Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ophoogbussen tussen me veren zetten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #2562 - Ophoogbussen tussen me veren zetten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rick 5-1-02?10:08 Print topicpost

Posts: 3788
hoe doe ik dit ????
 
Ride like your ass is on fire!!!

verwijderd 5-1-02?12:02 Print reply
Posts: 4082
Wouter hier
Je draait alle bouten los die de veerpoten vastklemmen in de kroonplaten, nu tik je ze voorzichtig een stukje naar beneden zodat je brommer omhoog komt, dan steek je die bussen door de bovenste kroonplaat, tegen de poten, en dan druk je ze zover naar beneden totdat ze gelijk staan met de krronplaat, je draait alle schroeven weer vast en klaar is WrAtHcHiLd MB/RMC...
Je moet er wel op letten dat alle kabels naar je voorwiel lang genoeg zijn
 
MBBBBBB 5-1-02?12:50 Print reply
Posts: 2340
Nou dat weet je dus

Maar volgens mij zijn er ook ophoogbussen die je er met schroefdraad in kan draaien= dus steviger!!

Oke dan ben nu ik aan de beurt:
Hoe kan je een NSR vork van voren verlagen?
Ik d8 zelf door midden halen stukje er tussen uit en weer vast lassen. Er zit toch ook een binnenwerk in? Dan ff opletten waar dat begint.......

Mogelijk of niet?
 
verwijderd 5-1-02?13:25 Print reply
Posts: 4082
whaha, voorfork lassen boer

maar ik denk dat die gast hier bussen tussen z'n veren wil zetten zoals ie vroeg, dat is best wel kut, je kunt het best nieuwe langere veren kopen.

/me boos, lekke band :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p
 
MBBBBBB 5-1-02?13:43 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

whaha, voorfork lassen boer




Wat je zegt ben je zelf, met je kop door de helft.......

Maar kan je dat niet lassen dan?
 
welcometothezone 5-1-02?13:54 Print reply
Posts: 78
nog een keer boer voorvork is toch met een V
 
verwijderd 5-1-02?15:59 Print reply
Posts: 4082
sorry, ik was super pist door die lekke band, moek hem weer laten vervangen door een nieuwe binnenband :p, en nee ik ga hem NIET plakken, dat brengt het wiel in onbalans en ik ga niet met die kut bandenwippers langs m'n zachte alu velgen wrikken en buigen en schuren.

nsr fork kun je alleen verlagen door een boven kroonplaat van een mtx erop te zetten (kun je geen clip-ons gebreuken) of speciaale kroonplaten te kopen.

maar heb je de kappen er niet meer op zitten?
 
MBBBBBB 5-1-02?16:13 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

sorry, ik was super pist door die lekke band, moek hem weer laten vervangen door een nieuwe binnenband :p, en nee ik ga hem NIET plakken, dat brengt het wiel in onbalans en ik ga niet met die kut bandenwippers langs m'n zachte alu velgen wrikken en buigen en schuren.

nsr fork kun je alleen verlagen door een boven kroonplaat van een mtx erop te zetten (kun je geen clip-ons gebreuken) of speciaale kroonplaten te kopen.

maar heb je de kappen er niet meer op zitten?


Wat bedoel je met clip-ons?
Volgens mij snap ik het wel, dan moet je een stuur er op zetten, met de zelde bevestiging als een cross stuur .......?!?!? En dan eentje zoeken die ze handvaten naar beneden heeft staan, net zoals op die site van topic: ''gvd wat hebben ze een mzzl'' .

Maar waarom kan je er dan niet een stuk tussen uit halen en dan weer op een mooie manier tegen elkaar aan zetten? Volgens mij was een vork toch voor een deel hol, waar dan een stang/veer ofzo inzit..? Als je dat deel ontwijkt en dan gewoon bij het massieve deel dat last etc. kan het toch?

En als je het over die kappen tegen mij hebt: ja die heb ik er vanaf en die wil ik er ook nooit meer op!
 
Rens 5-1-02?17:35 Print reply

Posts: 6863
hmm ophogen heeft wat nadelen en voordelen:
Nadelen:
-gaat verrot sturen
-je kan minder scherp door bochten
-je valt harder als je valt
-je vangt veel meer wind
-je brommer voelt slapper aan en je krijgt sneller overal speling op
-je ketting slijpt je achterbrug door als je achter verhoogt

Voordelen:
-je hebt meer overzicht
-het ziet er wel leuk uit
 
achter de maan is alles beter
Rick 5-1-02?17:54 Print reply

Posts: 3788
ok tnx
 
Ride like your ass is on fire!!!
Blukaap 5-1-02?18:16 Print reply

Posts: 10006
Dit zijn clip-ons (13 euro bij 50cc.nl)

 
Bastila is lief
Joost 5-1-02?18:31 Print reply
Posts: 1108
Oke leuk, maar volgens mij wil hij zijn achter veren verlengen. Net wat symen zegt, dat zal je vies tegen vallen, je kan beter langere kopen (100 piek) of een vierkante achter-brug. Daar zijn de besvestegings punten verder naar voren gelast en komt je mt ook omhoog.

ps. niet zeiken over type fouten, mijn poten zijn gewoon te bevroren om te typen :p
 
It is going to be a Endless summer...
Rick 5-1-02?18:46 Print reply

Posts: 3788
ik heb de ophoogbussen ookal leggen hiero en die zijn met schroefdraad
heb een standaard achterbrug in me mb en heb eigelijk geen zin om meer geld uit te geven aan nieuwe veren dus ik ga et gewoon ff proberen
 
Ride like your ass is on fire!!!
Broske 5-1-02?18:52 Print reply
Posts: 532
je kan gewoon die 8erveren uit mekaar schroeve....busse ertusse en weer inmekaar schroeve...
 
wepp
Sneks 5-1-02?19:39 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: MBBBBBB?

Nou dat weet je dus

Maar volgens mij zijn er ook ophoogbussen die je er met schroefdraad in kan draaien= dus steviger!!

Oke dan ben nu ik aan de beurt:
Hoe kan je een NSR vork van voren verlagen?
Ik d8 zelf door midden halen stukje er tussen uit en weer vast lassen. Er zit toch ook een binnenwerk in? Dan ff opletten waar dat begint.......

Mogelijk of niet?


Waarom zou je een nsr van voor verlagen? Eerder van achter een cm of tien verhogen door het beugeltje met de drie gaten in het pro link systeem er op z'n kop in te zetten. (Wel eerst de bovenste en onderste bus verwisselen).

Maar als je hem toch wilt verlagen zou ik er van de bovenkant van de binnenpoot een stukje afzagen. Dit moet je nooit veel doen, echt max 5cm. Maar je moet maar hopen dat De bout die je van boven in de binnenpoot draait genoeg schroefdraad heeft om goed vast te kunnen zitten.

Owja, en als je dus wel een onderkuip hebt op een nsr, dan kan je al helemaal nooit aan verlagen beginnen. Die knalt dan echt de hele tijd tegen de grond.

[This message is edited by Hans F. on 5-1-02 19:47]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MBBBBBB 5-1-02?21:05 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Waarom zou je een nsr van voor verlagen? Eerder van achter een cm of tien verhogen door het beugeltje met de drie gaten in het pro link systeem er op z'n kop in te zetten. (Wel eerst de bovenste en onderste bus verwisselen).



Ik ga ook eerst ff kijken hoe dat er uit komt te zien, want ik wil hem in principe achter wat hoger hebben en voor lager, maar alleen achter dan krijg je dat effect ook al he!

Quote:


Maar als je hem toch wilt verlagen zou ik er van de bovenkant van de binnenpoot een stukje afzagen. Dit moet je nooit veel doen, echt max 5cm. Maar je moet maar hopen dat De bout die je van boven in de binnenpoot draait genoeg schroefdraad heeft om goed vast te kunnen zitten.

[This message is edited by Hans F. on 5-1-02 19:47]


Maar dat is in de originele situatie dan toch ook zo of niet?

 

Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved