Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - waar de neon aansluiten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #25845 - waar de neon aansluiten?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rio88 29-1-2005 10:02 Print topicpost

Posts: 841
ik ben nu bezig met neon te bevestigen, en ik was van plan de neon rechtstreeks van de accu de laten lopen, en daartussen een schakelaar in de buddy doen(is scooter van een vriend, heb zelf een schakel) en nog een schakel op het stuur, dus een dubbele onderbreking in 1 stroomkring, (je kan het vergelijken met een trapverlichting, je kan hem boven uitdoen en onder uitdoen) maar mijn vraag is dus, waar kan ik hem aansluiten? gewoon rechtstreeks van de accu? of moet het via een draad na je contactslot? en als het op een andere draad na het contactslot moet.... welke dan? kan iemand dat misschien uitleggen? hoop snel op antwoord want ben nu al bezig met de neon:P
 

nick123 29-1-2005 13:11 Print reply
Posts: 4
ja ik ben ook van plan om dat een keer te doen, maar ik heb dus ok hetzelfe probleem, misschien weet iemand antwoord?
 
rs2_freak 29-1-2005 13:25 Print reply

Posts: 495
heey ik heb ook neon in mn rs2 en die kun je rechtstreeks op de accu aansluiten want bij mij zit er een soort transformator tussen waarin meteen de starter zit en die zorgt dat de lamp niet doorbrand bij 12 volt dus je kunt em gewoon op de accu aansluiten
 
rieju Rs2 te koop || voor meer info zie : http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20846/last
Scarface 29-1-2005 14:11 Print reply

Posts: 6023
het makkelijkste lijkt me direct op de accu, maar als je m op contact wil hebben, gewoon de kabel pakken waar stroom op staat als ie op contact staat en dan eventueel nog eschakelaar er tussen,. lijkt mne niet zo heel moeilijk om te beunen
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
koekoen2000 29-1-2005 14:23 Print reply

Posts: 340
bedoel je egt n hotel schakeling dus dat je m boven en beneden aan en uit kan doen

of bedoel je da als de ene schakelaar om staat de andere niet werkt dus dat ze perse allebei op "aan" moeten staan

dit laatste is niet zo moeilijk want dat is gewoon 2 schakelaars tussen 1 draad zetten

maar die hotelschakeling is wa ingewikkelder en die snap k ook niet helemaal maar k geloof da je dan 2 plusdraden nodig had maar daarvoor kan je beter bij n elektrozaak gaan vragen hoe dit moet

iig succes dr mee
 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
Cebess 29-1-2005 14:39 Print reply

Posts: 1203
Hotelschakeling is ook simpel, als je die nodig hebt dan teken en post ik die hier wel effe.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Cebess 29-1-2005 14:41 Print reply

Posts: 1203
Google is ook wel eens handig, hier dan een plaatje ervan:



Schakelaar S2 (kruisschakelaar) moet je effe wegdenken en de draden van links naar rechts door laten lopen.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
koekoen2000 29-1-2005 15:52 Print reply

Posts: 340
uuhm das geen hotelschakeling mannetje
nu moeten nog allebei de schakelaars in deselfde stand staan

de bedoeling van een hotelschakelaar is dat je het licht bijv. boven aan de trap aan kan doen en beneden ook aan en uit zonder dat die schakelaars elkaar beinvloeden

 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
koekoen2000 29-1-2005 15:53 Print reply

Posts: 340
sorry hij klopt wel khad t verkeerd gezien

 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
Jop 29-1-2005 15:55 Print reply
Posts: 1290
rechtstreeks op accu kan gewoon, maar waarom zou je graag 2 schakelaars willen hebben? zo'n hotelschakelaar snap ik dat dat handig is in een huis omdat je anders telkens de trap op en af moet maar waarom op je scooter ook?
 
Peter FS1 29-1-2005 16:12 Print reply

Posts: 98
Ik denk 2 schakelaars omdat als je aan het rijden bent met neon aan en je toevallig politie tegenkomt, de neon uit kan zetten. En als er een agent naast je staat om ??n of andere reden en hij ziet een verdachte schakelaar op je stuur zitten, hij je neon dan niet meteen aan kan zetten via die schakelaar, omdat de andere schakelaar op uit staat. Maar dit is juist NIET hotelschakeling...
 
MTX-speed 29-1-2005 16:22 Print reply

Posts: 1229
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is Neon-verlichting verboden te voeren op de weg. Sterker nog: het mag niet eens werken! Daarvoor kun je al een boete krijgen hoewel veel agenten dit al door de vingers zien. Ik zou er voor de zekerheid een serieschakeling van maken.
dit betekent dat allebei de schakelaars dezelfde kant op moeten staan voordat de je neonverlichting werkt. Zo kun je bijvoorbeeld 1 schakelaar verstoppen (zodat de politie deze niet ziet) en 1 doe je in het zicht. Wanneer de politie aan dat zichtbare knopje zit, zal de neon-verlichting nooit werken en kunnen ze je geen boete geven. Natuurlijk zeg je tegen "onze vriendjes van de wet" dat de neon-verlichting kapot is.
Verder is het verstandig om er wel een zekering tussen te zetten wanneer je de stroom rechtstreek van je accu afpakt. Het zal niet de eerste scooter zien die door dat foutje affikt.

Het beste lijkt mij om de stroom van je contactslot af te halen. Hierbij heb je het voordeel dat er sowieso al een zekering tussen zit. Bovendien kan er niemand voor de gein je verlichting aanzetten zodat je accu lekker leegstroomt en je je scooter niet meer gestart krijgt.
Succes!!!

 
mtx_ruleert 29-1-2005 17:24 Print reply

Posts: 410
neon ----> boete van 75,- euro PER LAMP aan of uit .. het mag niet gemonteerd gevoerd worden alleen gedemonteerd op de achterbank (buddy in dit geval)
 
tuut tuut
maenhoudt 29-1-2005 18:10 Print reply

Posts: 102
Vraagje: waarom mag je geen neon lampen op je brommer hebben?
 
Stewie ownt iedereen zijn aarsen!! =)
Speakerfreak 29-1-2005 18:14 Print reply

Posts: 4941
pffff omdat de weg dan groen word?

gewoon omdat het zogenaamd de andere mensen zou afleiden blablabla, lekker boeiend het mag gewoon niet, en lekker boeiend gewoon doen
 
Vieze naaiers hier
mtx_ruleert 29-1-2005 18:14 Print reply

Posts: 410
heeft te maken met dat het verwarring kan veroorzaken bij mede weggebruikers maar hoe het precies zit
 
tuut tuut

Dit topic is 8300 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved