Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Veranderingen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1268 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25726 - Veranderingen..
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Merlijn_IT 24-1-2005 21:59 Print topicpost

Posts: 375
Ik vroeg me af wat je nou eigenlijk nog wel aan je brommer mag veranderen, mag je bijvoorbeeld je carburateur naar 21 mm maken, maar wel met een 50cc en alles voor de rest origineel zodat hij tot de maximum toegestane snelheid gaat of mag dat niet???
 

Luc 24-1-2005 22:01 Print reply

Posts: 3590
Al leg je er een 110 cc onder, zolang hij maar niet harder rijd als de maximum toegestane snelheid. Je moet er dan een permanente begrenser in hebben (bv ring in de uitlaat)
 
Merlijn_IT 24-1-2005 22:02 Print reply

Posts: 375
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Al leg je er een 110 cc onder, zolang hij maar niet harder rijd als de maximum toegestane snelheid. Je moet er dan een permanente begrenser in hebben (bv ring in de uitlaat)



Meer dan 50cc mag toch niet??:-S
 
Joscross 24-1-2005 22:03 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Al leg je er een 110 cc onder, zolang hij maar niet harder rijd als de maximum toegestane snelheid. Je moet er dan een permanente begrenser in hebben (bv ring in de uitlaat)

Fout
Alle niet gehomoleerde onderdelen mogen niet.
Al zullen ze in de praktijk niet moeilijk gaan doen als jij standaard rijd met niet originele onderdelen natuurlijk.
 
Merlijn_IT 24-1-2005 22:21 Print reply

Posts: 375
Kan ik met een 21mm carb verzekerd rondrijden, mn ouders denken van niet en doen daar moeilijk over.......
 
RUTGER_86 24-1-2005 22:24 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Merlijn_IT

Kan ik met een 21mm carb verzekerd rondrijden, mn ouders denken van niet en doen daar moeilijk over.......
jah het kan wel maar tis een beetje nutteloos (ik ga er vanuit dat je gewoon max 50 wilt rijden)
 
DE MANNE VAN JANNE
Mencovic 24-1-2005 22:24 Print reply

Posts: 289
tering, tuurlijk. daar gaat dat kreng toch niks harder van...

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Merlijn_IT

Kan ik met een 21mm carb verzekerd rondrijden, mn ouders denken van niet en doen daar moeilijk over.......

 
Tomos te koop!! zeer mooi om te zien! technisch iets minder..
renoeius 24-1-2005 22:24 Print reply

Posts: 6409
als je dan een ongeluk krijgt wordt je niet verzekerd omdat je brommer opgevoerd is.
 
Mencovic 24-1-2005 22:27 Print reply

Posts: 289
als je een groter carb er opzet is je brommer niet opgevoerd, hij loopt geen steek harder.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius

als je dan een ongeluk krijgt wordt je niet verzekerd omdat je brommer opgevoerd is.

 
Tomos te koop!! zeer mooi om te zien! technisch iets minder..
Mencovic 24-1-2005 22:27 Print reply

Posts: 289
maar een 21mm achter een ori cilinder lijkt mij een beetje onzin.
 
Tomos te koop!! zeer mooi om te zien! technisch iets minder..
kingmaster 24-1-2005 22:27 Print reply

Posts: 913
21mm op 50cc gaat ie alleen maar slechter van lopen en hij wordt er ook niet bepaald zuiniger op
 
master of offtopic
wiebutt 24-1-2005 22:30 Print reply

Posts: 6264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renoeius

als je dan een ongeluk krijgt wordt je niet verzekerd omdat je brommer opgevoerd is.


9vd 10 gevalle is dit onzin
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
Teunmenator 24-1-2005 22:43 Print reply

Posts: 2524
volgens mij is dit de regel: een brommer mag niet harder lopen dan 45km/h en mag GEEN 50cc hebben (maar heeft 49,9cc) welke uitlaat jij erop beunt boeit niet zolang hij niet teveel herrie maakt of op een andere manier gevaarlijk/ schadelijk is, hetzelfde geld voor de caberateur (waar niet zo'n herrie vanaf kan komen ) Een 21mm werkt nog wel op een snelle 50 als je hem goed afsteld. maar daar is het al aan de grote kant, een 21 mm op een ORI cilinder zou ik nooit doen. je kunt er als je zo groot mogelijk wilt gaan een 18mm ofzo opzette. meestal stijgt die van een groter caberateur een km of 5 in snelheid en trekt hij beter door.

mijn advies als je ori wilt blijve: beun er een 16mm op.
 
StreetFighter 24-1-2005 22:48 Print reply
Posts: 173
er kwam tog geen technische controle, zei die ene kerel laatst nog, wiens vader rijwielhandelaar was fzo, dus dan blijft et zoals et nu ook al is lijkt me
 
wipe-out 25-1-2005 11:08 Print reply

Posts: 7672
Er mogen alleen gehomologeerde onderdelen op je brommer zitten. Hier staan tekens op dat ze gehomologeerd zijn. Voor Honda is dat bijvoorbeeld "HM 16 6". Op alle originele motorische onderdelen staat deze code.

Alleen je uitlaat mag wel vervangen worden, zo lang hij maar niet meer vermogen geeft als ori.
 
markje_82 25-1-2005 11:30 Print reply

Posts: 325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

Er mogen alleen gehomologeerde onderdelen op je brommer zitten. Hier staan tekens op dat ze gehomologeerd zijn. Voor Honda is dat bijvoorbeeld "HM 16 6". Op alle originele motorische onderdelen staat deze code.

Alleen je uitlaat mag wel vervangen worden, zo lang hij maar niet meer vermogen geeft als ori.


Waar slaat die 16 6 op????

Dit bericht is ge-edit door markje_82 op 25-1-2005 11:30
 
Het begin van het einde, of het einde van het begin???

Dit topic is 1207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved