Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - ontsteking zonder vliegwiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #25821 - ontsteking zonder vliegwiel
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hans F 28-1-2005 21:59 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power

handig idee... volgens mij heeft een 2 takt gewoon een vliegwiel nodig om z'n slag te kunnen maken, anders waren binnenrotors toch ook gewoon hol?
als je het toch wilt proberen neem dan een rotor en een verdeler kap van een auto dat werk stukke beter.


Roterende massa heb je idd nodig, de vraag is hoeveel...
Mischien zorgt je krukas er al genoeg voor, mischien ook niet.
Feit is wel dat een motor "netter" loopt met een zwaarder vliegwiel.
 
de_koen 28-1-2005 22:53 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

[...]


nope hpi vervroegd na een bepaald aantal toeren contactpunten gaan alleen maar zweven


verlaat...
 
Honda 5-Bak te koop
Cebess 28-1-2005 23:44 Print reply

Posts: 1203
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power

handig idee... volgens mij heeft een 2 takt gewoon een vliegwiel nodig om z'n slag te kunnen maken, anders waren binnenrotors toch ook gewoon hol?
als je het toch wilt proberen neem dan een rotor en een verdeler kap van een auto dat werk stukke beter.


Nee want een binnenrotor moet een magneet hebben om zijn elektriciteit op te wekken.

Verdeler (kap) van een auto verdeelt de vonken over de bougies. Dus daar heb je niks aan.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
gonzales 29-1-2005 0:42 Print reply

Posts: 1319
je kan gaan rijden met contactpunt en nok . dan leg je gewoon accu aan op je contactpunt : war normaal de spoel van je ontsteking aangeschakeldt ligt . ooit zelf nog mee gekloot : ik ondervond van honda camino wel dat contactpunt niet snel genoeg sluit ... dus moet je effe op zoek gaan naar een zwaarder veertje of iets tussen het veertje en je conactpunt steken dat ze meer spant en sneller sluit . dit loopt op camino al bij al nog redelijk goed hoor ! weet dat oude kreidler blokken tot soms wel dicht bij de 20k draaiden met dit systeem maar bedenk dan wel dat eigenlijk deze machine's een zeer nauwe powerband hadden en dit deels door hun primitieve onsteking en door hun roterende inlaten ook .. maarja zoals gezegt : loopt niet zo lekker als een hpi e.d maar het loopt lekker en kost geen hol ! leuk om mee te spelen en het geeft een NOG fellere gasreactie dan een hpi ! maar loopt nie beter
 
burn your rubber not your soul
>>>VROOEM>>>derbi 29-1-2005 0:44 Print reply
Posts: 39
je moet gewoon een wortel in je uitlaat stoppen dan doet ie het meestal weer zo.
 
mbx-power 29-1-2005 3:09 Print reply
Posts: 468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cebess

[...]


Nee want een binnenrotor moet een magneet hebben om zijn elektriciteit op te wekken.

Verdeler (kap) van een auto verdeelt de vonken over de bougies. Dus daar heb je niks aan.


ik praat over een verdeler kap en een rotor, als je het ontstekings meganischme overneemt van een auto kun je dat aanpassen en dus zonder extra gewicht op je krukas rijden, en ook geen last van zwevende contactpuntjes...
 
Leen 29-1-2005 9:24 Print reply

Posts: 26877
een verdeler kap bepaalt aleen maar welke bougie een vonk krijgt hoor?
 
BSTS 27-3-2006 20:52 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opie_jopie
kijk eindelijk iemand die tog nog een beetje nadenkt [...]



ik ken ook iemand die zon nokje als ontsteking heeft!
het is wel mogelijk,
 
sprintjah

Dit topic is 6270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved