Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda CR125 , waar op letten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 506 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25623 - Honda CR125 , waar op letten?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Splendid 21-1-2005 13:22 Print topicpost

Posts: 8421
Hey

Ik ben dus van plan mn mt te gaan verkopen en een CR125 te gaan kopen en daarmee op crossmotor sport te gaan. Maar waar moet ik zeker weten op letten bij het kopen van zon motor?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!

PRO TUNING 21-1-2005 14:30 Print reply

Posts: 4000
Welk bouwjaar ?
 
tsx crosser 21-1-2005 14:34 Print reply

Posts: 2356
Of ie nog goede compressie heeft, anders nieuw zuigertje of zo. Uhm nog goede scherpe banden. Of hij goed veert en de demping het goed doet. Hoe de ketting en tandwielen nog zijn. Speling op de achterbrug en het achterwiel en balhoofd. ?n het belangrijkst of hij het gewoon goed doet natuurlijk ik zou cker klein stukje rijden of zo...
 
Ktm Sx-f 250
brutus 21-1-2005 14:34 Print reply

Posts: 7934
of je genoeg geld hebt reken erop als je echt met wedstrijden mee doet dat je elke 1 a 2 wedstrijd dage je zuiger moet vervangen
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
tsx crosser 21-1-2005 14:36 Print reply

Posts: 2356
das wel heeel snel hoor. wahahaha. In het begin moet je sowieso goed oefenen, ik denk dat je het eerste jaar geen wedstrijden rijd als je nog nooit echt gecrosst hebt. Dan maak je ook niet zulke toeren dus slijt je zuiger niet zo hard. Maar geld hebben is altijd handig inderdaad
 
Ktm Sx-f 250
evolutunned 21-1-2005 15:13 Print reply

Posts: 522
als je 1 van de bouwjaren 80 koopt let dan goed op waterpomp kap die zijn heel vaak verrot bij die dingen je kunt beste 1 uit jaren 90 kopen of jonger
 
sloop brommer/motoren gez in drenthe inbox me
Rudy 21-1-2005 15:22 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

of je genoeg geld hebt reken erop als je echt met wedstrijden mee doet dat je elke 1 a 2 wedstrijd dage je zuiger moet vervangen


lol, uurtje of 15-20 gaan ze in het begin wel mee. Beetje werdstrijd rijder rijd er een uurtje of 10-12 mee. Tijdens een wedstrijd rij je qua tijd helemaal niet zo veel 2x 12minuten+2 rondjes en de training van 15 minuutjes ofzo......

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser

Of ie nog goede compressie heeft, anders nieuw zuigertje of zo. Uhm nog goede scherpe banden. Of hij goed veert en de demping het goed doet. Hoe de ketting en tandwielen nog zijn. Speling op de achterbrug en het achterwiel en balhoofd. ?n het belangrijkst of hij het gewoon goed doet natuurlijk ik zou cker klein stukje rijden of zo...


Compressie voelen is best lastig, iedere motor voelt namelijk anders aan (andere overbreng verhoudingen in de kickstarter etc).
Ga er zowizo maar vanuit dat de zuiger vervangen moet worden (a ~80 euro), testrijden is best lastig, zeker als je nog nooit op een crosser gereden heb.
Opzich is het vaak niet onverstandig iemand mee te laten gaan die er wat ervaring mee heeft (en ook niet blind op een motor valt die er mooi uit ziet).

Let er in elk geval op dat zon motor niet extreem veel gelopen heeft (meestal wel te zien aan voetsteunen)

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 21-1-2005 15:42
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
tsx crosser 21-1-2005 15:42 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Compressie voelen is best lastig, iedere motor voelt namelijk anders aan (andere overbreng verhoudingen in de kickstarter etc).
Ga er zowizo maar vanuit dat de zuiger vervangen moet worden (a ~80 euro), testrijden is best lastig, zeker als je nog nooit op een crosser gereden heb.
Opzich is het vaak niet onverstandig iemand mee te laten gaan die er wat ervaring mee heeft (en ook niet blind op een motor valt die er mooi uit ziet).


Dit bericht is ge-edit door Rudy op 21-1-2005 15:24

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 21-1-2005 15:26


Naja je kan wel redelijk voelen of het een beetje iets is of echt niets. Bij die Yz van ollie was er gewoon zo goed als geen compressie. Dan weet je meteen waar je aan toen bent
 
Ktm Sx-f 250

Dit topic is 867 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved