Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25548 - NSR probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bert_NSR 18-1-2005 19:54 Print topicpost

Posts: 61
Ik heb mn cilinder (org.) ongev. een half jaar geleden late uitboren... Heb rustig gerodeerd, en elke keer dat ik +-90km/u rijd blijft ie dus plakke. Dat is dus 5x gebeurd Dus heb ik vorige week nog maar eens late boren (tot het maximum) Alles gemonteerd... begin te rijden en het water komt aan alle kanten van de cilinder uit en is na 2km al weer blijve plakke
Het water spoot ook aan het reservoir uit en na ik hm heb stilgelegt krijg ik hm nietmeer gestart... Zou het kunne dat ie altijd blijft plakke omdat er water in de cil komt ???
 

Aloha 18-1-2005 19:59 Print reply
Posts: 84
Ik had zelf toen ik dat deed dat de kop vuil was van zen vorige pakking en dan het ook nog es een verkeerde was.
die pakking van mij sloot 3 gaten dicht van men kop en drukte alles via reservoir naar buiten.
 
glenn007 18-1-2005 21:06 Print reply
Posts: 255
Heb ongeveer hetzelfde gehad, het water kwam altijd uit het reservoir gelopen. Dan heb ik gewoon het reservoir weggehaald en de kabel naas de bezinetank laten lopen! Nooit meer problemen gehad daarna! Je kop goed afvlakken alsook cilinder is belangrijk! Eveneens kijken of de kanalen goed zijn en niet verstopt of verhindert door pakking! Eveneens anders thermosthaat effe checken of er gewoon uit nemen!
 
www.geocities.com/teammagic71
wildhaguh 18-1-2005 21:08 Print reply

Posts: 1650
blijven plakken
wa bedoel je ermeej?
 
www.brommer-onderdelen.tk
glenn007 18-1-2005 21:08 Print reply
Posts: 255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wildhaguh

blijven plakken
wa bedoel je ermeej?


warmloper
 
www.geocities.com/teammagic71
FazuL NSR 18-1-2005 21:44 Print reply

Posts: 2046
water hoort sowieso niet in je brommer voor te komen.
 
Lemmuh 18-1-2005 21:50 Print reply

Posts: 314
NSR is btw vloeistofgekoeld
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Joostvdw 18-1-2005 21:53 Print reply

Posts: 4789
fazul bedoelt geen WATER wel kvs dus....



check al je leidingen, pomp, rad, kop, cil gewoon alles waar de kvs doorheen stroomt want daar zal toch ergens iets zitten waardoor het niet goed circuleerd

en is je afstelling oke?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Lemmuh 18-1-2005 21:56 Print reply

Posts: 314
in de zomer rijdt ik met 50%water 50%kvs, werd mij door prof. tuner verteld die zei dat je cilinder ong. 8 graden kouder bleef.... en die vent zal ut wel wete is zelf motorcrosser/tuner.....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
Joostvdw 18-1-2005 21:58 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh

in de zomer rijdt ik met 50%water 50%kvs, werd mij door prof. tuner verteld die zei dat je cilinder ong. 8 graden kouder bleef.... en die vent zal ut wel wete is zelf motorcrosser/tuner.....


kan je beter niet doen, water kan metallurgische reacties opwekken tussen de verschillende metalen van je kvs systeem en in de winter kan water ook bevriezen natuurlijk (maar je doet et allen in de zomer, oke, niet bevriezen dus)

maar beter gewoon kvs, die 8 graden maken geen drol uit voor de gemiddelde brommer, dan koelt de rad maar wat meer

edit: typo

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 18-1-2005 21:58
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Leen 18-1-2005 22:01 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh

in de zomer rijdt ik met 50%water 50%kvs, werd mij door prof. tuner verteld die zei dat je cilinder ong. 8 graden kouder bleef.... en die vent zal ut wel wete is zelf motorcrosser/tuner.....


kvs = water met toevoegingen die betere wamrteopname/afgifte mogelijk maken + het stopt de galvanische corrosie tussen alu/koperen/metalen delen van je koelsysteem
 
-Niellesie- 18-1-2005 22:01 Print reply

Posts: 6454
dat ene ding in je kop zal verrot zijn

thermostaat

haal die eruit en probleem is denk ik opgelost
 
allalallalallalalallalala
Joostvdw 18-1-2005 22:01 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

[...]


kvs = water met toevoegingen die betere wamrteopname/afgifte mogelijk maken + het stopt de galvanische corrosie tussen alu/koperen/metalen delen van je koelsysteem


ikke was eerder leentje, lezen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Leen 18-1-2005 22:03 Print reply

Posts: 26877
kutjoost :P
 
Joostvdw 18-1-2005 22:04 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

kutjoost :P


dat jij nou te sloom was

maarehm, waarom zou je thermostaat eruit halen? is toch beter om erin te houden? (alstie werkt that is)
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Lemmuh 18-1-2005 22:06 Print reply

Posts: 314
Nergens last van, kop blinkt nog....
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...

Dit topic is 1590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved