Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger 'tunen'

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25774 - zuiger 'tunen'
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MBX_cruiser 26-1-2005 19:50 Print topicpost

Posts: 828
Ik heb onlangs een vastloper gehad,
ondertussen heb ik mijn cilinder weer laten uitboren. Maar ik kon enkel zo'n imitatie zuiger krijgen in die maat.

In mijn oude zuiger zat zo'n spoelgat,
zoals bij deze:


in die nieuwe niet, zo eentje dus:


Nu vroeg ik me af of het te doen is om zelf zo'n spoelgat in de zuiger te maken,
en of het verstandig is.

Is het noodzakelijk dat het gat PERFEKT gecentreerd is?

Kan ik er best een spijl tussenlaten,
of beter gewoon één gat?

Is het van groot belang dat de positie en grootte van het gat, exact hetzelfde zijn als bij de oorspronkelijke zuiger?

Nuttige tips?

Dit bericht is ge-edit door MBX_cruiser op 26-1-2005 19:53
 

mikkel 26-1-2005 20:07 Print reply

Posts: 1587
ik doe even een wilde gok dat het materiaal van de zuiger niet het zelfde is als van de malosie zuiger dus kun je beter gewoon malosie zuiger kopen

zeg het me als het niet zo is

maar je zou zon gat wel er in kunne make met dremmel
 
glaasje op laat je berijden
MT5-honda_pwnz 26-1-2005 20:15 Print reply

Posts: 1595
zelfmaken is een gepruts kan je beter een goede zuiger kopen, gaat ook langer mee.
 
herman103 26-1-2005 20:21 Print reply

Posts: 1352
ik had 2 van die poorten op mijn 70cc

daarboven had ik nog 2 gaten van 8mm in de zuiger geboort. toen ging ie pas egt hard lope
 
MBX_cruiser 26-1-2005 20:23 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

ik doe even een wilde gok dat het materiaal van de zuiger niet het zelfde is als van de malosie zuiger dus kun je beter gewoon malosie zuiger kopen

zeg het me als het niet zo is

maar je zou zon gat wel er in kunne make met dremmel


lees 'Maar ik kon enkel zo'n imitatie zuiger krijgen in die maat.'

 
mikkel 26-1-2005 20:23 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]


lees 'Maar ik kon enkel zo'n imitatie zuiger krijgen in die maat.'



moet je hem op de goede maat late boore honne

de cilinder

Dit bericht is ge-edit door mikkel op 26-1-2005 20:28
 
glaasje op laat je berijden
yudb 26-1-2005 20:24 Print reply

Posts: 709
Om maar even in beun stijl te zijn, ik heb met een gozer hier uit de straat hetzelfde probleem gehad met een LC setje voor een Peugeot gl10 (zelfde blok als 103) daar hebben we er gewoon 2 gaten in geboord, wel een beetje kijken waar ze moeten mbv de oude zuiger, werkt best goed hor...

 
herman103 26-1-2005 20:24 Print reply

Posts: 1352
gewoon zelf boren... goed af bramen.. kapot zal hij er niet van gaan. en stel nou dat JIJ het wel verneukt moet je een nieuwe zuiger kopen
 
Speakerfreak 26-1-2005 20:25 Print reply

Posts: 4941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

[...]


moet je hem op de goede maat late boore honne


pffffffffblablabla
 
Vieze naaiers hier
Joostvdw 26-1-2005 20:26 Print reply

Posts: 4789
prox/vertex is ong in alle maten te krijgen, koop gewoon zo'n zuiger heb je meer en langer lol van en die gaten zou ik maar niet zo druk om maken...

en anders teken je ze over op blaadje, net zoals een poortmap, maar dan anders :P
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MBX_cruiser 26-1-2005 20:26 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yudb

Om maar even in beun stijl te zijn, ik heb met een gozer hier uit de straat hetzelfde probleem gehad met een LC setje voor een Peugeot gl10 (zelfde blok als 103) daar hebben we er gewoon 2 gaten in geboord, wel een beetje kijken waar ze moeten mbv de oude zuiger, werkt best goed hor...




ik was eigenlijk van plan om vanuit een 10mm gat te vertrekken en dan verder uit te dremelen.
 
yudb 26-1-2005 20:30 Print reply

Posts: 709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MBX_cruiser

[...]



ik was eigenlijk van plan om vanuit een 10mm gat te vertrekken en dan verder uit te dremelen.


Als je dan toch gaat dremelen zou ik het zoveel mogelijk doen als de ori zuiger is
 
Neonlampje 26-1-2005 20:31 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-honda_pwnz

zelfmaken is een gepruts kan je beter een goede zuiger kopen, gaat ook langer mee.

onzin!

btw, welke diameter is dit?
 
barry 26-1-2005 20:33 Print reply

Posts: 7387
wat is nou het voordeel van dit gat er bij maken? en merk je hier nog veel van?
 
He?
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-1-2005 20:39 Print reply

Posts: 10835
dan is de inlaatpoort eerder open bij het omhoog gaan van de zuiger en kan er dus ook (theoretisch iig) meer mengsel in het carter stromen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MT5-honda_pwnz 26-1-2005 20:42 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]

onzin!

btw, welke diameter is dit?

onzin? imitatie sucks!
 

Dit topic is 2513 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved