Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - fzr 600r koeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #25842 - fzr 600r koeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gonzales 29-1-2005 0:49 Print topicpost

Posts: 1319
ok : even een en ander bekeken en ik ben tot de conclusie gekomen dat m'n fzr z'n thermostaat op eng hoge temp m'n fan pas aanstuurt nu nog geen probs maar dit ga ik tegen de zomer aanpassen : ik zou graag gewoon een schakelaar zetten zodat ikzelf m'n fan kan aanleggen maar dat de thermostaat ook nog steeds de fan aanstuurt zodat als ik ooit zelf niet denk om de knop aan te leggen dat de thermostaat dit doet . dit is niet zo moeilijk ware het niet .... de fan heeft 2 snelheden dus om het simpel te houden komt der bij de thermostaat 3 draden uit : A , B en C : A is de fan zij lage snelheid en wordt bij lagere temperatuur aangestuurdt B is de fan zijn hoge snelheid voor als de temp zowat krtiek wordt en C : is massa en wordt nooit onderbroken . probleem is als A en B op zelfde moment stroom voeren is fan kapot ik wil via een knop a en b kunnen aansturen maar ervoor zorgen als de thermostaat a of b sluit dat dan wat ik aanschakelde met de knop wordt uitgeschakeldt : heeft iemand zin om snel effe een schema te tekenen om mijn prob op te lossen ?
 
burn your rubber not your soul

Blukaap2 29-1-2005 10:27 Print reply

Posts: 9953
Waarom maakt het je uberhaupt wat uit ?
Fabrikanten denken meestal wel na over dat soort dingen.
Komt vaak voor dat zo'n ventilatortje pas rond de 100-110 graden aanspringt, maakt niet uit..
 
Stoere brommers
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-1-2005 11:22 Print reply

Posts: 17929
relais?
 
mikkel 29-1-2005 11:33 Print reply

Posts: 1587
gewoon late zo als het is

de fabriek maakt niet voor niets van die dinge
het zal heus wel goed zitte


heb je temratuurmeter
 
glaasje op laat je berijden
Cebess 29-1-2005 13:59 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Waarom maakt het je uberhaupt wat uit ?
Fabrikanten denken meestal wel na over dat soort dingen.
Komt vaak voor dat zo'n ventilatortje pas rond de 100-110 graden aanspringt, maakt niet uit..


Dat lijkt mij wel erg laat
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
de_koen 29-1-2005 15:06 Print reply

Posts: 5595
overigens is het niet je thermostaat dat dat regelt, maar een gewoon warmte contact.

Je zou evt dit kunnen vervangen door 1 met een lagere waarde, bv 1 dat bij 85? al signaal geeft naar de ventilator, ipv bij 95? ofzo.


maar volgens mij heb je echt geen probleem hoor...
 
Honda 5-Bak te koop
kawa 50 29-1-2005 15:16 Print reply

Posts: 400
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

overigens is het niet je thermostaat dat dat regelt, maar een gewoon warmte contact.

Je zou evt dit kunnen vervangen door 1 met een lagere waarde, bv 1 dat bij 85? al signaal geeft naar de ventilator, ipv bij 95? ofzo.


maar volgens mij heb je echt geen probleem hoor...


Natuurlijk is dat geen probleem... Daar hebben ze bij Yamaha echt wel over nagedacht en ze zitten er echt niet naast
 
gonzales 29-1-2005 16:17 Print reply

Posts: 1319
heb net met verdeler gesproken en hij vindt het ook geen probleem dat die fan op zulke hoge temp aanslaat dus zal ik het dan maar zo laten ?
 
burn your rubber not your soul
Blukaap2 29-1-2005 16:33 Print reply

Posts: 9953
Jah.
De olie mag (afh van type enzo) 130 graden worden.
En bijna iedere motor springt pas bij 100-110 graden aan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

[...]


Dat lijkt mij wel erg laat


Is dus normaal, R6 heeft dat ook, ZX6R ook, enz.
 
Stoere brommers
de_koen 29-1-2005 23:52 Print reply

Posts: 5595
hang trouwens eens voor de grap een thermometer in je rad ?


 
Honda 5-Bak te koop
Muerte aka Ozzy 30-1-2005 1:01 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

[...]


Dat lijkt mij wel erg laat


onzin.. bij me soes gaat ie ook pas rond de 110 graden aan..

mag max 140 graden worden, dus laat is ut niet
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
Cebess 30-1-2005 5:26 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Muerte aka Ozzy

[...]


onzin.. bij me soes gaat ie ook pas rond de 110 graden aan..

mag max 140 graden worden, dus laat is ut niet


Bij 136 kookt je koelvloeistof als ik me niet vergis dus lijkt mij sterk. Maar idd 110 zou bij nader inzien best moeten kunnen.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
Johnny B 30-1-2005 9:38 Print reply

Posts: 8381
niks aaan doen 110 graden is wel goed hoor
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
jackmasterTZR 30-1-2005 10:50 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

[...]


Bij 136 kookt je koelvloeistof als ik me niet vergis dus lijkt mij sterk. Maar idd 110 zou bij nader inzien best moeten kunnen.



hun hadden het toennet over de olie, nie over de kvs
 
mr200r 30-1-2005 16:34 Print reply
Posts: 5122
Ik heb een fazer 600 de vin is pas 1x aangeslagen was tijdens VRO telkens oefening-wachen-oefening hij werkt heus wel als hij het moet doen.
 
mr200r

Dit topic is 940 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved