Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommers op kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 844 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25533 - Brommers op kenteken
Pagina 9 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 17:23 Print reply

Posts: 7744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

Wat een gelul dat van voor 1975..
Want ik heb een oldtimer volgens de wet.. en komt uit 1977.... lijkt me sterk dat ie van voor 1975 moet zijn....
als 't echt onontkomelijk zo is... dan ga ik gewoon een ouder mv framepje regelen

En als m'n 60cc erop zit?... dan gaan ze dat niet checken.. en heb ik geen probleem? of wel?


1.Het is geen onzin

2.nee krijg je geen problemen bij bij de schouwing.
 
hoi
Rene ss50 18-1-2005 22:42 Print reply
Posts: 39
Mn honda cb50 heeft een e-keur. Maar die e-keur komt uit 1978/1979. Nu heeft dat e-keur niks te zeggen, mag er eigenlijk niet meer rijden. Een e-keur van na 1997 geloof ik is wel geldig. Maar is mijn e-keur wel goed genoeg voor een kenteken?

BTW, het e-keur stond op t stickertje op t frame, in slaan hoefde toen niet. Maar dat stickertje is bij t stralen verloren gegaan, is dat erg voor de schouwing?
 
Apriliars105 18-1-2005 22:53 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shaggy_Marv

Wat een gelul dat van voor 1975..
Want ik heb een oldtimer volgens de wet.. en komt uit 1977.... lijkt me sterk dat ie van voor 1975 moet zijn....
als 't echt onontkomelijk zo is... dan ga ik gewoon een ouder mv framepje regelen

En als m'n 60cc erop zit?... dan gaan ze dat niet checken.. en heb ik geen probleem? of wel?


hoezo een ouder frame regelen? Er staat toch geen bouwjaar op het frame? En MV'tjes zijn ook al voor 1977 gebouwd, dus dan zeg je gewoon dat hij uit 1974 komt en klaar is kees
 
As finishing touch, God created the Dutch
DaVaRo 18-1-2005 22:56 Print reply

Posts: 1382
Gierige centennaaiers dat het zijn
 
HondaNSRmaster 18-1-2005 22:57 Print reply

Posts: 157
Je hebt nu wel een drooge rug als het regent.
Met zo n lomp kenteken achterop.
 
wiebutt 18-1-2005 22:58 Print reply

Posts: 6264
Was net op niews dat ze de kentekens te duur vinde ofso ?
 
http://nsfw.skoften.net/comments.php?id=1808_0_3_0_C
boertie 18-1-2005 23:07 Print reply

Posts: 565
wanneer moet dit geregeld zijn? het kan vanaf november, 2005 neem ik aan. kan ik niet gewoon wachten tot ik 18 ben heb ik dat gezeik ook niet meer. (maarja als je brom wilt verkopen naja je zult er toch aan moeten geloven denk ik...


 
Rene ss50 18-1-2005 23:08 Print reply
Posts: 39
enkele interresanten stukken, het eerste uit de telegraaf

ANWB: kenteken brommer te duur
DEN HAAG - Het kenteken voor brommers en snorfietsen wordt te duur, vindt de ANWB. De 350.000 bromfietsers dreigen 50 tot 60 euro voor het papiertje neer te moeten tellen. De ANWB zou het liefst zien dat ze er maar 25 euro aan kwijt zijn.


Daarom wil de organisatie dat de overheid 13,5 miljoen euro extra steekt in de invoering van het kenteken. Vorig jaar besloot het kabinet om per 1 september het kenteken in te voeren om het verkeer veiliger te maken. De brommers en hun eigenaren zijn door kentekenregistratie gemakkelijker op te sporen dan met het huidige verzekeringsplaatje. Zo kunnen jonge snelheidsduivels eenvoudiger in de kraag worden gevat. Dat zou tien doden en driehonderd gewonden per jaar schelen. Ook diefstal van bromfietsen is door deze registratie beter aan te pakken.

Alle nieuwe brommers die vanaf 1 september worden verkocht, zullen een kenteken krijgen. Voor de bestaande bromfietsen kunnen de eigenaren vanaf die datum ook het kenteken aanvragen. Zij krijgen daar tot en met 31 oktober 2006 de tijd voor. Het kenteken wordt verplicht voor alle brommers, snorfietsen, bromscooters, brommobielen en fietsen met een hulpmotor tot 50 cc.

Minister Peijs (Verkeer) is niet bereid de portemonnee te trekken. De kentekenkosten zijn al zoveel mogelijk beperkt en het is ook niet buitensporig veel geld, zei een woordvoerster. Volgens haar hebben bromfietsers ook nog alle tijd om te sparen.

VVD-Kamerlid Luchtenveld zet wel vraagtekens bij de kosten. Hij wil weten hoe het bedrag tot stand is gekomen. Hij wijst erop dat sommige bromfietsers het zich misschien kunnen veroorloven, maar er zijn mensen die brommer rijden omdat ze zich geen auto kunnen veroorloven.

De liberaal speelt echter ook de bal terug naar de ANWB. Invoering van het kenteken moet het aantal bromfietsongelukken terugdringen. Dat heeft in het verleden voor flink hogere verzekeringspremies gezorgd. Die zouden nu mogelijk omlaag kunnen. De ANWB, die ook in verzekeringen zit, zou het goede voorbeeld daarvoor kunnen geven en zo de kentekenkosten goedmaken. "Je hoeft niet altijd naar de overheid te kijken", aldus Luchtenveld


het tweede van de site van de rdw en dat is dan waarschijnlijk wel goed nieuws........

Historische voertuigen
Voor historische bromfietsen met een bouwjaar van voor 1 januari 1974 gelden dezelfde criteria. Zo moeten ze wat betreft de typegoedkeuring nu ook al legaal van de weg gebruikmaken. Hiervoor moeten alle bromfietsen aan een Nederlandse of Europese typegoedkeuring kunnen worden gekoppeld. Van sommige historische bromfietsen is dit niet meer te achterhalen. Alleen in deze gevallen geeft de RDW op basis van een bouwjaarverklaring, waaruit blijkt dat het bouwjaar voor 1974 ligt en het voertuig een bromfiets is, ook zonder typegoedkeuring een kentekenbewijs af. Aan het verkrijgen van een bouwjaarverklaring kunnen kosten verbonden zijn.


Geen kenteken
Heeft het voertuig geen Nederlandse of Europese typegoedkeuring ?n is het voertuig niet historisch, dan kan het voertuig alleen een kenteken krijgen na een keuring op toelatingseisen bij de RDW. Het laten uitvoeren van een schouwing is dan dus overbodig. Tijdens deze keuring moet de aanvragen de herkomst van het voertuigen moeten kunnen aantonen (bijvoorbeeld met een aankoopnota). Mogelijk moeten ook aanvullende documenten overleg worden, zoals buitenlandse documenten waaruit blijkt dat het betreffende voertuig voldoet aan de Nederlandse definitie van bromfiets. De kosten van de keuring zijn aanzienlijk hoger dan die van de schouwing en komen geheel voor rekening van de aanvrager. Bromfietsen die niet bestemd zijn of waren voor de Europese lidstaten en Eva-landen zullen worden getoetst aan gecompliceerde toelatingseisen. De kosten hiervan kunnen hoger zijn dan de kosten van het voertuig zelf. Voor voertuigen met een VIN waarmee geknoeid is, is deze procedure niet mogelijk.

Als een bromfiets op welke grond dan ook geen kenteken krijgt, dan mag het voertuig niet meer op de openbare weg komen
 
Alvilon 18-1-2005 23:23 Print reply

Posts: 1013
Quote:
Minister Peijs (Verkeer) is niet bereid de portemonnee te trekken. De kentekenkosten zijn al zoveel mogelijk beperkt en het is ook niet buitensporig veel geld, zei een woordvoerster. Volgens haar hebben bromfietsers ook nog alle tijd om te sparen.


*voer zelf scheldwoorden in *

Bewijst maar weer dat die mensen niet egt een idee hebben hoe het nouw eigenlijk zit :s
 
Cb350four, Big Bore, Big Brakes
DaVaRo 19-1-2005 0:26 Print reply

Posts: 1382
OMFG we hebben nog genoeg tijd om te sparen en die ******hoer gaat even bepalen wat ik me me geld doe?
 
barry 19-1-2005 0:28 Print reply

Posts: 7387
het maakt niet uit wat ze doen. geld gaat het je toch kosten. het wordt echt niet goedkoper.
wat ze ook verzinnen
 
He?
DaVaRo 19-1-2005 0:32 Print reply

Posts: 1382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry

het maakt niet uit wat ze doen. geld gaat het je toch kosten. het wordt echt niet goedkoper.
wat ze ook verzinnen

Ja maar zo pakken ze de jongeren die weinig verdienen, ga extra belasting heffen op bentleys of zo laat ze wat anders leuks doen
 
Saknet 19-1-2005 1:24 Print reply

Posts: 10355
ik vind dat de vakbond van de prive chauffeurs onmiddelijk een staking moet inlassen, die lui horen eigenlijk minstens 1000x zoveel te verdienen..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MotoCrossIpkiss[stan] 19-1-2005 6:30 Print reply

Posts: 7744
kenteken vs staken privechauffeurs..

k zie de link nie
 
hoi
Joostvdw 19-1-2005 9:13 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

kenteken vs staken privechauffeurs..

k zie de link nie


ik denk dat et weer zo'n verwarrrende onbegrijpelijke opmerking is, zoals hij wel vaker doet...

kenteken is iig gewoon lomp, ik zie de voordelen niet opwegen tegen de nadelen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 20387 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved