Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - mijn honda ss50 vebouwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #25703 - mijn honda ss50 vebouwen
Pagina 13 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 26146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

S1lv3r 26-1-2005 20:08 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Het ging over het koppel.
Dat is bij die 250cc 2-takt hoger dan bij die 400cc 4-takt.
En dat zou nog meer schelen als het een open versie was.
Een appie RS250 heeft bv 70PK@12000rpm (volgens opgave, is optimistisch)
En 38,3NM@11000rpm.

Dus ?


dus? dus kunnen we ontopic blijven, ik wil meer plaatjes zien
 
Blukaap2 26-1-2005 20:08 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twinshocker

ow koppel oke maar maar het gaat hier om een honda vf400 je hebt het nu over een 250cc rs das dus weer te vergeleiken met een 500cc 4-takt dus heeft ook weer meer koppel


Snap je het nu eigenlijk of niet ?
Iemand beweert dat een 4-takt meer koppel heeft (punt).
Is niet zo, ik laat zien dat een 250 2-takt al meer koppel heeft dan een 400 4-takt.

En daarnaast klopt het wat Leen zegt, met 1,6-1,8*4-takt = 2-takt.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 26-1-2005 20:10
 
Stoere brommers
twinshocker 26-1-2005 20:10 Print reply

Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


nee, want 2takt heeft slechtere spoeling ivt 4takt, dus heeft 2t maar 1.6 tot 1.8 keer meer vermogen.


4-takt heeft geen spoeleing door spoelpoorten(da weet je denk ik wel) maar ik zal weel eens wat dingen gaan op zoeken! maar als ik het nu zo allemaal vergeleikt kom je uiteindelijk uit dat 2-takt feller en iets sneller is daar ben ik het mee eens maar mensen vergeleiken een 250cc-2takt emt een 250cc-4takt da moet je nie doen!!!en uiteindelijk kan het allebei snel zijn!
 
Leen 26-1-2005 20:12 Print reply

Posts: 26877
spoeling is zegmaar gewoon dat je verbrande mengsel vervangen word door verse, heeft niks met spoelpoorten te maken hoor
 
Blukaap2 26-1-2005 20:13 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twinshocker

maar mensen vergeleiken een 250cc-2takt emt een 250cc-4takt da moet je nie doen!!!en uiteindelijk kan het allebei snel zijn!


Ik vergelijk een 250cc 2-takt met een 400cc 2-takt en nog wint de 2-takt ?
 
Stoere brommers
twinshocker 26-1-2005 20:15 Print reply

Posts: 217
Honda CB 500
Rating: 67.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 499.00 ccm (30.45 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 57.00 HP (41.6 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 46.00 Nm (4.7 kgf-m or 33.9 ft.lbs) @ 8000 RPM
Bore x stroke: 73.0 x 59.6 mm (2.9 x 2.3 inches)
Gearbox: 6-speed

Honda NS250R
V2 2-takt
45PK@9500rpm
36,3NM@8500rpm

kijk nu eens!!!
dit is een vergeleiking!! 2-takt 250cc en 4-takt 500cc en allebei 2cilinder

Dit bericht is ge-edit door twinshocker op 26-1-2005 20:16

Dit bericht is ge-edit door twinshocker op 26-1-2005 20:17
 
mikkel 26-1-2005 20:16 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twinshocker

[...]

maar mensen vergeleiken een 250cc-2takt emt een 250cc-4takt da moet je nie doen!!!en uiteindelijk kan het allebei snel zijn!


4 takt is bijna altijd trager want het kan minder toere make vanwege de groote massa`s die er in voor kommen zoals kleppen en nokken asse alemaal vrijving en vermoge verlies
4 takt is gewoon ontworpe vanwege wijnig slijtage en wijnig verbruik dus niet om 12k telate draai daar is 2 takt voor veel benzine verbruik en veel slijtage en veel toere
 
glaasje op laat je berijden
Blukaap2 26-1-2005 20:18 Print reply

Posts: 9972
R6'je draait 15000rpm ofzo ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twinshocker

Honda CB 500
Rating: 67.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 499.00 ccm (30.45 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 57.00 HP (41.6 kW)) @ 9500 RPM
Torque: 46.00 Nm (4.7 kgf-m or 33.9 ft.lbs) @ 8000 RPM
Bore x stroke: 73.0 x 59.6 mm (2.9 x 2.3 inches)
Gearbox: 6-speed

Honda NS250R
V2 2-takt
45PK@9500rpm
36,3NM@8500rpm

kijk nu eens!!!
dit is een vergeleiking!! 2-takt 250cc en 4-takt 500cc en allebei 2cilinder



Nee knuppel, je moet een 250cc 2-takt vergelijken met een 400cc 2-takt ivm wat verliezen in een 2-takt.

Lees dan ook wat we typen, tot 3x toe ?
(BTW: pak eens suzuki RGV250 of appie RS250, de NSR250 is nl begrensd)
 
Stoere brommers
twinshocker 26-1-2005 20:19 Print reply

Posts: 217
ohjah en een 4-takt heeft geen verliezen??
 
S1lv3r 26-1-2005 20:19 Print reply

Posts: 5213

 
Blukaap2 26-1-2005 20:20 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: twinshocker

ohjah en een 4-takt heeft geen verliezen??


Oke, laat ik het beter formuleren.
De extra verliezen van een 2-takt.

Je bent wel de slimste vandaag, of niet ?
 
Stoere brommers
mikkel 26-1-2005 20:22 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

R6'je draait 15000rpm ofzo ?

Quote:


ok das waar maar das maar 150cc per cilinder
dus minder massa

maar ik vind zozo dat je naar hoeveel heid cilinders moet kijke en gewoon naar het zelfde aantal cc dus dan komt de 2 takt beter uit


en als je gaat kijke naar zuiniger minder slijtagen dan is de 4 takt beter
 
glaasje op laat je berijden
twinshocker 26-1-2005 20:23 Print reply

Posts: 217
weet je ik heb er geen zin meer in het ging mij uiteindelijk om het verbouwen van mijn SS en niet over vermogen of koppel of wat dan ook!! ik geef jullie julie zin(ik cross zelf ook met een 250cc-2takt) omda ik 4-takt nie lekker vind crossen van wegen het niet snel zijn op het gas)

maar oke ik geef jullie julie zin nu zijn we er uit! 2-takt is sneller! en nu geen gezeik meer daar over in deze forum!
 
Ruben. 26-1-2005 20:25 Print reply

Posts: 6131
(K)
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Blukaap2 26-1-2005 20:28 Print reply

Posts: 9972
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

maar ik vind zozo dat je naar hoeveel heid cilinders moet kijke en gewoon naar het zelfde aantal cc dus dan komt de 2 takt beter uit



Nee ?
4-takten kunnen nl veel beter overweg met een overvierkante motor dan 2-takten.

Twinshocker: je snapt nog steeds niet wat ik probeerde duidelijk te maken volgens mij, maar goed.
 
Stoere brommers

Dit topic is 26146 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved