Ik heb mn cilinder (org.) ongev. een half jaar geleden late uitboren... Heb rustig gerodeerd, en elke keer dat ik +-90km/u rijd blijft ie dus plakke. Dat is dus 5x gebeurd Dus heb ik vorige week nog maar eens late boren (tot het maximum) Alles gemonteerd... begin te rijden en het water komt aan alle kanten van de cilinder uit en is na 2km al weer blijve plakke
Het water spoot ook aan het reservoir uit en na ik hm heb stilgelegt krijg ik hm nietmeer gestart... Zou het kunne dat ie altijd blijft plakke omdat er water in de cil komt ???
Ik had zelf toen ik dat deed dat de kop vuil was van zen vorige pakking en dan het ook nog es een verkeerde was.
die pakking van mij sloot 3 gaten dicht van men kop en drukte alles via reservoir naar buiten.
Heb ongeveer hetzelfde gehad, het water kwam altijd uit het reservoir gelopen. Dan heb ik gewoon het reservoir weggehaald en de kabel naas de bezinetank laten lopen! Nooit meer problemen gehad daarna! Je kop goed afvlakken alsook cilinder is belangrijk! Eveneens kijken of de kanalen goed zijn en niet verstopt of verhindert door pakking! Eveneens anders thermosthaat effe checken of er gewoon uit nemen!
check al je leidingen, pomp, rad, kop, cil gewoon alles waar de kvs doorheen stroomt want daar zal toch ergens iets zitten waardoor het niet goed circuleerd
in de zomer rijdt ik met 50%water 50%kvs, werd mij door prof. tuner verteld die zei dat je cilinder ong. 8 graden kouder bleef.... en die vent zal ut wel wete is zelf motorcrosser/tuner.....
Never drive faster than your gardian angel can fly...
in de zomer rijdt ik met 50%water 50%kvs, werd mij door prof. tuner verteld die zei dat je cilinder ong. 8 graden kouder bleef.... en die vent zal ut wel wete is zelf motorcrosser/tuner.....
kan je beter niet doen, water kan metallurgische reacties opwekken tussen de verschillende metalen van je kvs systeem en in de winter kan water ook bevriezen natuurlijk (maar je doet et allen in de zomer, oke, niet bevriezen dus)
maar beter gewoon kvs, die 8 graden maken geen drol uit voor de gemiddelde brommer, dan koelt de rad maar wat meer
edit: typo
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 18-1-2005 21:58
in de zomer rijdt ik met 50%water 50%kvs, werd mij door prof. tuner verteld die zei dat je cilinder ong. 8 graden kouder bleef.... en die vent zal ut wel wete is zelf motorcrosser/tuner.....
kvs = water met toevoegingen die betere wamrteopname/afgifte mogelijk maken + het stopt de galvanische corrosie tussen alu/koperen/metalen delen van je koelsysteem
kvs = water met toevoegingen die betere wamrteopname/afgifte mogelijk maken + het stopt de galvanische corrosie tussen alu/koperen/metalen delen van je koelsysteem