Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vlammende 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1334 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25617 - vlammende 4takt
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hells Hobbit 20-1-2005 23:55 Print topicpost

Posts: 1793
hoi,

ik heb de afgelopen week mijn honda amigo ( vrouwelijke honda ss zegmaar) rij klaar gemaakt. ik ging vanavond een uitlaat lassen, dus ik rijd naar me oom toe met de trage ( erg rotte) uitlaat. daar een uitlaat in mekaar gelast, gewoon een verwarmingsbuis, die gebogen, flens aan gelast en cross demper op geschoven.

maar nu reed ik terug naar huis, en als ik dan accelereer en gas los laat en hem uit laat rollen komen er ( daar waar een tweetakt klappen/tikken in de uitlaat heeft) vlammen uit de uitlaat. ook als ik dit doe zonder uit laat is dit het geval, ik neem aan dat dit bij de trage uitlaat ook het geval is, maar dat die zoveel demping heeft en zon dunnebocht dat ze daar het einde van de demper niet halen.

mijn vraag is: deze vlammen, kan dat kwaad? en ligt dit aan me klepspeling, of aan het tijdstip van mijn ontsteking?

mvg martijn

owja: omschrijving van de vlam:
blauw, 10/15cm lang, en heet ( dit laatste is niet proefondervonden btw)
 

Punk [Dave] 21-1-2005 0:58 Print reply

Posts: 7003
nix met je vraag te make.. maar maak dr es een filmpje van
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-1-2005 1:34 Print reply

Posts: 9841
kijk of je uitlaat gasdicht is

als je het gas btw dicht doet dan wordt er alsnog brandbare gassen je blok uitgepompt (vers gas). Ik weet niet hoe de ontsteking zit, als ie op de nokkenas zit heb je een enkele vonk per cyclus maar als het op het vliegwiel zit heb je wasted spark, wat inhoudt dat je een vonk hebt aan het begin van de arbeidsslag, maar ook aan het eind van de uitlaatslag.
Doet er trouwens helemaal niet toe. Die vonk komt gewoon, en je hebt een brandbaar mengsel in je uitlaat. Dit kan eigenlijk niet ontbranden in de uitlaat, maar als er dus een lekje in de uitlaat zit waar verse lucht door naar binnen kan dan kan het dus wel ontbranden door de vonk.

Als je uitlaat helemaal gasdicht is zou ik het zoeken bij het ontstekingstijdstip.

 
Too cool for school!
JCG 21-1-2005 1:41 Print reply
Posts: 1531
waarschijnlijk heb je een nieuwe uitlaat pakking nodig . Want je uitlaat lek ergens, of je onsteking staat te laat. Ook kan het zijn dat je kleppen te strak staan gestelt. Maar bij onsteking en te strakke kleppen zou je veel snelheid missen. En aangezien ik je daar niet over hoor klagen zal je waarschijnlijk ergens een lekje hebben. Je hoort zeker ook zeg maar dat geluid wat 2takten maken maar dan zwaarder.

Ik heb met me pbr een najaar lang met het zelfde rond gereden zonderklachten. Toen heb ik hem verkocht.

Sommige zeggen dat die slecht kan zijn voor je uitlaat kleppen, maar daar heb ik nooit wat van gemerkt.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
mikkel 21-1-2005 9:55 Print reply

Posts: 1587
waarschijnlijk is ditgewoon normaal bij 4 takt

bij ons op school ook zon moter met kopel meter die je ken belasste dus die leraar zou da ding wle eens gaan belaste op een gegeven momen het heele uitlaatspruitstuk rood gloeind

dus het is wel redelijk m normaal bij auto maar nou weet ik niet of dit bij brommer ok zo is denk het wel

ik weet niet hoelang je uitlaat bocht is ??
 
glaasje op laat je berijden
SavagePielk 21-1-2005 10:10 Print reply

Posts: 4562
yow FSeend, nee dit is zeker niet goed! Je klepstelling is verkeerd en je gassen ontbranden daardoor in je uitlaat pas. Het probleem is dat je dan klappen krijgt op je kleppen vanaf de verkeerde kant. Hiermee kan je je klepfittingen ernstig beschadigen dus dit moet je snel bijstellen anders kost het je strax een nieuwe kop!
 
mikkel 21-1-2005 10:12 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

yow FSeend, nee dit is zeker niet goed! Je klepstelling is verkeerd en je gassen ontbranden daardoor in je uitlaat pas. Het probleem is dat je dan klappen krijgt op je kleppen vanaf de verkeerde kant. Hiermee kan je je klepfittingen ernstig beschadigen dus dit moet je snel bijstellen anders kost het je strax een nieuwe kop!


er verbrand altijd wel wa in de uitlaat

uitlaat is ook altijd eerder warm dan de cilinder bij 4 takt
 
glaasje op laat je berijden
Blukaap2 21-1-2005 11:03 Print reply

Posts: 9953
Dikke kans dat ie idd niet gasdicht is, ik heb er ook last van op mn NX.
Het is schadelijk voor je uitlaatklep(zittingen), maar op hoe lange duur ? (ik rijd er al 17000km mee rond, nog niets te merken van lekkende kleppen ofzo).

En klepzittingen zijn normaal gesproken los te koop (a paar euro per stuk).
Moet alleen even de kop los om ze te vervangen .

En door verkeerd gestelde kleppen hoeft helemaal niet, te arme afstelling zou ook nog kunnen trouwens (slaat een ontbranding over, mengsel komt in de uitlaat en daarna kablammo).

Vind het om eerlijk te zijn best geinig, lekker knallen met gas dicht (en hard dat het gaat) .
 
Stoere brommers
theredone51 21-1-2005 11:23 Print reply

Posts: 2506
Mijn 4-takt knalde ook uit de uitlaat, maar pas nadat ik de schotten uit mijn uitlaat had gehaald.
Dus het zal toch iets met tegendruk ofzo op 1 of andere manier te maken hebben
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
m_a_r_k 21-1-2005 11:28 Print reply

Posts: 1061
zwaar opgevoerde motoren hebben dat toch ook
 
SMALL HONDA 21-1-2005 12:27 Print reply

Posts: 1575
Als jij een dikke turbo op je auto schroeft kome er ook zware klappen uit ja. In rotterdam (tijdens rallysprint) was een keer een winkelruit gesprongen omdat er net een Escort RS voorbij kwam. BAM BAM!!
Maar een 4takt die vlammen maakt is niet goed nee. Of je heb te late ontsteking, klepspeling is niet goed of je nokkenstok ligt er niet helemaal goed in.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Blukaap2 21-1-2005 12:42 Print reply

Posts: 9953
Lekke uitlaat en te arme afstelling veroorzaken het ook en komen ws veel vaker voor .
 
Stoere brommers
JCG 21-1-2005 12:55 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ClassicPielk

yow FSeend, nee dit is zeker niet goed! Je klepstelling is verkeerd en je gassen ontbranden daardoor in je uitlaat pas. Het probleem is dat je dan klappen krijgt op je kleppen vanaf de verkeerde kant. Hiermee kan je je klepfittingen ernstig beschadigen dus dit moet je snel bijstellen anders kost het je strax een nieuwe kop!


dan staan je uitlaat klep te strak, en dat merkt je goed. Totaal geen vermogen meer
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Eyeball 21-1-2005 12:56 Print reply

Posts: 356
Ik weet niet precies hoe dat komt. Maar bij mijn auto en bij een maat van mij is dat ook. Als je hem uitlaat rollen dan knalt die in de uitlaat en niet eruit omdat de vlammendemper er nog tussen zit. Het zal wel gewoon normaal zijn en het kan ook iets goeds hebben want het houd je uitlaatpoort schoon.

Het zal wel door iets komen dat die niet elke keer verbrand als je hem uit laat rollen en dat die daarom soms verbrand in de uitlaat. Volgens mij kan het helemaal geen kwaat.
 
Hells Hobbit 21-1-2005 18:17 Print reply

Posts: 1793
thnx voor de replys,

ik zal voor de zekerheid even een voelermaatje onder me kleppen douwen. en de ontsteking zit achter het vliegwiel, dus ga er vanuit dat hij daarop werkt.

en mijn uitlaat is inderdaad niet goed gasdicht
, bij de uitlaat poort zit een spleet ( even pakking in douwen) als ik zonder uitlaat rijd dan komen er ook vlammen, maar dat zou logisch zijn omdat hij dan ook verse lucht krijgt.

dus een pakking, even mijn klepspeling ( onderliggende nokkenas) controleren.

ik bedenk me trouwens nu dat de harley waar ik wel eens op rijd ( ook onderliggende nokken as, doh) ook vlammen heeft als je hard gas geeft en los laat.

en dat tijdstip afstellen van de motor: help?, bij mijn fs1 kan dat nl niet heb ik dan ook geen ervaring mee, hoe gaat dat in zijn werk?

bvd

martijn
 
JCG 21-1-2005 18:22 Print reply
Posts: 1531
ik zo even iemand op zoek die al ervaring heeft met puntjes. Waarscijnlijk kan je pa het wel, als die vroeger een brommer heeft gehad.

Dit bericht is ge-edit door JCG op 21-1-2005 18:25
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel

Dit topic is 5081 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved