft geloof ik niks(weinig) te maken met de krukas. maar een maat van had hem eruit gehaald(of laten haalen). hij reed met 70 polini,20mik en proma. je merkte wel dat hij wat feller oppakte betere gasreactie. en met trillen werd een heeel klein beetje meer. maar dat viel wel mee. alleen je toerenteller werkt ook niet meer he.(mocht je die willen gebruiken)
Dit bericht is ge-edit door arthur de gek op 1-2-2005 23:25
|
|
|
|
arthur de gek |
1-2-2005 23:24 |
Posts: 191 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arthur de gek
maja het is idd tegen trillingen. heeft geloof ik niks(weinig) te maken met de krukas. maar een maat van had hem eruit gehaald(of laten haalen). hij reed met 70 polini,20mik en proma. je merkte wel dat hij wat feller oppakte betere gasreactie. en met trillen werd een heeel klein beetje meer. maar dat viel wel mee. alleen je toerenteller werkt ook niet meer he.(mocht je die willen gebruiken)
ho
Dit bericht is ge-edit door arthur de gek op 1-2-2005 23:24
|
|
|
|
wiebutt |
1-2-2005 23:34 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arthur de gek
maja het is idd tegen trillingen. heeft geloof ik niks(weinig) te maken met de krukas. maar een maat van had hem eruit gehaald(of laten haalen). hij reed met 70 polini,20mik en proma. je merkte wel dat hij wat feller oppakte betere gasreactie. en met trillen werd een heeel klein beetje meer. maar dat viel wel mee. alleen je toerenteller werkt ook niet meer he.(mocht je die willen gebruiken)
Dit bericht is ge-edit door arthur de gek op 1-2-2005 23:25
Dan heeft die er niet goed afgesteld in gezete
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Hans F |
2-2-2005 9:31 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Hij trilt toch, punt, klaar uit, enz.
Of je moet 'm ombouwen tot 3-cilinder ofzo.
of een V twin
Het trilt meer zonder balansas tot een bepaald toerental. Ik ga het binnenkort weer eens even proberen zonder, gewoon om te kijken hoeveel het nu uitmaakt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rsruud
je balansas er uit scheelt wel degelijk, als je het nutteloos vind hoef je ook geen binnenrotor.
binnenrotor kan je ook nemen voor de betere ontstekingscurve. Heel weinig roterende massa tot de koppeling rijd overigens totaal niet fijn
Honda blokken zijn overigens ook vaak een beetje uit balans doordat er andere (ook grotere/zwaardere) zuigers worden gebruikt dan de originele. Het lijkt mij dat dat wel wat uitmaakt.
|
|
|
|
kawa 50 |
2-2-2005 10:13 |
Posts: 400 |
Wat ik nu ga zeggen heeft geen betrekking op brommers
In de racerij zit er een balansas in motoren om het trillen tegen te gaan. Als een blok trillingsvrijer is kan het zonder rubbers in het frame gehangen worden en dat resulteert weer in een stijver frame.
Voor straatgebruik geld dit natuurlijk ook wel wel een beetje, maar in de eerste plaats is een balansas toch voor een beetje extra comfort.
Lekker laten zitten dus dat ding
|
|
|
|
John Huijben |
2-2-2005 11:43 |
Posts: 2433 |
wat heb je eraan om hem eruit te halen. ja ok als je beetje technisch bent kun je wel paar gaties in je rukas boren en opvullen met nylon om vervolgens je balansas eruit te halen waar je dan weer ivm devcon enzo mischien membraan op carter kan maken maja anders zie ik echt geen reden hoor.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Soepkip |
2-2-2005 11:46 |
Posts: 1339 |
|
|
|
|
rsruud |
2-2-2005 14:48 |
Posts: 281 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
binnenrotor kan je ook nemen voor de betere ontstekingscurve. Heel weinig roterende massa tot de koppeling rijd overigens totaal niet fijn
curve heb je een goed punt in, verder haal je dat ding weg al wil je alles er uit halen, niet voor straatgebruik ofzo doh, hoewel het opzich best moet kunnen, en tja dat beetje extra trillen.. wel eens van loctite gehoord ?
|
|
|
|
Blukaap2 |
2-2-2005 15:17 |
Posts: 9953 |
Als je handen/voeten/alles morsdood zijn door het trillen rijd ook erg fijn he ? .
Ik zou dat ding er niet zomaar uithalen, zelfs bij circuitgebruik zou ik eens proberen hoe en wat.
Hoogstens dat ie op een sprinter weg kan blijven.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
of een V twin
Doelde eigenlijk op het feit dat een 120 graden 3-cilinder van zichzelf al aardig in balans is (qua secundaire balanskrachten en anders heb ik een vraag fout op mn examen).
|
|
Stoere brommers |
|