Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Montage/Demontage Honda MT50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #258 - Montage/Demontage Honda MT50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Patte_ 8-5-01?11:35 Print topicpost
Posts: 2
hi my name is patrik and im from sweden.. i cant speak dutch and i cant read it ass well. so i wounder i some wone can translate this to englich?????


DEMONTAGE VAN EEN HONDA MT50.

Het makkelijkste is om hier met meerdere personen aan te beginnen.
Bouten van o.a. het blok, achterbrug, velgen, ect... Na demontage weer
terug in de bovenstaande onderdelen, zodat je die in elk geval niet kwijtraakt
of vergeet hoe ze gemonteerd moeten worden.

BEGIN DEMONTAGE.
1. Zet brommer op zijstandaart en verwijder zijkappen accu & kabels (gaskabel,
koppelingskabel, ect...)
2. Maak de bedrading die aan het blok bevestigd zit los.
3. Verwijder blokbouten. (zorg wel dat het blok opgevangen wordt en niet
onder de brommer vandaan stuiterd)
Laat cilinder & carburateur op het blok zitten i.v.m rotzooi dat in je blok kan komen.
4. Verwijder zadel.
5. Verwijder benzineslang & benzinetank. (zorg ervoor dat het benzinekraantje dicht staat)
6. Verwijder achterlicht, achterspartbord en olietank. (denk om de bedrading)
7. Schoef het cockpitje los van lichtkuipje en verwijder het lichtkuipje.
8. Verwijder de kabelboom. (LET OP!)
Als je niet zo held met elektonica bent laat dan alle componenten die aan de
kabelboom bevestigd zijn eraan vast zitten.
Schroef alle onderdelen ervan(o.a. cdi-unit, bobine, ect...) los van het frame en stuur
en haal alles in 1 keer van de brommer, zodat hij bij reconstuctie erop gemonteerd kan
worden zonder een week aan het tobben te zijn hoe die draden ook al weer bevestigd
moesten worden.
9. Verwijder luchthuis.
10. Verwijder linker voetsteun.
11. Verwijder stuur.

Je hebt nu dus nog een frame met: achterbrug, voorvork en zijstandaard.
Vraag of een vriend de brommer nu recht wil houden.

12. Verwijder voorwiel. (even de bout eruit, brommer een beetje optillen
en de voorpoten even op iets zachts zetten i.v.m. beschadigingen)
13. Verwijder de bout op het balhoofd.
14. Verwijder het balhoofd.
15. Verwijder de voorpoten.
16. Verwijder de gehele voorvork.(LET OP! De lagers zitten los dus hou er een bakje
onder om ze op te vangen)
17. Verwijder het achterwiel
18. Verwijder de achterveren.
19. Verwijder de achterbrug.

EINDE DEMONTAGE.

(voor renovatie begin van onder naar boven, wel een beetje zelf nadenken natuurlijk)

Dit is tevens ook een goed moment om je blok/cilinder/zuiger/zuigerveren te (laten)
inspecteren op eventuele schade/slijtage.
Na inspectie cilinder/zuiger/zuigerveren wel gelijk weer op blok monteren met natuurlijk
nieuwe pakkingen.

Dit hele gebeuren kun je beter in 2 of 3 weken achter de rug hebben, omdat het niet goed
voor je blok is om lang stil te staan.




/// Patrik
 

70malossi 8-5-01?13:03 Print reply
Posts: 4176
okeeh, i will translate it for you,but muy englisch is not so verry good.
first you start the engine en when the motor is warm,you let the oil loose when its stil running,let the morot run till all the oil is out of the gearbox,then let it run half an our at 9000 rpm.
meanwile you srew the exhaust loose ,and put a screwdriver in the exaustport,or if your nales are to long,you put your fingers in it,but be carefull,not to wide.
than you throw some sand in the tank to make it clean.
when the motor stops running that means the tank is clean.
than you plug your electric stuff on to 220 volt to make thye plug clean,so you dont have to screw it lose.
i dont have more time so the rest i will post later.
massaah

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
70malossi 8-5-01?13:10 Print reply
Posts: 4176
no,without gein!its to much work to translate it,find a englisch honda site,i'm sure there is a manuel for what you want.
it's actually verry simple,i bet you can do it without manuel.
allright,
masssaaaaaah
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
verwijderd 8-5-01?15:07 Print reply
Posts: 4082
haha, nagels hakken meteen ff proberen

hey frekie? moet je ook ff met je lul proberen
 
B3AST 8-5-01?18:20 Print reply
Posts: 2469
HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAAA
 
- insane in the brain -
gerrit 8-5-01?18:28 Print reply
Posts: 167
I am busy with it, but my englisch isn't so good so wen its done ROD has to read it and take out the errors... (Believe me, there will be lot's of them) My part will be done in about 1 week...
 

Dit topic is 1021 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved