Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc Krad cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25853 - 50cc Krad cilinder
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lucius 12-2-2005 18:38 Print reply

Posts: 262
Nou ik ben gisteren naar MotoImport gweest, en daar heb ik zon krad cil. gekocht. Die johan zei dat ik gwoon mn r2 80cc uitlaat en 18mm carburateur kon laten zitten want die dingen kwamen tog niet boven de 60 uit Heeft iemand hier ervaring mee mee zo'n cilinder? En ik las hierboven dat ze grote spoelpoorten hadden, maar dat valt volgens mij ook wel mee... En nou zat er een meteor zuiger bij, maar moet dat pijltje naar de inlaat of naar de uitlaat wijzen?
 
Saknet 12-2-2005 18:40 Print reply

Posts: 10355
pijltjes meestal naar uitlaat , als er IN staat naar inlaat :p

maar je kan beste ff kiekn of de zuigerveren niet in poortjes zouden komen

Dit bericht is ge-edit door Saknet op 12-2-2005 18:40
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
lucius 12-2-2005 18:43 Print reply

Posts: 262
ja dr staat bij mn 80cc zuiger IN op, die hebk naar de inlaat zitte.. Maar hier staat een pijltje op en nou deed ik em naar de uitlaatpoort en toen duwde ik door en brak meteen de onderste zuigerveer af... Ik weet et lekker slim, maar ik dacht zelf eik ook dat een pijltje de richting aan gaf waar het mengsel heen moes...
 
lucius 17-2-2005 21:19 Print reply

Posts: 262
Nou ik kon nie aan nieuwe zuigerveren komen, dus heb ik maar een niewe zuiger gekocht... Meteen een orginele honda zuiger Maar die vent van de brommerzaak zei dat ik de poorten een beetje bij moes werken met een vijl en wat olie maar de cilinder is zo klein dat ik er eik nie fatsoenlijk bij kan... Hoe moet ik da dan doen zonder dat de cil. wand beschadigd? En ik weet nog niet wat voor sproeier er in moet, maar als ik dezelfde sproeier laat zitten als bij mijn 80cc, dan lijd dat tog nix als ik em in ga rijden wel? Of is het eigenlijk beter als ik em eerst goed afstel?
 
JCG 17-2-2005 21:59 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lucius

Nou ik kon nie aan nieuwe zuigerveren komen, dus heb ik maar een niewe zuiger gekocht... Meteen een orginele honda zuiger Maar die vent van de brommerzaak zei dat ik de poorten een beetje bij moes werken met een vijl en wat olie maar de cilinder is zo klein dat ik er eik nie fatsoenlijk bij kan... Hoe moet ik da dan doen zonder dat de cil. wand beschadigd?

Dremel power , als je een dremel neemt met een flexibele slang eraan kan je er makkelijk erbij komen

Quote:
En ik weet nog niet wat voor sproeier er in moet, maar als ik dezelfde sproeier laat zitten als bij mijn 80cc, dan lijd dat tog nix als ik em in ga rijden wel? Of is het eigenlijk beter als ik em eerst goed afstel?

Echt perfect kan je hem nog niet afstellen, want dan moet je volgas rijden. Maar kijken of die loopt en of die niet te arm staat, te rijk maakt minder uit als die dan maar rijdt. Te arm kan wel slecht zijn omdat je dan ook te weinig olie krijgt (als je met mengsmering rijd)
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
lucius 17-2-2005 22:03 Print reply

Posts: 262
Oowh bedankt, zon dremel heb ik nog wl erges ligge... Dus ik kan em beter in rijen mee een grote sproeier zodat hij zkr genoeg olie krijgt? Nou dan zal ik dat alvast is gaan doen! En weet er iemand hoe (miss mee foto?) het bij een R2 zit met de bedrading voor bij de koplamp? Daar zit zon blok mee heel veel draadjes, hoe moet je die netjes wegwerke? zit daar een beugeltje voor ofzo??
 
marcel 17-2-2005 22:07 Print reply

Posts: 1533
maar wat is nou de diameter dan van de cilinder?

daar ben ik wel benieuwd naar.
 
Joscross 17-2-2005 22:08 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jan van Elderen

Heb hier een boekje uit 1996 waar NSR-II nog in staat...
Is lc 6-bak (tiger edition)


En ik heb hier een NSR tiger uit 96 staan waar ik toch echt een 4 bak uit heb geropt..
 
mtxr2rijder 17-2-2005 22:09 Print reply

Posts: 133
nooit iets van die dikzak geloven 9 van de 10 keer klopt het niet, gewoon zelf wat uitproberen(zou ik doen)
 
Leen 17-2-2005 22:09 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

En ik heb hier een NSR tiger uit 96 staan waar ik toch echt een 4 bak uit heb geropt..


hebben ze gewoon ooit ander blok onder gehangen :P
 
lucius 17-2-2005 22:13 Print reply

Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel

maar wat is nou de diameter dan van de cilinder?

daar ben ik wel benieuwd naar.


39mm Egt een dikke cilinder wand... Kun je volges bijna honen tot 70cc ofzo... zalk wl is opmete
 
Hannes 17-2-2005 22:14 Print reply

Posts: 4530
klopt die dingen kunnen wel 10x vastlopen, geen probleem
 
Supermotard, seperates the men from the boys
lucius 17-2-2005 22:16 Print reply

Posts: 262
Heb je er ervaring mee dan? Want anders hoe hard loopt da zo zon cilinder en met welke verdere setup?
 
JCG 17-2-2005 22:27 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

En ik heb hier een NSR tiger uit 96 staan waar ik toch echt een 4 bak uit heb geropt..


en ik had een mb en daar zit echt een 6bak in.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
marcel 17-2-2005 22:31 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lucius

[...]


39mm Egt een dikke cilinder wand... Kun je volges bijna honen tot 70cc ofzo... zalk wl is opmete


maar de slag is toch groter dan bij een 50 blok, dan kom je toch weer op meer dan 50 cc uit?

of heb ik deze cilinder in de luchtgekoelde versie hier een keer voorbij zien komen
 

Dit topic is 5910 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved