Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommers op kenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #25533 - Brommers op kenteken
Pagina 1 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24Volgende pagina >
Dit topic is 20001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 12:55 Print topicpost

Posts: 7744
Gister was het dan zover, de voorlichtsavond van de RDW aan rijwielhandelaren, natuurlijk was mijn vader ook van de partij...

Het gaat als volgt lopen:

Begin november zijn de meeste Rijwielhandelaren (na een hoop geblaat en gekeur) bevoegd om Bromfietsen te keuren voor het kenteken, gelukkig voor ons word dit een simpele keuring, er word gekeken naar:
1. Het framenummer (klopt dit niet, is ie gestolen, of ontbreekt deze, word er gewoon een kenteken afgeleverd... maar staat na paar dagen politie voor je deur)

2. is de brommer wel voorzien van een NL-keur(EU keur mag ook) (dusj je brommer hoeft nie perse nederlands te zijn)

3. Je eigen gegevens en model van brommer en blabla

er komt dus geen technische controle!

de kosten worden:

de schouwing/keuring van de bromfiets gaat 35 euro kosten, de gegevens die bij je bromboer opschreven worden (via directe i-net verbinding met rdw) naar de RDW gezonden, waarna je papieren (na een week gloof k) kunt ophalen, dit kost 22euro
Met je papieren in je zak, kun je dan naar zon bedrijfje die kentekens maakt je kenteken ophalen voor 15 euro

het word dusj aardige bedrag als je meerdere brommers heb
aangezien ook alle geregistreerde brommers van een verzekering voorzien moeten zijn (tenzij je ze laat schorsen a'la 25 euro)

De schouwingspiriode van bromfietsen door bromboertjes duurt een jaar, als je hierna nog een brommer heb die je nog niet heb laten keuren moet je naar de RDW zelf, dit gaat je meer geld kosten en er word dan wel naar de technische staat van je brom gekeken (ook snelheid en of wel alle orginele onderlene erop zitten).

Het is nog niet duidelijk hoe de poltie in de toekomst werken gaat, of de rollerbank blijft of dat er flitspalen komen...

Evt. vragen Stel maar in dit topic, dan ken ik het navragen, dat scheelt een hoop nutteloze topics

Wanneer wordt de eigen kentekenregistratie ingevoerd?

De startdatum van de kentekenregistratie voor brom- en snorfietsen is 1 september 2005. Vanaf dat moment worden nieuwe brom- en snorfietsen alleen nog maar verkocht met kentekenbewijs en bijbehorende kentekenplaat. Donderdag 1 september 2005 is ook het startmoment voor de registratie van het bestaande park. Alle eigenaren kunnen vanaf dat moment hun brom- en snorfiets laten schouwen bij de erkende brom- en snorfietshandelaren, een kentekenbewijs aanvragen op het postkantoor en een kentekenplaat laten maken bij een erkende kentekenplaatfabrikant. De laatste dag dat het postkantoor nog een eerste aanvraag accepteert, is dinsdag 31 oktober 2006. Daarna kan een eerder gebruikte bromfiets enkel nog via een keuringsstation een kentekenbewijs krijgen na een keuring. Vanaf 1 januari 2007 is voor alle brom- en snorfietsen een eigen kentekenbewijs en kentekenplaat verplicht. De maanden november en december vormen een overgangsfase waarin de RDW openstaande aanvragen afhandelt.


Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-1-2005 13:41
 
hoi

Splendid 18-1-2005 13:22 Print reply

Posts: 8421
2. is de brommer wel voorzien van een NL-keur(EU keur mag ook) (dusj strax gewoon lekker legaal op je ns1-mbx rondscheuren)



Weet je dit super zeker? ik wil wel een NS-1 dan maar wil ik het eerst super zeker weten
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
arrier 18-1-2005 13:25 Print reply
Posts: 2221
in ns1 staat toch ook geen eu teken ofwel?
maar met duitse mtxen en andere 50cc duitsemachienes zou je dan idd wel mee mogen rijden

Dit bericht is ge-edit door arrier op 18-1-2005 13:25
 
mcdronkz 18-1-2005 13:25 Print reply

Posts: 32777
het is maar de vraag of een ns1/mbx een EU keur heeft

arrier is niet lief

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 18-1-2005 13:25
 
MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 13:26 Print reply

Posts: 7744
ehm, dat weet ik nie eigenlijk:P

maar iig het hoeft dusj niet perse een nederlandse brommer te zijn

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-1-2005 13:26
 
hoi
mikkel 18-1-2005 13:27 Print reply

Posts: 1587
wanneer gaat het nou in

is da november?

want mijn brommer staat te koop
dus niet dak straks noch effen da ding moet gaan keure
 
glaasje op laat je berijden
mcdronkz 18-1-2005 13:27 Print reply

Posts: 32777
he maarre stanley

als ik nou na die schouwingsperiode een brommer aanschaf, dus over 3 jaar ofzo.. moet ik dan alsnog naar de rdw?
 
MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 13:27 Print reply

Posts: 7744
november ja
 
hoi
SuzukiMARC 18-1-2005 13:29 Print reply

Posts: 3023
zal echt super zijn als ze nu gewoon meer flitspalen etc neerzetten...
en gewoon die rollerbank opsodemietere de vulliesbak in..

dat zou echt ideaal zijn..
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
MotoCrossIpkiss[stan] 18-1-2005 13:29 Print reply

Posts: 7744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

he maarre stanley

als ik nou na die schouwingsperiode een brommer aanschaf, dus over 3 jaar ofzo.. moet ik dan alsnog naar de rdw?


Als je een 2dehands aanschaft die niet gekeurd is moet je naar de RDW, en kun je hem niet laten schouwen door een rijwielhandelaar... dit is duurder en word een uitgebreide technische keuring

Als je een nieuwe brommer aanschaft bij een 2wielerzaak word ie gelijk ingevoerd en is geen keuring nodig

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-1-2005 13:32
 
hoi
mcdronkz 18-1-2005 13:31 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MotoCrossIpkiss[stan]

[...]


Als je een 2dehands aanschaft die niet gekeurd is moet je naar de RDW, en kun je hem niet laten schouwen door een rijwielhandelaar... maar door de rdw dus, dit is duurder en gaat heel streng worden.

Als je een nieuwe brommer aanschaft bij een 2wielerzaak word ie gelijk ingevoerd en is geen keuring nodig


dat is wel kut dan

dus iedereen, zoveel mogelijk brommers zo snel mgoelijk laten keuren
 
wipe-out 18-1-2005 13:31 Print reply

Posts: 7672
72 euro voor een kenteken. Dat heeft m'n Puch nog niet eens gekost.
 
JCG 18-1-2005 13:32 Print reply
Posts: 1531
heeft iemand de afmetingen van het kenteken dat je dan krijgt? Kan ik vast een beogeltje maken voor me mtx in opbouw
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
mcdronkz 18-1-2005 13:32 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

zal echt super zijn als ze nu gewoon meer flitspalen etc neerzetten...
en gewoon die rollerbank opsodemietere de vulliesbak in..

dat zou echt ideaal zijn..


best wel ja
 
mcdronkz 18-1-2005 13:32 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JCG

heeft iemand de afmetingen van het kenteken dat je dan krijgt? Kan ik vast een beogeltje maken voor me mtx in opbouw


staat op rdw site
 
SuzukiMARC 18-1-2005 13:33 Print reply

Posts: 3023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wipe-out

72 euro voor een kenteken. Dat heeft m'n Puch nog niet eens gekost.


haha precies.. dat kentekenplaatje op zichzelf is waarschijnlijk ook meer waard ook dan je puch?
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]

Dit topic is 20001 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 24
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 22, 23, 24Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved