Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Buitenboordmotor Tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 977 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25561 - Buitenboordmotor Tuning
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 55255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arabesk 19-1-2005 11:50 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerrit_Z

[...]


Gruwelijk


idd gruwelijk met 500 cc
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Pingu 19-1-2005 11:51 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

je gaat dan ook wel moeten zorgen voor een goed ontwerp van je cillinderkop ...
heeft je cillinder geen bijzondere vorm van spoelers ? welke carburator staat daarop ? is deze moter membraam gestuurdt ? spoelers aanpassen . ikzelf zou eventueel zorgen dat de volledige expansie ONDER WATER HANGT EN JE tailpipe net boven water uitkomt anders zou water wel eens kunnen zorgen voor een andere werking van je uitlaat en dus met de door ons bekende fomule's onberekenbaar worden . ik herinner mij trouwens wel een rg500 die met watergekoelde expasie's reed en die kerel haalde 150 ACHTERWIEL PK'S dus dat ging wel hard ! dus zou koeling van je expansie's zeker interesant zijn !

Toch niet, vrijwel alle formules zijn gebasseerd op temperatuur---> gassnelheid. En ik denk zomaar dat daar iets wat verandering in komt als je je uitlaat in het water pleurt.
Dit is bv ook de reden waarom je weleens ingetapete voorbochten ziet bij sprints, gaat temp omhoog en komt werkgebied van uitlaat hoger te liggen.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Blukaap2 19-1-2005 11:58 Print reply

Posts: 9953
Je hebt er ook al aan gedacht dat de spoed etc van je schroef ook afgestemd moeten zijn op je motortje ?
 
Stoere brommers
-Tom- 19-1-2005 11:59 Print reply

Posts: 4151
Idd, staat je spoed te hoog, dan draait je trekt je motor het niet. Staat je spoed te laag, dan draait je motor op volle toeren, maar kom je niet (of nauwelijks) vooruit.
 
FTS Member
wilko 19-1-2005 12:07 Print reply
Posts: 46
neem dan wel een andere schroef en ga niet zelf klooien
want een kleine onbalans in je schroef levert al veel extra trillingen op
 
je moet iets he
-Markiej- 19-1-2005 12:09 Print reply

Posts: 1361
en je bootje zelf heeft ook een max snelheid.. (denk aan waterverplaatsing)

Ik weet niet wat voor iets je hebt, maar ieder bootje heeft een maximale snelheid die hij kan bereiken, dan maakt et niet uit hoeveel pk je erachter hebt, als die snelheid bereikt is heb je niks meer aan je pk's...

Of je moet een bootje hebben die in plan? gaat (lees; uit het water komt, als het ware op het wateropppervlak stuitert) Dat scheelt weer...
 
Mijn ontlasting heeft een vloeibare vorm aangenomen...
-Tom- 19-1-2005 12:17 Print reply

Posts: 4151
Zowiezo moet je ook uitkijken hoeveel pk je motor is. Een zware motor of een langstaart motor (of hoe dat heet) moet je niet achter een rubberboot met houten plank achterin doen. Dan trekt 'ie je boot onderwater of de plank eruit (bij wijze van spreken).
 
FTS Member
-Niellesie- 19-1-2005 12:18 Print reply

Posts: 6454
die bobbel op de zuiger zit er zodat het onverbrande mengsel niet gelijk weer de uitlaatpoort uitstroomt maar richting de bougie word gedrukt, dit omdat de spoelpoort boven de inlaatpoort zit
 
allalallalallalalallalala
Leen 19-1-2005 12:40 Print reply

Posts: 26877
bobbel is voor betere spoeling, omdat je normaal een "dood" punt bij je bougie hebt hangen (waar de uitlaatgassen dus blijven hange) en die spoel je dr op deze manier uit

motor van ons visbootje is ook soort van getuned, uitlaatpoort gedremeld enzo...

was eerst 40 pk en bootje haalde 50 per uur op gps, en nu gaat ie bijna 60 op gps :P


 
Neonlampje 19-1-2005 12:54 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

Ik wil binnenkort ff lekker gaan klooien met een van me buitenboordmotor's, zodra me RS de deur uit is.

De zuigers;
afbeelding

het lijkt mij dat die rare bobbel er op zit om het brandstofmengsel binnen te houden (eenigzinds).

In mijn redenatie : als je er dan een expansie pijp achter hangt,kan je er "normale" zuigers in gooien, en duz ook alle "tune formules" er op los laten .

De tegendruk van een uitlaat in een buitenboordmotor wordt gemaakt door het water dat in het staartstuk staat, en een klein beeetje door de vorm.

afbeelding
afbeelding

heeft dit nou echt nut bij een tweetakt? een megafoon-uitlaat.

ik d8 zelf aan een expansie pijp te fabriceren .

ik denk dat ik een oude 6pk neem , 2 cilinder die ongeveer 120cc per cilinder .


Leuk he, cross scavenged-cylinders

Die uitlaten snap ik alleen nog niet...
 
driver_ 19-1-2005 14:11 Print reply
Posts: 220
die bobbel op die zuiger is voor een ander type spoeling, ik geloof dat zoiets kruisstroomspoeling heet, dat heeft weer voor en nadelen t.o.v. dwarsstroomspoeling, maare google maar even, ben te lui om buitenboordmotorboekkie van boven te halen

edit: brommies zijn dus dwarsstroomspoeling dacht ik...


Dit bericht is ge-edit door driver_ op 19-1-2005 14:13
 
RS_70_power 19-1-2005 14:14 Print reply

Posts: 1990
@neonlampje :hoe bedoel je , als je een expansie er achter fabriceert lijkt mij dat je er meer kan uit halen , en ook dat er een normale zuigers in kunnen.

@tom : pardon meeste bbmotors 4 takt , jij woont zker in een rijke buurt of zo er zijn echt niet veel 4takts bbm & ik wil er een planeer-fin op hebben.

@bulkaap2 : ik trap er een speedschroef op .

@gonzales : die gehale uitlaat laat ik boven water want ik weet niet wat het doet kwa scheuren en breken ivm met groote tempratuur verschillen, en jah bijna alle bbmotors zijn membraam gestuurd , en deze heeft iets van een 25mm klep carburateur.

@Tsxdude AKU MicheL: ik denk eerder dat ik niks met die kop ga doen , want dan zijn gewoon 2 verbrandingskamers, ik moet denk ik het cilinderblok gaan afvlakken ivm. met die lagere zuigers , dat ik anders een te lage druk kirijg boven in .

@mcdronkz : NEE GEEN 4 TAKT

@puch_master : er zijn v8 300Pk 2takt bbmotors.




Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 19-1-2005 14:14
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
RS_70_power 19-1-2005 14:15 Print reply

Posts: 1990
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
Leuk he, cross scavenged-cylinders

Die uitlaten snap ik alleen nog niet...


leg uit : cross scavenged cylinders
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Leen 19-1-2005 14:18 Print reply

Posts: 26877
scavening air = spoellucht, en cross = kruis

dus kruisspoeling

Dit bericht is ge-edit door Leen op 19-1-2005 14:18
 
Neonlampje 19-1-2005 14:28 Print reply

Posts: 14825
Nouwja niet echt een kruis...
bij een cross scavenged cylinder bevinden de spoelpoorten zich recht tegenover de uitlaatpoort(en) Daardoor is er een schotje nodig op de zuiger zodat je het mengsel niet direct je uitlaatpoort in blaast.

Dit komt veel voor bij buitenboord motoren en is bedacht door Sir Dugald Clerk... het type zuiger die je hier zit is afgeleid van het model van Scott motoren (begin 1900).
In zn hoge toerengebied zijn deze motoren niet erg sterk, onderin juist wel.

Voordeel is verder dat ze goedkoper te produceren zijn

Geen andere zuigers in stoppen, anders loopt het dus kut
En wat betreft de uitlaat... deze zal minder effect hebben, door de rare zuigervorm, op je cilindervulling.. maar blijft wel belangrijk imho.. Ik zou hem naar voren maken zodat je uilaat niet in het water kan komen...
 

Dit topic is 55255 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved