christianos |
25-1-2005 0:19 |
Posts: 20445 |
ik heb er wel eens gewoon een verzaagde bout in gedraaid ging bij mij perfecto
maar hoeveel verschild een 50 tapeind van een 80, tog alleen de plaats, of zijn ze ook veel dikker?
gaap begin moe te worden, dacht dat het om de uitlaatcilinder tapdingesgedoe ging..
ik heb niks gezegd, ennuh volgens mij kan je deze tog wel in overvloed krijgen? of anders vast wel 2 dehands
Dit bericht is ge-edit door christianos op 25-1-2005 0:23
|
|
|
|
Ariej |
25-1-2005 0:21 |
Posts: 3685 |
je kan er ook gewoon een m6 tapeind in draaien (het is m6 toch?)
maar ik weet niet zeker of dat kan want in de originele zit een verdikking bij de cilinderkop
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
PRO TUNING |
25-1-2005 9:44 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-power
heeft iemand van jullie weleens de cilinder tap einden van een nsr 80 blok vervangen???
ik kan die tap einden namelijk nergens krijgen en die op me blok zitten zijn krom!!!
Inbox me maar
|
|
|
|
a honda highrider |
25-1-2005 12:01 |
Posts: 1818 |
Ik heb het wel eens gedaan bij een mt5 blok, ik heb eerst dynocoarts (volgens mijn heet het zo) eringezet omdat het originele doorgedraaid was. en daarna kan je gewoon een normaal stuk draadeinde erin zetten. Beetje groene locktight erbij en klaar is kees....
en jah het origineel is beter omdat dit van een harder type staal is gemaakt, maar dit is goed genoeg.
|
|
D? Mo(raal)derator |
|
mbx-power |
25-1-2005 13:16 |
Posts: 468 |
er komt behoorlijk wat kracht op te staan dus ik denk dat gewone draad einden niet sterk genoeg zijn.
|
|
|
|
Leen |
25-1-2005 13:17 |
Posts: 26877 |
wel, aan 1 zo'n draadeindje kan je 2 auto's hangen hoor
Dit bericht is ge-edit door Leen op 25-1-2005 13:18
|
|
|
|
mbx-power |
25-1-2005 13:21 |
Posts: 468 |
dus laten we uitgaan van 2ton dat wil ik zien!
|
|
|
|
Leen |
25-1-2005 13:23 |
Posts: 26877 |
pisbak ijzer tapeindje heeft een treksterkte van 360 newton per vierkante mm... reken ff uit hoeveel vierkante mm zo'n tapeind is en je weet hoeveel er aan kan hangen
|
|
|
|
mbx-power |
25-1-2005 13:55 |
Posts: 468 |
dat is dan ook 1 malig, met een brommer/moter heb je temaken met temperatuur verschillen verschillende lengtes dus, kan een draad einde van de gamma dat ook hebben dan?
|
|
|
|
Leen |
25-1-2005 13:58 |
Posts: 26877 |
ja
|
|
|
|
Blukaap2 |
25-1-2005 14:15 |
Posts: 9956 |
Moet je tegen Martinus zeggen.
Dingen kunnen er niet tegen als er wat hitte en vermogen op komt te staan.
Daarnaast zijn ze origineel ook net 2 euro p/s (oke, draadeind is 0,2 euro, maar boeiend)
|
|
Stoere brommers |
|
mbx-power |
25-1-2005 14:27 |
Posts: 468 |
dat geld maakt me niet uit als het maar goed is!
alleen zijn de moeilijk/ niet te krijgen
|
|
|
|
Leen |
25-1-2005 14:31 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Moet je tegen Martinus zeggen.
Dingen kunnen er niet tegen als er wat hitte en vermogen op komt te staan.
Daarnaast zijn ze origineel ook net 2 euro p/s (oke, draadeind is 0,2 euro, maar boeiend)
bij de gamma hebben ze ook rvs tapeinden hoor, die kunnen er zeker weten wel tegen
|
|
|
|
Almer |
25-1-2005 15:23 |
Posts: 3325 |
dingen syn gewoon te krijgen lijkt me, ik ken iemand en die hat t ook met draadeind gedaan, m8 geloof k, en die begon koelvloeistof te lekken, was n nsr 50
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
PRO TUNING |
25-1-2005 16:50 |
Posts: 4000 |
De treksterkte van de meeste draadeinden is te laag, daardoor gaan ze rekken en krijg je minder druk op je koppakking en gaat deze dus lekken.
Tapeinden met een minimale treksterkte van 10.9 zijn moeilijk te vinden.
|
|
|
|