Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gare keerring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25584 - gare keerring
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Lemmuh 20-1-2005 14:03 Print topicpost

Posts: 314
Mijn krukas van mijn mtx-sh is lichtjes ingesleten op de plek waar de keerring moet zitten (vliegwiel kant) maar zou het niet gaan om er 2 keerringen in te zetten aangezien je die originele vrij ver kunt doorduwen en zo zeker zijn dat hij niet lekt?? of slijt die keerring dan te hard???
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Almer 20-1-2005 14:58 Print reply

Posts: 3325
maakt niet uit, gewoon krukas spekglad schuren met een stuke skotchbride en dan een klein beetje vet erop, en klaar, dan kan der zo een nieuwe keerring in, 2 keerringen maakt niets uit
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
mikkel 20-1-2005 15:04 Print reply

Posts: 1587
je hebt ook keeringe met 2 veertje ik gebruik die altijd en lekken nooit meer

ze zijn te koop bij de betere brommerboer en werktuigwinkel

dus neit op 50cc.nl
 
glaasje op laat je berijden
Lemmuh 20-1-2005 20:53 Print reply

Posts: 314
afschuren werkt niet omdat de keerring dan te groot is voor de krukas en lekt ie zowieso en daarom wilde ik er mss twee keerringen in stoppen....
nu is mijn vraag of dat eventueel zou kunnen gaan werken
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
mikkel 20-1-2005 20:56 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh

afschuren werkt niet omdat de keerring dan te groot is voor de krukas en lekt ie zowieso en daarom wilde ik er mss twee keerringen in stoppen....
nu is mijn vraag of dat eventueel zou kunnen gaan werken


douw er gewoon keering in met 2 veertje is presie het zelfde als 2 keeringe lees mijn vorige post of zo
 
glaasje op laat je berijden
Lemmuh 20-1-2005 21:04 Print reply

Posts: 314
ja geef mij maar een code die er op staat....... kan zo niet zeggen wat ik moet hebben :S
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
mikkel 20-1-2005 21:07 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh

ja geef mij maar een code die er op staat....... kan zo niet zeggen wat ik moet hebben :S


je gaat met je keering naar de brommer boer en vraagt om een neiuwe met 2 veertjes

en dan pakt tie uit het schap een keer ing met 2 veertjes jij betaald en hebt de goeien
 
glaasje op laat je berijden
Lemmuh 21-1-2005 15:13 Print reply

Posts: 314
Mijn vraag is eigelijk of het gat omdat ik nog een complete keerringset heb liggen voor mijn brommer, hoef ik namelijk niets te halen...... Dus gaat dat of niet???
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
christianos 21-1-2005 15:15 Print reply

Posts: 20445
hhaal gewoon die ouwe eruit, duurt egt lang voordat keering versleten zijn hoor (meestal eerder de lagers..)
 
Lemmuh 21-1-2005 15:18 Print reply

Posts: 314
neej ik ben mijn blok aan het reviseren moet nog wachten op mijn zuiger maar nu is mijn krukas ligt ingesleten en nu is mijn vraag of het gaat om er aan de vliegwielkant 2 keerringen in te stoppen om zo dat slechte stukje op de krukas te vermijden..... of slijt die eerste extra keerring dan te veel omdat er geen benzine mengels bij kan komen .....
(Is misschien dom idee maar heb geen zin om weer alles uit elkaar te halen alles lagers zitten vast met lock tide.... en dies moeilijk los te halen dus dan moet ik weer opnieuw lagers en die shit halen en daar bedankt ik voor)
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
christianos 21-1-2005 15:22 Print reply

Posts: 20445
lagers vast met locktide , ow hemeltje....
dat ken ik, doe dat noooooooooooit!
 
Lemmuh 21-1-2005 15:24 Print reply

Posts: 314
vertel....
heb het zo gedaan dat ik zeker weet dat er nix in het lager zit hoor waren dubbel stofdichte lagers.... en eerst onderkant stofring eruit locktide dr aan en daarna er in gestopt en daarna met een schroevendraaiertje de bovenste stofring eruit gehaald en nu week later draait alles nog steeds perfect...
Maar gaat dat met 2 keerringen werken....

Dit bericht is ge-edit door Lemmuh op 21-1-2005 15:24
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Scarface 21-1-2005 16:27 Print reply

Posts: 6023
mmm lagers met locktite vast zetten kan wel maar doe er niet te veel aan want dan kunnen je lagers vastlopen en kun je weer overniew beginnen.
ik spreek uit ervaring
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Aprilia r-ass 21-1-2005 16:35 Print reply
Posts: 741
ik weet een betere manier....die veer die om je keerring zit kan eraf...dus erafhalen...en als je goed kijkt zie je dat de veer 2 uiteindes heeft ( duh) die kun je uit elkaar draaien....dan haal je er 0.5cm af ofzo...dan weer in elkaar draaien..en je keerring staat strakker....( kan zijn dat er iets meer of minder afmoet )
 
I like Castrol!
christianos 21-1-2005 16:44 Print reply

Posts: 20445
ik heb eens een brommer gekocht waarbij later bleek dat het blok aan elkaar gelockited was (alles, dus van rechterkrukasmoer tot aan de keeringen)
ik heb geprobeerd om de lagers eruit te halen, was zuigerveer tussengekomen en later bleek ook dat er locktide tussen zat, maar die l*l had hittebestendige locktide gebruikt, wat er dus op neer kwam dat ik me linkercarterhelft heb gebroken. Met alles erop slaan om je lager eruit te krijgen.
en aan met het rechterlager heb ik heel veel gezeik gehad omdat de binnenste lager ring op de krukas bleef zitten en de buitenste er van ellende erafsprong met balletjes, en probeer maar een grip te krijgen op een kleine ring om je krukas
naja zo goe dals het kwad alles gereviseerd (alles ja, alles door die kut locktide!!).
en het blok heeft nooit meer goed gelopen

gebruik nooit locktide in je bloik, is lullig voor de volgende die het blok openhaalt, en er heel veel gezeik mee krijgt...
 
Lemmuh 21-1-2005 21:56 Print reply

Posts: 314
gaat vrij goed los ik heb de sterkste hittebestendige locktide die ik bij de groothandel kon krijgen... maar kun je los halen door met een gasbrandertje het te verwarmen (moet je wel voorzichtig doen) en dan gaat die locktide los.... En zown ring loshalen heb ik een x gedaan moet je hem met een dremel voorzichtig losslijpen en dan als ie bijna los is heetstoken en dan kun je hem er met 2 schroevedraaiers af wippen

maar gaat het werke met 2 keerringe heb vandaag met zown gast op mijn werk gepraat die zei dat het wel zou gaan lukken....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved