Luc |
24-1-2005 22:01 |
Posts: 3590 |
Al leg je er een 110 cc onder, zolang hij maar niet harder rijd als de maximum toegestane snelheid. Je moet er dan een permanente begrenser in hebben (bv ring in de uitlaat)
|
|
|
|
Merlijn_IT |
24-1-2005 22:02 |
Posts: 375 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Al leg je er een 110 cc onder, zolang hij maar niet harder rijd als de maximum toegestane snelheid. Je moet er dan een permanente begrenser in hebben (bv ring in de uitlaat)
Meer dan 50cc mag toch niet??:-S
|
|
|
|
Joscross |
24-1-2005 22:03 |
Posts: 12501 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Al leg je er een 110 cc onder, zolang hij maar niet harder rijd als de maximum toegestane snelheid. Je moet er dan een permanente begrenser in hebben (bv ring in de uitlaat)
Fout
Alle niet gehomoleerde onderdelen mogen niet.
Al zullen ze in de praktijk niet moeilijk gaan doen als jij standaard rijd met niet originele onderdelen natuurlijk.
|
|
|
|
Merlijn_IT |
24-1-2005 22:21 |
Posts: 375 |
Kan ik met een 21mm carb verzekerd rondrijden, mn ouders denken van niet en doen daar moeilijk over.......
|
|
|
|
RUTGER_86 |
24-1-2005 22:24 |
Posts: 1184 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Merlijn_IT
Kan ik met een 21mm carb verzekerd rondrijden, mn ouders denken van niet en doen daar moeilijk over.......
jah het kan wel maar tis een beetje nutteloos (ik ga er vanuit dat je gewoon max 50 wilt rijden)
|
|
|
|
Mencovic |
24-1-2005 22:24 |
Posts: 289 |
tering, tuurlijk. daar gaat dat kreng toch niks harder van...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Merlijn_IT
Kan ik met een 21mm carb verzekerd rondrijden, mn ouders denken van niet en doen daar moeilijk over.......
|
|
Tomos te koop!! zeer mooi om te zien! technisch iets minder.. |
|
renoeius |
24-1-2005 22:24 |
Posts: 6409 |
als je dan een ongeluk krijgt wordt je niet verzekerd omdat je brommer opgevoerd is.
|
|
|
|
Mencovic |
24-1-2005 22:27 |
Posts: 289 |
als je een groter carb er opzet is je brommer niet opgevoerd, hij loopt geen steek harder.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
als je dan een ongeluk krijgt wordt je niet verzekerd omdat je brommer opgevoerd is.
|
|
Tomos te koop!! zeer mooi om te zien! technisch iets minder.. |
|
Mencovic |
24-1-2005 22:27 |
Posts: 289 |
maar een 21mm achter een ori cilinder lijkt mij een beetje onzin.
|
|
Tomos te koop!! zeer mooi om te zien! technisch iets minder.. |
|
kingmaster |
24-1-2005 22:27 |
Posts: 913 |
21mm op 50cc gaat ie alleen maar slechter van lopen en hij wordt er ook niet bepaald zuiniger op
|
|
master of offtopic |
|
wiebutt |
24-1-2005 22:30 |
Posts: 6264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renoeius
als je dan een ongeluk krijgt wordt je niet verzekerd omdat je brommer opgevoerd is.
9vd 10 gevalle is dit onzin
|
|
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C |
|
Teunmenator |
24-1-2005 22:43 |
Posts: 2524 |
volgens mij is dit de regel: een brommer mag niet harder lopen dan 45km/h en mag GEEN 50cc hebben (maar heeft 49,9cc) welke uitlaat jij erop beunt boeit niet zolang hij niet teveel herrie maakt of op een andere manier gevaarlijk/ schadelijk is, hetzelfde geld voor de caberateur (waar niet zo'n herrie vanaf kan komen ) Een 21mm werkt nog wel op een snelle 50 als je hem goed afsteld. maar daar is het al aan de grote kant, een 21 mm op een ORI cilinder zou ik nooit doen. je kunt er als je zo groot mogelijk wilt gaan een 18mm ofzo opzette. meestal stijgt die van een groter caberateur een km of 5 in snelheid en trekt hij beter door.
mijn advies als je ori wilt blijve: beun er een 16mm op.
|
|
|
|
StreetFighter |
24-1-2005 22:48 |
Posts: 173 |
er kwam tog geen technische controle, zei die ene kerel laatst nog, wiens vader rijwielhandelaar was fzo, dus dan blijft et zoals et nu ook al is lijkt me
|
|
|
|
wipe-out |
25-1-2005 11:08 |
Posts: 7672 |
Er mogen alleen gehomologeerde onderdelen op je brommer zitten. Hier staan tekens op dat ze gehomologeerd zijn. Voor Honda is dat bijvoorbeeld "HM 16 6". Op alle originele motorische onderdelen staat deze code.
Alleen je uitlaat mag wel vervangen worden, zo lang hij maar niet meer vermogen geeft als ori.
|
|
|
|
markje_82 |
25-1-2005 11:30 |
Posts: 325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
Er mogen alleen gehomologeerde onderdelen op je brommer zitten. Hier staan tekens op dat ze gehomologeerd zijn. Voor Honda is dat bijvoorbeeld "HM 16 6". Op alle originele motorische onderdelen staat deze code.
Alleen je uitlaat mag wel vervangen worden, zo lang hij maar niet meer vermogen geeft als ori.
Waar slaat die 16 6 op????
Dit bericht is ge-edit door markje_82 op 25-1-2005 11:30
|
|
Het begin van het einde, of het einde van het begin??? |
|