Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder tap einden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25730 - cilinder tap einden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1319 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mbx-power 25-1-2005 0:06 Print topicpost
Posts: 468
heeft iemand van jullie weleens de cilinder tap einden van een nsr 80 blok vervangen???
ik kan die tap einden namelijk nergens krijgen en die op me blok zitten zijn krom!!!
 

christianos 25-1-2005 0:19 Print reply

Posts: 20445
ik heb er wel eens gewoon een verzaagde bout in gedraaid ging bij mij perfecto
maar hoeveel verschild een 50 tapeind van een 80, tog alleen de plaats, of zijn ze ook veel dikker?


gaap begin moe te worden, dacht dat het om de uitlaatcilinder tapdingesgedoe ging..
ik heb niks gezegd, ennuh volgens mij kan je deze tog wel in overvloed krijgen? of anders vast wel 2 dehands

Dit bericht is ge-edit door christianos op 25-1-2005 0:23
 
Ariej 25-1-2005 0:21 Print reply

Posts: 3685
je kan er ook gewoon een m6 tapeind in draaien (het is m6 toch?)

maar ik weet niet zeker of dat kan want in de originele zit een verdikking bij de cilinderkop

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
PRO TUNING 25-1-2005 9:44 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx-power

heeft iemand van jullie weleens de cilinder tap einden van een nsr 80 blok vervangen???
ik kan die tap einden namelijk nergens krijgen en die op me blok zitten zijn krom!!!


Inbox me maar
 
a honda highrider 25-1-2005 12:01 Print reply

Posts: 1818
Ik heb het wel eens gedaan bij een mt5 blok, ik heb eerst dynocoarts (volgens mijn heet het zo) eringezet omdat het originele doorgedraaid was. en daarna kan je gewoon een normaal stuk draadeinde erin zetten. Beetje groene locktight erbij en klaar is kees....

en jah het origineel is beter omdat dit van een harder type staal is gemaakt, maar dit is goed genoeg.
 
D? Mo(raal)derator
mbx-power 25-1-2005 13:16 Print reply
Posts: 468
er komt behoorlijk wat kracht op te staan dus ik denk dat gewone draad einden niet sterk genoeg zijn.
 
Leen 25-1-2005 13:17 Print reply

Posts: 26877
wel, aan 1 zo'n draadeindje kan je 2 auto's hangen hoor


Dit bericht is ge-edit door Leen op 25-1-2005 13:18
 
mbx-power 25-1-2005 13:21 Print reply
Posts: 468
dus laten we uitgaan van 2ton dat wil ik zien!
 
Leen 25-1-2005 13:23 Print reply

Posts: 26877
pisbak ijzer tapeindje heeft een treksterkte van 360 newton per vierkante mm... reken ff uit hoeveel vierkante mm zo'n tapeind is en je weet hoeveel er aan kan hangen
 
mbx-power 25-1-2005 13:55 Print reply
Posts: 468
dat is dan ook 1 malig, met een brommer/moter heb je temaken met temperatuur verschillen verschillende lengtes dus, kan een draad einde van de gamma dat ook hebben dan?
 
Leen 25-1-2005 13:58 Print reply

Posts: 26877
ja
 
Blukaap2 25-1-2005 14:15 Print reply

Posts: 9956
Moet je tegen Martinus zeggen.
Dingen kunnen er niet tegen als er wat hitte en vermogen op komt te staan.

Daarnaast zijn ze origineel ook net 2 euro p/s (oke, draadeind is 0,2 euro, maar boeiend)
 
Stoere brommers
mbx-power 25-1-2005 14:27 Print reply
Posts: 468
dat geld maakt me niet uit als het maar goed is!
alleen zijn de moeilijk/ niet te krijgen
 
Leen 25-1-2005 14:31 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Moet je tegen Martinus zeggen.
Dingen kunnen er niet tegen als er wat hitte en vermogen op komt te staan.

Daarnaast zijn ze origineel ook net 2 euro p/s (oke, draadeind is 0,2 euro, maar boeiend)


bij de gamma hebben ze ook rvs tapeinden hoor, die kunnen er zeker weten wel tegen
 
Almer 25-1-2005 15:23 Print reply

Posts: 3325
dingen syn gewoon te krijgen lijkt me, ik ken iemand en die hat t ook met draadeind gedaan, m8 geloof k, en die begon koelvloeistof te lekken, was n nsr 50
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
PRO TUNING 25-1-2005 16:50 Print reply

Posts: 4000
De treksterkte van de meeste draadeinden is te laag, daardoor gaan ze rekken en krijg je minder druk op je koppakking en gaat deze dus lekken.

Tapeinden met een minimale treksterkte van 10.9 zijn moeilijk te vinden.
 

Dit topic is 1319 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved