Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Buitenboordmotor Tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25561 - Buitenboordmotor Tuning
Pagina 8 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina
Dit topic is 55252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RJ Tuning 27-4-2005 16:36 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

En waarom lijkt je dat nie zo handig?



anders moet je op de punt gaan zitten en dan kan je niej eens je moter in de vrijloop zetten.
en je kan dan nog niet goed sturen (denk ik)
 
Tsxdude AKU MicheL 27-4-2005 16:38 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]



anders moet je op de punt gaan zitten en dan kan je niej eens je moter in de vrijloop zetten.
Weetjij hoeveel een 2dm langer roer al uitmaakt?
en je kan dan nog niet goed sturen (denk ik) Want?



 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
RJ Tuning 27-4-2005 16:40 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]





dan staat er denk ik veel te veel druk op de staart en ophangingspunten.
dus dan kan je beter 2 vleugels op dat bootje maken
 
Tsxdude AKU MicheL 27-4-2005 16:43 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RJ Tuning

[...]


dan staat er denk ik veel te veel drukkracht op de staart en ophangingspunten.
dus dan kan je beter 2 vleugels op dat bootje maken



Even voor de duidelijkheid, de kracht op de staart en ophangingspunten blijft hetzelfde dan.
Je hoeft alleen minder kracht uit te oefenen dmv de langere hefboom

 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
RJ Tuning 27-4-2005 16:45 Print reply

Posts: 3242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

[...]



Even voor de duidelijkheid, de kracht op de staart en ophangingspunten blijft hetzelfde dan.
Je hoeft alleen minder kracht uit te oefenen dmv de langere hefboom



tuurlijk niet
al het gewicht rust dan tog op die vleugels dus die ophangingspunten en staart van die motor komt ook veel gewicht op te staan
 
Tsxdude AKU MicheL 27-4-2005 16:46 Print reply

Posts: 10676
, lees het allemaal nog eens door....
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
brutalmb70 27-4-2005 18:10 Print reply
Posts: 536
whaha, je stuur problemen liggen daar niet aan....

het ligt aan de horizontale vleugel, die zou dan meer V moeten zijn, nadeel is wss de lift die verminderd...en je hebt meer weerstand...

je kan gewoon met een geheel horizontale vleugel niet door bochten...


 
RS_70_power 27-4-2005 20:48 Print reply

Posts: 1990
kijk op de achterste vleugel komt een kracht omhoog te staan , die de buitenboordmotor gewoon uit zijn draagrubbers zal drukken , vandaar een 2de vleugel aan de achterkant die de grootste kracht opvangt
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
-Tom- 27-4-2005 21:11 Print reply

Posts: 4151
wtf lopen jullie te nou te ijlen over tunen, je hebt er niks aan. Als je een buitenboordmotor tuned, ben je slecht bezig, want dan heb je gewoon de verkeerde motor gekocht!
Je kan wel die motor sneller maken, maar je moet nog altijd de spoed aanpassen van de schroef, anders heeft 't totaal geen nut...
 
FTS Member
RS_70_power 27-4-2005 22:29 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

wtf lopen jullie te nou te ijlen over tunen, je hebt er niks aan. Als je een buitenboordmotor tuned, ben je slecht bezig, want dan heb je gewoon de verkeerde motor gekocht!
Je kan wel die motor sneller maken, maar je moet nog altijd de spoed aanpassen van de schroef, anders heeft 't totaal geen nut...


jezus , dat heb ik al twintig keer gezecht , ik wil gewoon het proberen , of althans er over te discuseren , en zit niet te wachten op zoiets van koop een andere , als jij zecht ik ga niet hard genoeg met me brommer of zo , koop een f*cking hayabusa of een ZX12r .
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
brutalmb70 27-4-2005 23:25 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

wtf lopen jullie te nou te ijlen over tunen, je hebt er niks aan. Als je een buitenboordmotor tuned, ben je slecht bezig, want dan heb je gewoon de verkeerde motor gekocht!
Je kan wel die motor sneller maken, maar je moet nog altijd de spoed aanpassen van de schroef, anders heeft 't totaal geen nut...


whahha, dus jij zegt dat je een buitenboordje, bijv...4 pk 90 cc niet kan tunen...

daarop komt ut op neer wat jij zegt...

dream on !

en weet je...als je nog wat nutteloos te vertelle hebt, ga je gang, maar doe dat dan niet in dit topic...

Ontopic:

Spoed is pas belangerijk na dat je alles aan je boot/motor hebt gedaan, je moet het zien als je vertanding...dus nu nog niet rendabel denk ik...

Dit bericht is ge-edit door brutalmb70 op 27-4-2005 23:26
 
RS_70_power 28-4-2005 11:18 Print reply

Posts: 1990
jah maar ik heb nog een dikke speedschroef liggen voor mijn 15Pk
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
bennie1983 28-4-2005 12:05 Print reply

Posts: 204
gaap



ahum

ik ga van de zomer vissen op de noordzee met me sehtland-bootje met 2 keer 70 pk.....



ff beuken door het gat


ook mag er maar 50 pk achter ik heb wel de achterspiegel verstevigd

Dit bericht is ge-edit door bennie1983 op 28-4-2005 12:06
 
brutalmb70 28-4-2005 12:24 Print reply
Posts: 536
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bennie1983

gaap



ahum

ik ga van de zomer vissen op de noordzee met me sehtland-bootje met 2 keer 70 pk.....



ff beuken door het gat


ook mag er maar 50 pk achter ik heb wel de achterspiegel verstevigd

Dit bericht is ge-edit door bennie1983 op 28-4-2005 12:06


dus....lkkr nutvol @ topic...

maja, we kunne btr een boten show-off topic make oid..
 
Mt-5[Maarten] 28-4-2005 12:26 Print reply

Posts: 2941
idd.


ik heb een roeiboot

die half gezonken is

<----------
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...

Dit topic is 55252 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 8 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved