Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha fs1 info gevraagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #25501 - Yamaha fs1 info gevraagd
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 27914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Raceboy- 16-1-2005 20:38 Print topicpost

Posts: 81
Hoi, ik zoek wat sites om de types van de verschillende schakel yamaha's(fs1) op te zoeken vooral zoek de verschillen tussen 3e9 of 1j5 BV.
Weten jullie diverse sites of adresjes laat het hier dan asjeblieft even weten.
Wil graat een Yamaha fs1 weer helemaal opknappen maar heb verschillende type spullen.
Heb twee blokken een van fs1 en ander 1j5 blok.
Brommer bestaat uit allemaal onderdelen dus ga hem helemaal uit elkaar halen langs diverse beurzen en weer in de originele staat proberen terug te brengen .
Hoop dus dat jullie wat adresjes hebben.
 

ingenting 16-1-2005 21:49 Print reply
Posts: 30
Bij twijfel iets meer...
-Raceboy- 16-1-2005 22:13 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ingenting

http://www.xs4all.nl/~lgarstma
http://www.yamahafs1.com http://www.fs1.nl/forum/default.asp?CAT_ID=2 http://www.fs1.nl
http://www.brommerin...een/yamaha/index.php www.fs1e.co.uk/restoring.html
http://www.fs1e.co.uk/mopic13.html
http://www.freewebs....ace/stroomschema.jpg

Zo?

Dit bericht is ge-edit door ingenting op 16-1-2005 21:50


bedankt, had er al een paar maar dat geeft niet, heb me ook al wezeloos zitten zoeken volgensmij is er niet echt veel info over yamaha fs1.
 
Hells Hobbit 16-1-2005 22:16 Print reply

Posts: 1793
yeah die onderste url is van mijn site heb da schema zelf gekleurd , ik heb zelf 1 fs1 die ik helemaal uitelkaar heb gehad, blok ook enzo, en ken ze redelijk goed,dus als je vragen heb kan je ze ook aan mij stellen.

in de fs1 onderdelen/verzamelaars wereld moet je altijd opzoek naar een peter:

peter kempe
peter roos
peter sas
peter in het groen

zijn een paar handelaren/verzamelaren. de bovenste heeft vrij veel spul, www.yamahafs1.com is van hem.

succes
 
Raffel 16-1-2005 23:21 Print reply

Posts: 1226
-Raceboy- 22-1-2005 16:46 Print reply

Posts: 81
Heb de yamaha nu in elkaar staan om te kijken of hij loopt maar hij loopt dus niet wat kan het zijn???
Het is een blok met membraam klep en alles is standaard.
De ontsteking staat goed(vonkt perfect)
De carburateur krijgt benzine maar daar stopt het dan, de vlotter loopt wel vol en als je de carburateur scheef houd en je geeft gas komt er een beetje benzine uit je inlaat kant van je carburateur(dus de kant naar de cilinder toe).Carburateur ziet er schoon uit en het hoofd sproeier is door.
Nu heb ik me al helemaal wezenloos gekickt maar hij doet het echt niet, we hebben even de membraam eraf gehaald en er door geblazen de klepjes gaan gewoon open maar de achterkant van de membraam zit geen benzine op dus je zou zeggen dat de benzine al niet door de membraam stroomt.
Ook hebben we even de kop er afgehaald en de zuiger is kurk droog wel een beetje vettig voor het smeren maar er licht geen benzine op de bougie is ook steeds droog, wat kan het nou zijn.
Het blok heeft wel aardige kompressie, en alles ziet er schoon uit.

Wie weet wat het kan zijn.

 
Mr.Pink 22-1-2005 17:14 Print reply

Posts: 776
Komt er met de choke aan, meer brandstof uit?
 
-Raceboy- 22-1-2005 18:02 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Pink

Komt er met de choke aan, meer brandstof uit?

Nee geloof het niet echt, je moet de carb echt helemaal schuin houden en dan komt er een klein straaltje benzine uit kan ook zijn dat het ergens langs lekt maar dat denk ik niet want ik had die brandstof retour dichtgehouden en als je gas dicht doet kwam er geen benzine uit.
 
Mr.Pink 22-1-2005 18:24 Print reply

Posts: 776
Zou ik toch je vlotterbakje los maken en alles goed schoonmaken. Beetje doorblazen.

Dit bericht is ge-edit door Mr.Pink op 22-1-2005 18:24
 
-Tom- 22-1-2005 18:34 Print reply

Posts: 4151
Heb je een Fs1 blok? Dus bloknummer begint met fs1? Zoja (en als die goed is), douw die eronder, die heeft nog het oude type roterende inlaat, zijn sneller als een 2ru, met een beetje geluk ook volle kruk.
Verschil tussen een 3e9 en een 1J5, is alleen het uiterlijk, motorisch niets. 3e9 was het eerste type met de "bolle" tank, dit type had ook altijd de grote plastic kappen, uit "1 stuk" (je hebt ook kappen die bestaan uit 3 vierkantjes laat maar zeggen). 1J5 heeft smalle tank (niet de plaatjestank die hadden Fs1 en 378 en 268), 1J5 heb je ook nog 2 types tussen, 1e type zonder gaten in frame, waar de ijzeren kapjes opzitten, met de 1e kenny roberts striping. 2e type heeft plastic kappen en gaten in 't frame (zie je niet met plastic kappen, wel met ijzeren kappen) en 2e kenny roberts striping. 1 striping loopt van klein naar kort (de biezen), 2e striping is gelijk, zelfde als op het oude type RD.

 
FTS Member
-Raceboy- 23-1-2005 13:07 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-

Heb je een Fs1 blok? Dus bloknummer begint met fs1? Zoja (en als die goed is), douw die eronder, die heeft nog het oude type roterende inlaat, zijn sneller als een 2ru, met een beetje geluk ook volle kruk.
Verschil tussen een 3e9 en een 1J5, is alleen het uiterlijk, motorisch niets. 3e9 was het eerste type met de "bolle" tank, dit type had ook altijd de grote plastic kappen, uit "1 stuk" (je hebt ook kappen die bestaan uit 3 vierkantjes laat maar zeggen). 1J5 heeft smalle tank (niet de plaatjestank die hadden Fs1 en 378 en 268), 1J5 heb je ook nog 2 types tussen, 1e type zonder gaten in frame, waar de ijzeren kapjes opzitten, met de 1e kenny roberts striping. 2e type heeft plastic kappen en gaten in 't frame (zie je niet met plastic kappen, wel met ijzeren kappen) en 2e kenny roberts striping. 1 striping loopt van klein naar kort (de biezen), 2e striping is gelijk, zelfde als op het oude type RD.



Het is deze

Het is er een met een 1jb blok met membraan klep, hij heeft volgens mij de bevestiging van plastiek kappen maar ik wil er ijzeren op hebben.
Heb ook nog een echt fs11 blok er bij liggen maar die moet eerst nagekeken worden hij is helemaal afgeplakt met dat gumgum spul en het vliegwiel en ontsteking is er uit zit op de andere .


Dit bericht is ge-edit door -Raceboy- op 23-1-2005 13:08

Dit bericht is ge-edit door -Raceboy- op 23-1-2005 13:08
 
-Tom- 23-1-2005 13:36 Print reply

Posts: 4151
Is idd eentje voor plastic kappen, er zitten van die ovale gaten in 't frame. Ijzeren kappen kunnen er trouwens gewoon op hoor, je ziet dan alleen die gaten (zie mijn gallery, daar zie je die gaten ook zitten, horen eigenlijk ook plastic kappen op te zitten).
Mja, dat fs1 blok is zo te horen wel redelijk heen.

 
FTS Member
Hans W 23-1-2005 14:35 Print reply

Posts: 1456
ga je hem nog opknappen?

 
Freestyler 23-1-2005 14:36 Print reply

Posts: 468
Mm, zoek ook zo'n reeks sites maar dan voor Yamaha RD50MX , iemand dat toevallig ?
 
tiet
-Raceboy- 23-1-2005 15:25 Print reply

Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W

ga je hem nog opknappen?



Ja, hij wordt helemaal opgeknapt, hij is eigenlijk meer van een kennis we gaan hem samen opknappen.
De fs1 blok wordt helemaal uitelkaar gehaald en nagekeken.
De brommer wordt weer helemaal in de originele staat terug gebracht(zoals die kennis hem vroeger had) alleen wel met ijzeren kappen hij wil hem in dat yamaha paars hebben, we laten de brommer waarschijnlijk ook spuiten door een professionele spuiterij, er komen weer veel chromen dingen op, originele knipperlichten en het is ook de bedoeling dat de trappers er weer op komen.
Nog veel werk dus maar het is leuk om te doen.
Alleen het blok loopt nog steeds niet de carburateur wordt van de week helemaal schoon geblazen met lucht en dan weer in elkaar zetten en kijken of hij het dan doet.
O ja je hoeft toch niet perse die hele kap met luchtfilter er weer op te zetten om hem te laten lopen kan toch ook gewoon de carburateur direct in de buiten lucht dus zonder kappen, of moet hij vacu?m trekken ofzo om die membraan open te krijgen.

 
-Tom- 23-1-2005 15:29 Print reply

Posts: 4151
Kan zonder kappen. Zou er dan alleen niet veel mee rijden, je hebt totaal geen bescherming kwa luchtfilter. In de tuin stationair latne lopen en wat gassen kan wel.
Ik zou dat Fs1 blok goed maken, als je 't blok loshebt meteen ff checken of het ook echt een volle kruk is en of er een snelle schijf in zit. Zo niet, snelle schijf erin, scheelt echt mega veel.
 
FTS Member

Dit topic is 27914 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved