Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Buitenboordmotor Tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1004 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25561 - Buitenboordmotor Tuning
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 55091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS_70_power 19-1-2005 9:40 Print topicpost

Posts: 1990
Ik wil binnenkort ff lekker gaan klooien met een van me buitenboordmotor's, zodra me RS de deur uit is.

De zuigers;


het lijkt mij dat die rare bobbel er op zit om het brandstofmengsel binnen te houden (eenigzinds).

In mijn redenatie : als je er dan een expansie pijp achter hangt,kan je er "normale" zuigers in gooien, en duz ook alle "tune formules" er op los laten .

De tegendruk van een uitlaat in een buitenboordmotor wordt gemaakt door het water dat in het staartstuk staat, en een klein beeetje door de vorm.




heeft dit nou echt nut bij een tweetakt? een megafoon-uitlaat.

ik d8 zelf aan een expansie pijp te fabriceren .

ik denk dat ik een oude 6pk neem , 2 cilinder die ongeveer 120cc per cilinder .


Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 19-1-2005 9:41
 
draai / frees werk ==>> PM of email me

Tsxdude AKU MicheL 19-1-2005 11:04 Print reply

Posts: 10676
lude gaat je killen als ie dit leest

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 19-1-2005 11:04

Edit2: post eens pic van je cilinderkop

Dit bericht is ge-edit door Tsxdude AKU MicheL op 19-1-2005 11:10
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
arabesk 19-1-2005 11:06 Print reply

Posts: 1903
waarom?

 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Bruins 19-1-2005 11:10 Print reply

Posts: 906
die heeft een fobie met het woord tegendruk ofzo

Dit bericht is ge-edit door Bruins op 19-1-2005 11:11
 
teddy ruxpin ownt!
mcdronkz 19-1-2005 11:14 Print reply

Posts: 32777
jeej koop gewoon een yamaha 15 pk 4t bbm
 
arabesk 19-1-2005 11:16 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bruins

die heeft een fobie met het woord tegendruk ofzo

Dit bericht is ge-edit door Bruins op 19-1-2005 11:11


heb je nodig toch tegendruk? bij tweetakt...
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
-Tom- 19-1-2005 11:17 Print reply

Posts: 4150
Meeste buitenboordmotoren zijn 4-takt
 
FTS Member
mcdronkz 19-1-2005 11:19 Print reply

Posts: 32777
tegenwoordig wel

ik heb btw nog gekneeboard achter een 175pk 2t

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 19-1-2005 11:20
 
Bruins 19-1-2005 11:19 Print reply

Posts: 906
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]


heb je nodig toch tegendruk? bij tweetakt...


volgens hem is het weerstand
 
teddy ruxpin ownt!
mcdronkz 19-1-2005 11:20 Print reply

Posts: 32777
t is weerstand idd

niet te verwarren met expansie, dat is namelijk uitbreiding van gassen
 
puch_master 19-1-2005 11:21 Print reply

Posts: 3429
onder de 10 pk zijn der wel veel 2 takt motoren.
wij hebben zelf een evinrude E5 2cil. 6 pk en een ouwe yamaha P65(lucht gekoeld) ongev. 3,5 pk
 
Toyota AE86 Levin coupé
arabesk 19-1-2005 11:22 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bruins

[...]


volgens hem is het weerstand



waarom leer ik dan de verkeerde termen op school??
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
mcdronkz 19-1-2005 11:24 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arabesk

[...]



waarom leer ik dan de verkeerde termen op school??


omdat lude oppermachtig is
 
arabesk 19-1-2005 11:24 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


omdat lude oppermachtig is


 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
gonzales 19-1-2005 11:44 Print reply

Posts: 1319
je gaat dan ook wel moeten zorgen voor een goed ontwerp van je cillinderkop ...
heeft je cillinder geen bijzondere vorm van spoelers ? welke carburator staat daarop ? is deze moter membraam gestuurdt ? spoelers aanpassen . ikzelf zou eventueel zorgen dat de volledige expansie ONDER WATER HANGT EN JE tailpipe net boven water uitkomt anders zou water wel eens kunnen zorgen voor een andere werking van je uitlaat en dus met de door ons bekende fomule's onberekenbaar worden . ik herinner mij trouwens wel een rg500 die met watergekoelde expasie's reed en die kerel haalde 150 ACHTERWIEL PK'S dus dat ging wel hard ! dus zou koeling van je expansie's zeker interesant zijn !
 
burn your rubber not your soul
Gary - Forum en Gallery Moderator 19-1-2005 11:48 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

je gaat dan ook wel moeten zorgen voor een goed ontwerp van je cillinderkop ...
heeft je cillinder geen bijzondere vorm van spoelers ? welke carburator staat daarop ? is deze moter membraam gestuurdt ? spoelers aanpassen . ikzelf zou eventueel zorgen dat de volledige expansie ONDER WATER HANGT EN JE tailpipe net boven water uitkomt anders zou water wel eens kunnen zorgen voor een andere werking van je uitlaat en dus met de door ons bekende fomule's onberekenbaar worden . ik herinner mij trouwens wel een rg500 die met watergekoelde expasie's reed en die kerel haalde 150 ACHTERWIEL PK'S dus dat ging wel hard ! dus zou koeling van je expansie's zeker interesant zijn !


Gruwelijk
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 55091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved