Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - achterbrug niet los te krijgen:S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25788 - achterbrug niet los te krijgen:S
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 27-1-2005 15:45 Print topicpost

Posts: 5198
ik probeer al 2 dagen 1 dag met grof geweld enz. mijn achterbrug los te krijgen maar nog steeds geen succes net brommerboer gebelt die lul kon mij niet vertellen wat voorn draad er in die krengen zat :S we weten ondertussen dan het slag pennen zijn en dat ze krom zijn :S wss door dat het eenbeetje aangeroest is en veel klappen heeft gehad de laatste rijd maar voor die roest moet ie dus los maar hamer er op als laatste red middel lukt niet ziet er ergens een beveileging of zo dat ze er niet uit gaan ?
voordat ik de lasser vraag die bouten helemaal door te lassen


bedankt

 
op naar de grote brommers

Joscross 27-1-2005 16:27 Print reply

Posts: 12501
Dikke schroevendraaier oid op de as zetten en daar hard op tikken, tegelijker tijd aan de andere kant de as met een sleutel ronddraaien
 
MTX-speed 27-1-2005 16:45 Print reply

Posts: 1229
Ik heb er zelf ook mee gezeten.
Allereerst overvloedig veel kruipolie gebruiken.
Daarna alle moeren eraf draaien. Beetje met de bouten draaien...
De bout die je veerdemper met de "driehoek" verbindt kun je er zo uitdraaien. De rest zul je met grof geweld moeten doen, maar eerst raad ik je aan de gehele achtbrug eronderuit te draaien.
Dit doe je door de bout die het frame met het "verloopstuk" (dat ding dat de driehoek met het frame verbind) los te draaien en er eventueel uit te slaan.
Hierna haal je de hoofdas (de lange as die de achterbrug met het frame verbind) eruit.
Hierna ga je met behulp van een bankschroef of zoiets dergelijks, de overige bouten eruit slaan. Zorg dan je alles goed tegenhoudt zodat je niks aan de achterbrug krom slaat.
 
Marthin 27-1-2005 16:53 Print reply

Posts: 6164
bij sommige schakelbrommers zit er idd nog een soort borgpennetje zodat de moer van de as er niet af kan draaien.
 
richard3 27-1-2005 17:32 Print reply

Posts: 5198
de bouten zijn er allemaal al af
ik heb de veer die onder de tank zit er af samen met het zwarte stukje op dat 2e stukje ijzer de rest is niet los te krijgen die hoofd as krijg ik er niet uit d8 eerst dat er veel balast op stond maar na de brommer omhoog getakeld te hebben vciel de brug nog niet verder dus dat is het niet haal morgen het wiel er uit en het motor blok ga nog ff meppen met een hamer en lukt dat niet dan de slijptol er maar bij en nieuwe bouten er door heen denk ik (wat zullen die kosten ?)of anders kan je die draaien op een draaibank *(volgens mij wel he?)want dan laat ik mijn pa een pause overwerken :P of doe ik het zelf ff nog tips altijd welkom
 
op naar de grote brommers
Saknet 27-1-2005 17:35 Print reply

Posts: 10355
ehm je doet de moer weer op de bout tot ie helemaal over de bout zit dan pak je iets wat psies zo dik is als die bout hodu je met de tang beet en ga je op meppen, moer is zodat je draad geen braam op komt en dat ie niet meer door het frame wil
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
richard3 27-1-2005 18:14 Print reply

Posts: 5198
draad is al kapot (niet door rammen maar het draad houdt hem niet tegen hoor wss gewoon omdat ie krom is
 
op naar de grote brommers
Saknet 27-1-2005 18:17 Print reply

Posts: 10355
ja zit er dik in, heb de as eens met een ijzerzaagje doorgezaagd aan de binnenkant van het frame
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Joostvdw 27-1-2005 18:20 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

ja zit er dik in, heb de as eens met een ijzerzaagje doorgezaagd aan de binnenkant van het frame


had je niks te doen

zoals ik et hoor is dit btw wel de enige manier nu...
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Terror 27-1-2005 18:22 Print reply

Posts: 9269
mijn achterbrugas wil er niet meer in van tsx iemand ideeen trekken en sjorren wil niet gewoon ff in de lucht hangen denk ik en probere?
 
richard3 27-1-2005 18:49 Print reply

Posts: 5198
nou dan gaat morgen gewoon het blok er uit ga ik de zooi warm stoken en dan als dat niet lukt de luchtzaag pakken en dan zagen gaat lekker snel en kost geen kracht(luchtzaag is trouwens niet de normale benaaming
 
op naar de grote brommers
Tomos 50 27-1-2005 19:03 Print reply

Posts: 925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3

nou dan gaat morgen gewoon het blok er uit ga ik de zooi warm stoken en dan als dat niet lukt de luchtzaag pakken en dan zagen gaat lekker snel en kost geen kracht(luchtzaag is trouwens niet de normale benaaming

Compressorzaag
 
richard3 27-1-2005 21:19 Print reply

Posts: 5198
jah klein zaagje op lucht wel grappig heb de vorige x ook zo de bout van mijn cil gehaald omdat die ook vast zat werkt goed schroefdraad was nog intact
 
op naar de grote brommers
Jozeff - Forum en Sales Moderator 27-1-2005 21:32 Print reply

Posts: 10835
ja werken best goed sie zaagjes voor op de compressor, lekker hoog toerental
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Joostvdw 27-1-2005 21:37 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff

ja werken best goed sie zaagjes voor op de compressor, lekker hoog toerental


liggen op me werk ook, om door carroserie delen te zagen :P

moet ik nog ff keertje proberen....
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
richard3 27-1-2005 21:44 Print reply

Posts: 5198
hehe die dingen zijn echt leuk had vorige x wel lol weddeschap gemaakt met dingen waar ie wel/niet door heen kwam alleen roestvrijstaal ging moeilijk :P
toerental was iets van 9000 of zo leuk geluidje :P
 
op naar de grote brommers

Dit topic is 734 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved