Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommers op kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 669 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25533 - Brommers op kenteken
Pagina 6 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart-DRD 18-1-2005 14:49 Print reply

Posts: 1838
hoe gaat zo'n ding er uitzien eigenlijk??

zoals een motorplaat? of juist even dun maar langer ofz gewoon zelfde voormaat?

pics :P
 
stom stuk ei uit blik...
lamahoofd 18-1-2005 14:49 Print reply

Posts: 3432
je kan kiezen tussen een brede of hoge plaat
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Bart-DRD 18-1-2005 14:50 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

je kan kiezen tussen een brede of hoge plaat


dan krijg je echt zo'n rechthoekig ding? of gewoon zo als een motorplaat?

edit:

ik zie het al:

Quote:
Zowel voor bromfietsen als voor snorfietsen wordt een nieuwe kentekenplaat ge?ntroduceerd. Voor beide bestaat een staand model van 10 bij 17,5 cm en een liggend model van 14,5 bij 12,5 cm. De afmetingen zijn zo gekozen dat de plaat in de meeste gevallen op het achterspatbord past. Ook bevatten beide platen verschillende veiligheidskenmerken die fraude met de kentekenplaat tegengaan. Bromfietsen krijgen ??n gele retroreflectieve kentekenplaat met zwarte tekens, snorfietsen ??n lichtblauwe kentekenplaat met witte tekens. Dit kleurverschil zorgt voor een goed onderscheid tussen brom- en snorfiets. Het is niet mogelijk om voor historische brom- en snorfietsen een historische kentekenplaat aan te vragen.




dan zal het wel iets worde als dit:




Dit bericht is ge-edit door Bart-DRD op 18-1-2005 14:55
 
stom stuk ei uit blik...
mcdronkz 18-1-2005 14:53 Print reply

Posts: 32777
ben toch wel blij dat ik NL frame onder me mtx heb laten zetten
 
JCG 18-1-2005 14:55 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Splendid

gele stickers = lelijk

tenzij je een helemaal gele brommer hebt


zoals me ex kanarie mb, daar vallen de sticker niet op
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Benelli 18-1-2005 14:56 Print reply

Posts: 318
Ik weet niet superveel van brommers, maar hoe kan je zien of ie een EU of NL keurmerk heeft?
 
Homo sapiens non urinat in ventum...
mb-gek 18-1-2005 14:57 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benelli

Ik weet niet superveel van brommers, maar hoe kan je zien of ie een EU of NL keurmerk heeft?

staat vaak in je balhoofd

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Benelli 18-1-2005 14:58 Print reply

Posts: 318
Ok, ik had al ff snel gezien dat daar iets ingestampt was, maar wat duidt op een EU of NL keurmerk?

Edit: maar ik heb m ff niet bij de hand dat frame, dus weet niet precies wat r stond :P T gaat om een Benelli trouwens...

Dit bericht is ge-edit door Benelli op 18-1-2005 14:58
 
Homo sapiens non urinat in ventum...
brutus 18-1-2005 14:58 Print reply

Posts: 7934
staat in je frame
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
jammerr 18-1-2005 14:58 Print reply

Posts: 519
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Benelli

Ik weet niet superveel van brommers, maar hoe kan je zien of ie een EU of NL keurmerk heeft?


staat in je balhoofd geslagen..
 
Pien..pIen..piEn..pieN..PiEn..pIeN..PIEN..
Benelli 18-1-2005 15:01 Print reply

Posts: 318
Ok, thnx, kijk ik r nog wel ff naar... Zal lekker prijzig worden ook voor me vader... die heeft nu geloof ik 4 oldtimers staan ofzo... Moet r nou ook een kenteken op bijvoorbeeld een solex?
 
Homo sapiens non urinat in ventum...
MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 15:15 Print reply

Posts: 7744
ja
 
hoi
Joostvdw 18-1-2005 15:15 Print reply

Posts: 4789
maar er was toch nog discussie tussen de oldtimerbond ofzo en de rdw over "gevonden oldtimers"?

want ik had ergens gelezen dat er een uitzondering kwam voor brommers van voor 1980 ofzo dat die geen NL/EU keur nodig hadden omdat die toch te oud zijn om na te lopen (zijn ingevoerd onder andere wetgeving) en ze voldoen dan ook nooit aan hedendaagse remkracht e.d.

hoe zit dat dus precies? en zijn oldtimer verzekeringen wel nog steeds cheap of worden oldtimers en hendendaagse als 1 gezien?
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 15:28 Print reply

Posts: 7744
Er komt een speciale regeling voor oldtimer brommers. Voor brommers die gebouwd zijn voor 1975 komt er een schouwing ipv een keuring en oldtimer brommers krijgen gewoon een kenteken ondanks dat ze niet allemaal een nederlandse typegoedkeuring hebben. (denk bijv. aan de Solex Micron en andere Franse Solexen).

Overigens moet je wel kunnen aantonen dat je brommer van voor 1975 is . Bijv. door middel van aankooppapieren, folders, registratiepaieren uit een ander land e.d.

Elke brommer waar een kenteken voor wordt afegegeven dient ook verzekerd te worden. OF als men er toch niet op rijdt kan het kenteken geschorst worden a 22,50 euro per brommer en voor de eerste 5 brommers. Het schorsen van brommer 5 ,6 ,7 enz is gratis.

Of er nog steeds oltimer verzekeringen blijven bestaan moet ik ff navragen, het lijkt me overigens van wel.

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-1-2005 15:29
 
hoi
Joostvdw 18-1-2005 15:30 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

Er komt een speciale regeling voor oldtimer brommers. Voor brommers die gebouwd zijn voor 1975 komt er een schouwing ipv een keuring en oldtimer brommers krijgen gewoon een kenteken ondanks dat ze niet allemaal een nederlandse typegoedkeuring hebben. (denk bijv. aan de Solex Micron en andere Franse Solexen).

Overigens moet je wel kunnen aantonen dat je brommer van voor 1975 is . Bijv. door middel van aankooppapieren, folders, registratiepaieren uit een ander land e.d.

Elke brommer waar een kenteken voor wordt afegegeven dient ook verzekerd te worden. OF als men er toch niet op rijdt kan het kenteken geschorst worden a 22,50 euro per brommer en voor de eerste 5 brommers. Het schorsen van brommer 5 ,6 ,7 enz is gratis.


mmm ze moeten dus wel aardig oud zijn, mijn vespa valt daar iig niet onder....

en verzekeringen? blijft het 30 euro voor oldtimer en 220 euro voor normaal
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 20383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 22, 23, 24Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved