Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25548 - NSR probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 18-1-2005 22:08 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh

Nergens last van, kop blinkt nog....


daar gaat et niet om, gaat erom dat je aansluitingen en pomp bijv kunnen gaan corroderen (vanbinnen wel te verstaan) en dan vast kunnen lopen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
kpotappel86 18-1-2005 23:28 Print reply

Posts: 2679
ik zou even je koel systeem nalopen... draait je water pomp nog ? is je rad niet verstopt... anders spoel je hem gewoon ff door even als je slangen... en draai je thermosstaat er gewoon lekker uit... das gewoon het beste joh bij een wa snellere brommer...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
StefanB 18-1-2005 23:40 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


kvs = water met toevoegingen die betere wamrteopname/afgifte mogelijk maken + het stopt de galvanische corrosie tussen alu/koperen/metalen delen van je koelsysteem


dit is zeker niet waar hoor, ik heb zelf ook een tijdje waterkoeling in m'n pc gehad, maar kvs word het stuk warmer, je zou bij vb wel gedestileerd water met wat redline waterwetter kunnen gebruiken (dat spul schijnt ook gebruikt te worden met autoraces etc..) tiss duur spul iig, maar verlaagt te oppvervlakte spanning en laat zo beter warmte afgifte toe.. der is overgens ook wel spul tegen corrosie te krijgen wat je er voor heen kunt mengen..
 
E24 M30b35@GT3576
DaVaRo 18-1-2005 23:46 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


dit is zeker niet waar hoor, ik heb zelf ook een tijdje waterkoeling in m'n pc gehad, maar kvs word het stuk warmer, je zou bij vb wel gedestileerd water met wat redline waterwetter kunnen gebruiken (dat spul schijnt ook gebruikt te worden met autoraces etc..) tiss duur spul iig, maar verlaagt te oppvervlakte spanning en laat zo beter warmte afgifte toe.. der is overgens ook wel spul tegen corrosie te krijgen wat je er voor heen kunt mengen..

Gebruikt in autoraces is het dan niet een beetje overdreven en zonde van het geld om het in je brommer te pleuren?
 
Bert_NSR 19-1-2005 15:26 Print reply

Posts: 61
OK, maar hoe haal je de thermostaat er uit? Gewoon da ding losdraaie op de cilinderkop (waar die darm opzit die naar de rad. gaat)? En hoe kan ik het best mn cilinderkop afvlakken? Er zitten namelijk nogal weel krassen enzo in
 
Kampersjaak 19-1-2005 15:28 Print reply

Posts: 12285
een te grootte zuiger denk ik eerder
 
oderint dum metuant
Lemmuh 19-1-2005 16:00 Print reply

Posts: 314
btw waar ik werk zit een distributie station van comma motoroils en daar hebben ze me verteld dat ik net zo goed er water bij kan mengen als speciale kvs kopen. comma x-stream schijnt ook soort mix te zijn en jah duh doe dr geen kraanwater in maar gedestilleerd water dat spul kost toch geen ruk....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Blukaap2 19-1-2005 16:35 Print reply

Posts: 9953
Je moet eigenlijk gedestilleerd water hebben met wat boorolie.
Koelvloeistof heeft trouwens nog een eigenschap: het bevriest niet zo snel en kookt ook iets minder snel (hoewel, als je kvs kookt bij een brommer kun je het toch al vergeten qua zuigerzooi ).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 19-1-2005 16:35
 
Stoere brommers
mikkel 19-1-2005 16:43 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Je moet eigenlijk gedestilleerd water hebben met wat boorolie.
Koelvloeistof heeft trouwens nog een eigenschap: het bevriest niet zo snel en kookt ook iets minder snel (hoewel, als je kvs kookt bij een brommer kun je het toch al vergeten qua zuigerzooi ).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 19-1-2005 16:35


ik heb vaak zat gehad wor dat ik de kvst dop er af draaide en dat het spontaan begon te koke
 
glaasje op laat je berijden
Joscross 19-1-2005 16:47 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

[...]


ik heb vaak zat gehad wor dat ik de kvst dop er af draaide en dat het spontaan begon te koke

Omdat er druk op staat joh.. Dan spuit het er gewoon uit..

Trouwens, er staat met koeieletters op de dop DO NOT OPEN WHEN HOT

Hou jij van brandwonden ofzo
 
mikkel 19-1-2005 16:49 Print reply

Posts: 1587
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Omdat er druk op staat joh.. Dan spuit het er gewoon uit..

Trouwens, er staat met koeieletters op de dop DO NOT OPEN WHEN HOT

Hou jij van brandwonden ofzo


ik weet heus wel hoe da zit maar ik maak het altijd open met handoek en dan merk je nix

het is aalen dak nooit geen zin had om de koelvleoistof af te laten koele om af te tappe
heb zelf een keer gehad dat het zo warm was dat de fles wegsmold
 
glaasje op laat je berijden
arabesk 19-1-2005 16:51 Print reply

Posts: 1903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikkel

[...]


ik weet heus wel hoe da zit maar ik maak het altijd open met handoek en dan merk je nix

het is aalen dak nooit geen zin had om de koelvleoistof af te laten koele om af te tappe
heb zelf een keer gehad dat het zo warm was dat de fles wegsmold


ja daar gaat je koelvloeistof dan
 
GSX-R power!! wordt heropgebouwd !!
Bert_NSR 21-1-2005 16:28 Print reply

Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bert_NSR

OK, maar hoe haal je de thermostaat er uit? Gewoon da ding losdraaie op de cilinderkop (waar die darm opzit die naar de rad. gaat)? En hoe kan ik het best mn cilinderkop afvlakken? Er zitten namelijk nogal weel krassen enzo in

 
arrier 21-1-2005 16:53 Print reply
Posts: 2221
koelvloeistof schoep je toch gewoon op je werk
 

Dit topic is 1589 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved