Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alles over motorisch gedeelte van brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1152 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25780 - Alles over motorisch gedeelte van b...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2531 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa si driver 26-1-2005 22:08 Print topicpost

Posts: 20
eyz mensen ik had een vraagje he en vandaar dit topic.

ik kom pas kijken in het brommer wereldje en snap niks van het motorisch gedeelte.

wie kan mij dit allemaal uitleggen
bijvoorbeeld : waar dient een cabarateur voor en waar kan ik hem vinden
wat doet een luchtfilter .... en allemaal dat soort dingen.
zou dit namelijk graag willen weten !



 

Tijzzz 26-1-2005 22:15 Print reply

Posts: 4215
goed, n beetje t basisprincipe:

Luchtfilter filtert de lucht en zit aangesloten op carburateur, die voor het lucht/benzine mengsel zorgt. Dat zit op t spruitstuk aangesloten wat boven het membraan zit. Het membraan regelt samen met de over en onderdruk van de cilinder er voor wanneer er mengsel in de cilinder gelaten wordt. In de cilinder wordt het mengsel verbrand waardoor de zuiger, die aan de krukas zit, naar beneden komt. Dat gaat allemaal in je blok en dan gaat uiteindelijk je achtertandwiel draaien.

Duudlijk?
 
brutus 26-1-2005 22:24 Print reply

Posts: 7934
op een paar kleine details wel ja denk ik
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Blorn 26-1-2005 22:29 Print reply

Posts: 13825
vespa si driver 26-1-2005 22:33 Print reply

Posts: 20
ok dankjewel al een stukje duidelijker ma nog 1 vraagje he de luchtfilter word daar lucht uitgeblazen of ingezogen ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijzzz

goed, n beetje t basisprincipe:

Luchtfilter filtert de lucht en zit aangesloten op carburateur, die voor het lucht/benzine mengsel zorgt. Dat zit op t spruitstuk aangesloten wat boven het membraan zit. Het membraan regelt samen met de over en onderdruk van de cilinder er voor wanneer er mengsel in de cilinder gelaten wordt. In de cilinder wordt het mengsel verbrand waardoor de zuiger, die aan de krukas zit, naar beneden komt. Dat gaat allemaal in je blok en dan gaat uiteindelijk je achtertandwiel draaien.

Duudlijk?

 
Blorn 26-1-2005 22:37 Print reply

Posts: 13825
Lucht gaat er bij het luchtfilter in, en uit de uitlaat komen de uitlaat gassen....
 
vespa si driver 26-1-2005 22:49 Print reply

Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Lucht gaat er bij het luchtfilter in, en uit de uitlaat komen de uitlaat gassen....




ok dankje en wat zou dr gebeure als ik de luchtfilter dr af haal ??
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 26-1-2005 22:50 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa si driver

[...]




ok dankje en wat zou dr gebeure als ik de luchtfilter dr af haal ??


Kan hij een hoop rotzooi aanzuigen wat slecht is voor je blok zand bijv., en je moet hem opnieuw afstellen dus er gewoon op laten zitten

Dit bericht is ge-edit door Gerrit_Z op 26-1-2005 22:50
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Evilmex 26-1-2005 22:50 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa si driver

[...]




ok dankje en wat zou dr gebeure als ik de luchtfilter dr af haal ??


Dan maakt tie een kut geluid, en zuigt te veel lucht aan, kun je opnieuw gaan afstellen enzo, niet echt aan te raden voor jou :p
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
Alvilon 26-1-2005 22:51 Print reply

Posts: 1013
Dan komt je lucht ongefilteerd in je carb, en wordt er een mengsel gemaakt met onschone lucht.

Slijt je Cilinder sneller van, of gaat zelfs kapot

(denk aan kleine steentjes die je luchtfilter moet tegenhouden)


*(8) met ze alleeen !

Dit bericht is ge-edit door Alvilon op 26-1-2005 22:52
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
Joscross 26-1-2005 22:52 Print reply

Posts: 12501
Is dit een hap topic of heb je een iq lager dan 70?
 
snowboarderke 26-1-2005 22:59 Print reply

Posts: 2193
Je kan wel een powerfilter steken zodat hij harder rjid( met aanpassing van sproeier) Maar ik zou er afblijven als je niet weet waar alles voor dient .Ik zou eerst is een paar faq lezen hier op brommerforum dan ken je al een veel meer van hoe alles werkt.
 
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan
Joscross 26-1-2005 23:06 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa si driver

[...]



jaja grappig mijn iq is 120 en de jouwne

ben niet dom
weet gewoon nog niet veel van brommers
vandaar dit topic he

Je stelt zulke simpele vragen..
Antwoorden daarop zijn overal te vinden, Bjorn geeft een link naar howstuffworks, kijk daar eens. Lees de faqs eens door, lees eens wat topics

Dan kom je mischien tot de conclusie dat zo'n topic als dit totaal overbodig is
 
vespa si driver 27-1-2005 15:56 Print reply

Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Je stelt zulke simpele vragen..
Antwoorden daarop zijn overal te vinden, Bjorn geeft een link naar howstuffworks, kijk daar eens. Lees de faqs eens door, lees eens wat topics

Dan kom je mischien tot de conclusie dat zo'n topic als dit totaal overbodig isafbeelding



nee slimmerik niet overbodig want nu staat alles bij elkaar anders moet je 100 topics doorzoeke en zie je net 2 antwoorden op je vragen.
 
vespa si driver 27-1-2005 16:31 Print reply

Posts: 20
eyz
ik heb een vespa si en soms is het net als ik van stilstand optrek alsof die geen benzine krijgt en uitvalt.
wie weet wat dit is ??

laterzz
 
Bullet 27-1-2005 16:39 Print reply

Posts: 12150
nou ik zou zeggen los het zelf op meneer ik-heb-een-iq-van-120
 
**My BungHole Will Speak Now**

Dit topic is 2531 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved