Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda Mb5 houd in..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25813 - Honda Mb5 houd in..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Deazer 27-1-2005 22:24 Print topicpost
Posts: 104
Hi,

Mijn honda mb5 loopt niet goed. Hij houd zich de hele tijd in. Hij loopt pas goed met hogere toeren.
In een van de FAQ-artikelen van deze site stond dit:


Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.


Dit zijn dezelfde symptonen die ik heb dus er is een grotere sproeier ingezet maar het probleem is er nog steeds. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?


 

Ariej 27-1-2005 22:29 Print reply

Posts: 3685
Bougiekleur licht: te kleine sproeier of valse lucht
bougiekleur koffiebruin: benzine/lucht afstelling precies goed
bougiekleur zwart/donker: teveel benzine/te weinig lucht of verstopt luchtfilter

(de bougiekleur pas bekijken na een stukkie rijden)


ik denk dat je een nog grotere sproeier nodig hebt
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Deazer 27-1-2005 22:52 Print reply
Posts: 104
Ik zal dan wel eens naar de bougie kijken. Bedankt
 
Killerbean 28-1-2005 0:43 Print reply

Posts: 3243
Wat voor cilinder is het nica of giet?

 
RX loos
jesus_is_king 28-1-2005 10:28 Print reply

Posts: 146
dan moet er nog een grotere in

 
reede racing 28-1-2005 11:50 Print reply

Posts: 48
heb ik ook mt zijn mb egt verrot bij de dealer snappen er ze er ook nix van
 
chineesboer 28-1-2005 12:47 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reede racing

heb ik ook mt zijn mb egt verrot bij de dealer snappen er ze er ook nix van


Stel eens af dan.. check alles na,valse lucht, sproeiers, check je bougie
Heb er nooit last mee gehad.
 
Johnny_D 28-1-2005 12:49 Print reply

Posts: 2578
maak je carb is schoon help mss ook
 
Johnny D tuning Old style.... Is the NEW style!| sliedrecht, sliedrecht, schaapjes in de wei. koetjes in de stal. bier is overal
christianos 28-1-2005 16:51 Print reply

Posts: 20445
linker krukaskeering lek?
 
brommercrazy 28-1-2005 17:40 Print reply

Posts: 2594
luchtfilter schoon maken, carburateur schoonmaken, membraam checken.

Wat is de rest van je setup, en wat voor carburateur/uitlaat heb je?

En waar baseer je op dat je cilinder hard slijt?
 
Deazer 28-1-2005 18:00 Print reply
Posts: 104
Ik heb de brommer zelf nog niet. Ik heb hem gekocht en ik ga hem morge ophalen. De gene die hem heeft verkocht heeft zelf een grotere sproeier erin gedaan maar hij zei dat dat niet hielp. Maar ik heb de brommer toch gekocht omdat ik een gokje wou wagen en wil proberen het zelf op te lossen. Of mijn cilinder slijt weet ik niet want er is net een nieuwe opgezet maar dat staat wel in mijn eerste post omdat ik dat stukje van een FAQ heb. Help het misschien ook om wat aan mijn carburateur te sleutelen? Bijvoorbeeld iets met de gasnaald of iets met de luchtregelschroef gaan proberen?
Maar de oplossingen die jullie geven zouden ook goed kunnen.

Dit bericht is ge-edit door Deazer op 28-1-2005 18:01
 
fikus 28-1-2005 18:01 Print reply

Posts: 110
jongs ik had dus PRECIES hetzelfde probleem, bij mij hield hij in tussen de 5000 en de 7000, als hij daar overheen was knalde het ervandoor. nu heb ik dus met precies de zelfde setup alleen dan een 70cc en ik heb er geen last meer van. Met die 50cc moest ik echt op sproeier 145 tot 150 rijden wou hij een beetje normaal doen. ik had trouwens wel een vette deuk in de uitlaat maar daar heb ik nu met de 70 geen last meer van. tis trouwens een 18 keihin
 
mikkel 28-1-2005 18:02 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Deazer

Ik heb de brommer zelf nog niet. Ik heb hem gekocht en ik ga hem morge ophalen. De gene die hem heeft verkocht heeft zelf een grotere sproeier erin gedaan maar hij zei dat dat niet hielp. Maar ik heb de brommer toch gekocht omdat ik een gokje wou wagen en wil proberen het zelf op te lossen. Of mijn cilinder slijt weet ik niet want er is net een nieuwe opgezet maar dat staat wel in mijn eerste post omdat ik dat stukje van een FAQ heb. Help het misschien ook om wat aan mijn carburateur te sleutelen? Bijvoorbeeld iets met de gasnaald of iets met de luchtregelschroef gaan proberen?
Maar de oplossingen die jullie geven zouden ook goed kunnen.

Dit bericht is ge-edit door Deazer op 28-1-2005 18:01


ik zou gewoon zeggen van aslt tie goed is koop ik hem voor da geld wat je er voor vraagt en anders niet

wat is zijn vraagprijs?
 
glaasje op laat je berijden
Deazer 28-1-2005 19:20 Print reply
Posts: 104
De brommer is behalve dat hij wat inhoud helemaal in orde en ziet er goed uit daarom heb ik hem gekocht in de hoop dat ik hem nog met wat gesleutel hem kan fixen. De vraagprijs was 275.
 

Dit topic is 2616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved