S1lv3r |
26-1-2005 20:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5408/avatar) Posts: 5213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Het ging over het koppel.
Dat is bij die 250cc 2-takt hoger dan bij die 400cc 4-takt.
En dat zou nog meer schelen als het een open versie was.
Een appie RS250 heeft bv 70PK@12000rpm (volgens opgave, is optimistisch)
En 38,3NM@11000rpm.
Dus ?
dus? dus kunnen we ontopic blijven, ik wil meer plaatjes zien
|
|
|
|
Blukaap2 |
26-1-2005 20:08 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4874/avatar) Posts: 9972 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: twinshocker
ow koppel oke maar maar het gaat hier om een honda vf400 je hebt het nu over een 250cc rs das dus weer te vergeleiken met een 500cc 4-takt dus heeft ook weer meer koppel
Snap je het nu eigenlijk of niet ?
Iemand beweert dat een 4-takt meer koppel heeft (punt).
Is niet zo, ik laat zien dat een 250 2-takt al meer koppel heeft dan een 400 4-takt.
En daarnaast klopt het wat Leen zegt, met 1,6-1,8*4-takt = 2-takt.
Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-1-2005 20:10
|
|
Stoere brommers |
|
twinshocker |
26-1-2005 20:10 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6255/avatar) Posts: 217 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
nee, want 2takt heeft slechtere spoeling ivt 4takt, dus heeft 2t maar 1.6 tot 1.8 keer meer vermogen.
4-takt heeft geen spoeleing door spoelpoorten(da weet je denk ik wel) maar ik zal weel eens wat dingen gaan op zoeken! maar als ik het nu zo allemaal vergeleikt kom je uiteindelijk uit dat 2-takt feller en iets sneller is daar ben ik het mee eens maar mensen vergeleiken een 250cc-2takt emt een 250cc-4takt da moet je nie doen!!!en uiteindelijk kan het allebei snel zijn!
|
|
|
|
Leen |
26-1-2005 20:12 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/2858/avatar) Posts: 26877 |
spoeling is zegmaar gewoon dat je verbrande mengsel vervangen word door verse, heeft niks met spoelpoorten te maken hoor
|
|
|
|
Blukaap2 |
26-1-2005 20:13 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4874/avatar) Posts: 9972 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: twinshocker
maar mensen vergeleiken een 250cc-2takt emt een 250cc-4takt da moet je nie doen!!!en uiteindelijk kan het allebei snel zijn!
Ik vergelijk een 250cc 2-takt met een 400cc 2-takt en nog wint de 2-takt ?
|
|
Stoere brommers |
|
twinshocker |
26-1-2005 20:15 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6255/avatar) Posts: 217 |
Honda CB 500
Rating: 67.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 499.00 ccm (30.45 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 57.00 HP (41.6 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 46.00 Nm (4.7 kgf-m or 33.9 ft.lbs) @ 8000 RPM
Bore x stroke: 73.0 x 59.6 mm (2.9 x 2.3 inches)
Gearbox: 6-speed
Honda NS250R
V2 2-takt
45PK@9500rpm
36,3NM@8500rpm
kijk nu eens!!!
dit is een vergeleiking!! 2-takt 250cc en 4-takt 500cc en allebei 2cilinder
Dit bericht is ge-edit door twinshocker op 26-1-2005 20:16
Dit bericht is ge-edit door twinshocker op 26-1-2005 20:17
|
|
|
|
mikkel |
26-1-2005 20:16 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/3728/avatar) Posts: 1587 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: twinshocker
[...]
maar mensen vergeleiken een 250cc-2takt emt een 250cc-4takt da moet je nie doen!!!en uiteindelijk kan het allebei snel zijn!
4 takt is bijna altijd trager want het kan minder toere make vanwege de groote massa`s die er in voor kommen zoals kleppen en nokken asse alemaal vrijving en vermoge verlies
4 takt is gewoon ontworpe vanwege wijnig slijtage en wijnig verbruik dus niet om 12k telate draai daar is 2 takt voor veel benzine verbruik en veel slijtage en veel toere
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
Blukaap2 |
26-1-2005 20:18 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4874/avatar) Posts: 9972 |
R6'je draait 15000rpm ofzo ?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: twinshocker
Honda CB 500
Rating: 67.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 499.00 ccm (30.45 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 57.00 HP (41.6 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 46.00 Nm (4.7 kgf-m or 33.9 ft.lbs) @ 8000 RPM
Bore x stroke: 73.0 x 59.6 mm (2.9 x 2.3 inches)
Gearbox: 6-speed
Honda NS250R
V2 2-takt
45PK@9500rpm
36,3NM@8500rpm
kijk nu eens!!!
dit is een vergeleiking!! 2-takt 250cc en 4-takt 500cc en allebei 2cilinder
Nee knuppel, je moet een 250cc 2-takt vergelijken met een 400cc 2-takt ivm wat verliezen in een 2-takt.
Lees dan ook wat we typen, tot 3x toe ?
(BTW: pak eens suzuki RGV250 of appie RS250, de NSR250 is nl begrensd)
|
|
Stoere brommers |
|
twinshocker |
26-1-2005 20:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6255/avatar) Posts: 217 |
ohjah en een 4-takt heeft geen verliezen??
|
|
|
|
S1lv3r |
26-1-2005 20:19 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/5408/avatar) Posts: 5213 |
|
|
|
|
Blukaap2 |
26-1-2005 20:20 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4874/avatar) Posts: 9972 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: twinshocker
ohjah en een 4-takt heeft geen verliezen??
Oke, laat ik het beter formuleren.
De extra verliezen van een 2-takt.
Je bent wel de slimste vandaag, of niet ?
|
|
Stoere brommers |
|
mikkel |
26-1-2005 20:22 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/3728/avatar) Posts: 1587 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
R6'je draait 15000rpm ofzo ?
Quote:
ok das waar maar das maar 150cc per cilinder
dus minder massa
maar ik vind zozo dat je naar hoeveel heid cilinders moet kijke en gewoon naar het zelfde aantal cc dus dan komt de 2 takt beter uit
en als je gaat kijke naar zuiniger minder slijtagen dan is de 4 takt beter
|
|
glaasje op laat je berijden |
|
twinshocker |
26-1-2005 20:23 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6255/avatar) Posts: 217 |
weet je ik heb er geen zin meer in het ging mij uiteindelijk om het verbouwen van mijn SS en niet over vermogen of koppel of wat dan ook!! ik geef jullie julie zin(ik cross zelf ook met een 250cc-2takt) omda ik 4-takt nie lekker vind crossen van wegen het niet snel zijn op het gas)
maar oke ik geef jullie julie zin nu zijn we er uit! 2-takt is sneller! en nu geen gezeik meer daar over in deze forum!
|
|
|
|
Ruben. |
26-1-2005 20:25 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6986/avatar) Posts: 6131 |
(K)
|
|
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt? |
|
Blukaap2 |
26-1-2005 20:28 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/4874/avatar) Posts: 9972 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mikkel
maar ik vind zozo dat je naar hoeveel heid cilinders moet kijke en gewoon naar het zelfde aantal cc dus dan komt de 2 takt beter uit
Nee ?
4-takten kunnen nl veel beter overweg met een overvierkante motor dan 2-takten.
Twinshocker: je snapt nog steeds niet wat ik probeerde duidelijk te maken volgens mij, maar goed.
|
|
Stoere brommers |
|